Szerinted mikortól lesz távoktatás a középiskolákban/egyetemeken a fűtés miatt? Tippeld meg!
A jövőhéten 10 fok körül lesz az idő mindenki már nagy kabátban jár és tényleg kezd hideg lenni, eddig azért húztak ki mert jó idő volt és simán lehetett fűtés nélkül lenni.
A közlönybe nem véletlenül rakták bele és Maruzsa nem is tagadta hogy lesz mint mondjuk tavaly, mert így tudjuk hogy nem tudják minden iskolában fizetni a 17szeres távhőt, ahol van alternatív ott nem lesz de az enyembe tuti mivel bazi nagy iskola és még mindig nem tudják lesz e fűtés hétfőtől
Van egy nagyon egyszerű elméletem: lesz távoktatás a gáz hiánya miatt, de nem ezt fogják mondani, hanem azt hogy a koronavírus miatt zárják be az intézményeket. Miért is ne?
A kormány nem járatja le magát azzal, hogy valóban kevés a gáz, esetleg többen beolzatják magukat.
"Érdekes, hogy az senkinek nem jutott eszébe az iskolásoknál, ami az egyetemen, hogy hibrid oktatás, és bizonyos órák online zajlanak, bizonyosak meg személyesen. Most őszintén, rajz, technika, ének, tölteléktárgy simán lehetne online."
Próbálj meg összeállítani erre egy órarendet, ha egy iskolában van mondjuk 20 osztály, mindegyiknek 10 tantárgya, amiből 5 órán bontva vannak a csoportok, vagyis 4 párhuzamos osztályból vegyesen vannak, 1 énektanár van összesen meg 1 rajz tanár, akik, mind a 20 osztályban tanítanak, és az iskolának van összesen 35 tanterme. Tesi minden nap legyen mind a 20 osztálynak (csak 1 tornaterem van), minden osztálynak legyen heti 4-4 nyelvórája két különböző nyelvből, bontva legyenek a nyelvek, az info, a matek meg a nyelvtan, és legyen fakt évfolyamonként mondjuk 5 tantárgyból 11.-ben meg 12.-ben.
Jó, az ének legyen online, otthonról. Mondjuk egy adott osztálynak az a hétfői 3. órája - na de az első kettő jelenléti volt, a 4. meg megint jelenléti. Akkor hogy teremjen hipp-hopp otthon a 3. órára, aztán hipp-hopp vissza az iskolába a 4. órára, még akkor is, ha mondjuk csak 20-25 percre lakik az iskolától? Ez csak egyetlen kérdés a felmerülő millió közül. Gondold tovább, talán rájössz, hogy miért nem gondolkodik ebben a közoktatás...
"Ezeket az órákat meg ősz elején le lehetett volna bonyolítani."
Ja, csak utólag vagy okos? :D
"Olyat is lehetne, hogy a hét bizonyos napjain bejárnak, bizonyos napokon meg otthon online tanulnak. Iskolákat sem kellene annyit fűteni így."
Vagyis a tanár fagyjon meg a hideg iskolában, úgy tartsa az online órát? Vagy minden tanár otthonát felszereled interneteléréssel, és karban is tartod te, mint főállású, önkéntes rendszergazda, és a tanár fűtésszámláját is fizeted? Miből? Ugyanis a tanár szerződésében benne van, hogy a munkavégzése helye az iskola épülete. Nem köteles iskolai célokra használnia az ingatlanát - ha egyáltalán van neki...
És ha hagyod áthűlni a 100 éves iskolaépületeket mondjuk 3-4 napon keresztül, akkor mitől lesz ott meleg újra pár napig, amikor megint jelenléti órák vannak?
2020-ból kimaradtál? Nem volt elég akkor?...
17-es, 15-ös vagyok. Te normális vagy? Én teljesen normális hangnemben írtam egy elmélkedős, elméleti kommentet, egy olyan kérdésre, aminek a szándéka is csak tippelgetés volt, ezek után olyan utasító, degradáló, kioktató hangnemben beszélsz velem, mintha valami haditerv megvalósításáról lenne szó. :D :D
"Jó, az ének legyen online, otthonról. Mondjuk egy adott osztálynak az a hétfői 3. órája - na de az első kettő jelenléti volt, a 4. meg megint jelenléti. Akkor hogy teremjen hipp-hopp otthon a 3. órára, aztán hipp-hopp vissza az iskolába a 4. órára, még akkor is, ha mondjuk csak 20-25 percre lakik az iskolától? ..." - egy mondattal sem írtam azt, hogy egy napon belül legyen kétféle órarend. Ha értelmezted volna a kommentemet, vagy csak normális stílusban rákérdeztél volna arra, hogy hogy gondoltam, akkor elmondtam volna, hogy a kommentem elején arról beszéltem, hogy az egy félévre jutó óraszámok egy részét jelenlétiben lehetett volna rendezni, amikor meg bejön a hidegebb idő, a maradék részét meg online lehetne tartani. A kommentem másik felénél meg konkrétan azt írtam, hogy "Olyat is lehetne, hogy a hét bizonyos napjain bejárnak, bizonyos napokon meg otthon online tanulnak." - tehát szó sem volt általam arról, hogy egy napon belül kellene ingázni a két oktatási mód között. Ez nyilvánvalóan megoldhatatlan lenne, nem kérdés.
""Ezeket az órákat meg ősz elején le lehetett volna bonyolítani."Ja, csak utólag vagy okos? :D" - Mi már megint ez a bunkó stílus? Nem tudom feltűnt-e, de november közepe van, a kérdés is november ötödikén lett kiírva, és továbbra is csak ötletelésről, elmélkedésről szólt az egész komment. Nem én vagyok az oktatásügyi miniszter, ahogy senki más sem ezen a fórumon, szóval ezt egyáltalán nem értem.
"És ha hagyod áthűlni a 100 éves iskolaépületeket mondjuk 3-4 napon keresztül, akkor mitől lesz ott meleg újra pár napig, amikor megint jelenléti órák vannak?" - Ha átgondoltad volna az egész kommentedet, ahelyett, hogy csak indulatosan leírod az első gondalataidat, akkor belegondolhattál volna abba, hogy épületen belül lehet állítani a fűtést. Alacsonyra lehet venni akkor, amikor nem kell, így lehet spórolni, de nincs teljesen kikapcsolva, így könnyebben átmelegszik, amikor újra kell, illetve bizonyos részeiben meg szükség esetén ugyanúgy mehet az elérhető és megkívánt maximumon a fűtés. Ezeket teljesen automatikusan is be lehet állítani. Csak mondom, hogy nálunk az egyetemen is így van, hogy csak azokat a termeket fűtik fel, amiket használnak, és csak annak megfelelően erre az időre, de egyébként ott is van fűtés, amit nem használunk, csak kevesebb, és az is egy 100 éves épület, ha nem több. Ezt biztosan meg lehetne oldani, ha van rá szándék és akarat, ezen nem múlna. Lehet kellene rá beruházás, de ha az országnak volt pénze
a Vodafonera, úgy gondolom, hogy az iskolaépületek ilyen korszerűsítésére is lenne, amennyiben valahol ez nem lenne lehetséges. Úgyhogy a tanár nem fagyna meg, ha be kellene mennie órát tartania, ahogy más sem, viszont sokat spórolna az összköltségeken.
"a tanár fűtésszámláját is fizeted? Miből?" - továbbra is tartom, hogy akinek ez probléma, az bemehetne a fűtött iskolába. Akinek meg nem szabályozható paneles központi fűtése volt, mint nálunk, annak teljesen mindegy, mert ugyanannyiba kerül a fűtés, ha nem vagyok otthon, mintha otthon vagyok, akinek meg szabályozható, de többekkel együtt lakik és valaki mindig otthon van rajta kívül, ott sem kérdés ez.
"a tanár fűtésszámláját is fizeted? Miből? Ugyanis a tanár szerződésében benne van, hogy a munkavégzése helye az iskola épülete. Nem köteles iskolai célokra használnia az ingatlanát - ha egyáltalán van neki... " - ezt kb. úgy írod, mintha a tanárok az utcán élnének a tanítási időn kívül. Érdekes módon egyetemi tanárok többségénél sem volt ebből probléma. Egy ingatlant, egy bérleményt nem kell ahhoz átalakítani, hogy leüljön bárki egy laptoppal vagy géppel egy asztalhoz. Természetesen, az előbbi bekezdésem végéhez kapcsolódva, miután a fűtés szabályozható lenne az iskolaépületekben, a tanár ugyanúgy bemehet az iskola területére és tarthat ott órát, ha neki úgy kényelmesebb, vagy úgy tudja csak megoldani az óratartást eszközhiány vagy bármi más egyéni dolog miatt, tehát ez a fűtés szabályozásának megoldásával sem az otthon fűtése, sem a rendelkezésre álló eszközök hiánya nem lehet probléma. De 2020-ban is valahogy megoldották a tanárok és diákok egyaránt az órán való részvételt, tehát a nagyobbik részének már akkor megtörtént a szükséges kiadás erre. Internete is van gyakorlatilag mindenkinek, de akinek nincs vagy problémás BÁRMELY pont, továbbra is áll, amit eddik szajkóztam, hogy be lehetne menni az iskolába, mert a szükséges terület fűtve lenne.
"2020-ból kimaradtál? Nem volt elég akkor?..." - Akkor sem jókedvéből valósult meg az online oktatás, hanem kényszerből. Most is kényszerhelyzet (háborús költségek, elszállt árak, államcsőd széle) miatt merül fel ez egyáltalán témaként, amúgy nem először az interneten. Sokan akarnának azért online oktatást, mert megfagynak bent, otthon meg legalább kényelmesen lehetne pokrócba bújni, a 100 éves épületeket meg akkor sem lehetett kifűteni, amikor ezerrel mehetett a fűtés. Onnantól kezdve viszont, hogy válsághelyzetek állnak elő egy ország gazdaságában, mint 2020 meg most, sajnos nincs olyan megoldás, ami mindenkinek tökéletes lenne, bármilyen megoldást választ egy kormány, mindig lesz, akinek az úgy nem jó. Valaki már egy hónapja online oktatást akarna, más meg teljesen elzárkózik ezelől.
"azt írtam, hogy "Olyat is lehetne, hogy a hét bizonyos napjain bejárnak, bizonyos napokon meg otthon online tanulnak." - tehát szó sem volt általam arról, hogy egy napon belül kellene ingázni a két oktatási mód között."
Az "is" szócskában benne volt ennek a lehetősége is.
"Ez nyilvánvalóan megoldhatatlan lenne, nem kérdés."
Nem csak ez lenne megoldhatatlan, hanem nagyon sok más is, de inkább nem kezdem el sorolni.
"csak ötletelésről, elmélkedésről szólt az egész komment."
Csak túlságosan magas lóról pl. az a rész, hogy
"Érdekes, hogy az senkinek nem jutott eszébe az iskolásoknál, ami az egyetemen, hogy hibrid oktatás, és bizonyos órák online zajlanak, bizonyosak meg személyesen."
Eszükbe jutott, csak elvetették az ötletet a tapasztalatok alapján. Nagyon de nagyon sokat szívtunk mind, diákok és tanárok egyaránt, amikor hibrid oktatás volt, mert az általános iskolai évfolyamokat helyben kellett tanítani, a többit meg táv. Nem szeretném, ha újra eszébe jutna valakinek, azért kampányolok ellene.
"Nem én vagyok az oktatásügyi miniszter, ahogy senki más sem ezen a fórumon"
Azt sose tudhatjuk...
"biztosan meg lehetne oldani, ha van rá szándék és akarat, ezen nem múlna. Lehet kellene rá beruházás..."
Lehet? :DD
"akinek ez probléma, az bemehetne a fűtött iskolába."
Na de ha valakinek úgy probléma, hogy közben az iskolájában sem fűtenek, mert nincs pénz arra a bizonyos beruházásra, vagy mert egyszerűen nem lehet ilyen rövid idő alatt a több száz diákot kiszolgáló épületet a pincétől a padlásig normálisan szigetelni, a fűtést meg szabályozhatóra átalakítani?
"miután a fűtés szabályozható lenne az iskolaépületekben"
Álmaidban...
"2020-ban is valahogy megoldották a tanárok és diákok egyaránt az órán való részvételt"
Részben... Aki viszont a saját kisgyerekével volt otthon, és neki kellett segítenie a tanulásban, ezért nem tudott órákat tartani; meg akinek nem tudott adni gépet meg internetelérést az iskolája a távoktatáshoz és valahogy nem talált néhány százezer forintot a zsebében, hogy a tanári fizetéséből ellássa az oktatásügyet eszközökkel; meg aki - akár tanárként, akár diákként (hiszen egyszerre beszélünk 6-7 évesekről meg 60-70 évesekről is) - egyszerűen nem értett eléggé a számítógépekhez meg az internethez ahhoz, hogy online tudjon tanítani/tanulni, ha volt is eszköze; meg akinek a szülei dolgoztak az otthoni laptopokon, ezért nem tudott diákként részt venni az online órákon, stb. - az meg így járt... Többen voltak, mint gondolnád.
"tehát a nagyobbik részének már akkor megtörtént a szükséges kiadás erre"
Tehát te is arra bazírozol, hogy majd szerelemből fenntartják a tanárok a rendszert a saját zsebükből...
"be lehetne menni az iskolába, mert a szükséges terület fűtve lenne"
Nem, nem lenne fűtve. Egy csomó iskolában nem lenne fűtve.
""2020-ból kimaradtál? Nem volt elég akkor?..." - Akkor sem jókedvéből valósult meg az online oktatás, hanem kényszerből. Most is kényszerhelyzet (háborús költségek, elszállt árak, államcsőd széle) miatt merül fel ez egyáltalán témaként"
Most sincs könnyű helyzet, de azért olyan kényszerhelyzet, mint akkor volt, nincs. Nem állt le az egész világ egyik napról a másikra, mint akkor.
"a 100 éves épületeket meg akkor sem lehetett kifűteni, amikor ezerrel mehetett a fűtés"
Dehogynem. Vagy hallottál olyanról, hogy 2020 előtt fűtés mellett is kabátban ültek gyerekek az iskolákban? Nálunk is van fűtés most is, mint bármikor, és az utcát fűtjük szokás szerint, mert nem szabályozható a fűtés.
"bármilyen megoldást választ egy kormány, mindig lesz, akinek az úgy nem jó. Valaki már egy hónapja online oktatást akarna, más meg teljesen elzárkózik ezelől."
A közoktatásban a lógós diákokon kívül ki akar online oktatást?
"Az "is" szócskában benne volt ennek a lehetősége is." - az "is" szócskával a két gondolatmenetemet akartam elválasztani. Hogy legyenek a hét bizonyos napjain jelenléti, más napjain online órák, vagy csak simán legyen kvázi tömbösítve, hogy a félév elején lemenjek a jelenlétet jobban igénylő órák, ameddig a hideg be nem jön.
Szerintem egyáltalán nem beszéltem magas lóról, te vagy az, aki folyamatosan beszél velem így. Bennem akkor felmerült egy gondolat, ennyi. Nem kell túlgondolni.
"Nem szeretném, ha újra eszébe jutna valakinek, azért kampányolok ellene." - Mert szerinted Orbánék innen veszik az ötleteket? :D
""biztosan meg lehetne oldani, ha van rá szándék és akarat, ezen nem múlna. Lehet kellene rá beruházás..."
Igen, képzeld el, én végig, mind a 12 osztályban, amit végigjártam, örökösen fáztam télen, és kabátban ültem, nem csak én, holott az én időmben nem volt covid, háború, semmi extra. Nyilván szigetelés és egy sor egyéb műszaki dolog kérdése ez, nekem ilyen iskoláim voltak, úgyhogy igen, az énközpontú szemléletedből el lehetne mozdulni kicsit, és megpróbálni elképzelni más élethelyzeteket is a sajátodon kívül.
"Azt sose tudhatjuk..."- javasolnám a pszichológust, ha ilyen szintű üldözési mániád van/vagy a pályaváltást, ha ennyire mentálisan rámentél a tanításra, amennyiben nem viccnek szántad a mondatot, de eddig nem volt rád jellemző semmilyen humor, csak a végletekig kitartó, mindenre a "nem-nem-nem-nem, rossz, álmaimban..." és a mindenki mást is leszóló hozzáállás.
Lehet? :DD" - szándékosan kiragadsz már megint részleteket a kommentemből, ahelyett, hogy egységében értelmeznéd. A mi iskolánkban tökéletesen működik. De nyilván vannak változó állapotú iskolák. Ha fűtésszerelő lennék, biztosan jobban meg tudnám mondani, de nem vagyok az, és továbbra is hangsúlyozom, hogy az egész csak egy elméleti sík, nem értem, hogy te miért csinálsz ebből párharcot. Nem blazírozok semmire, de az összes tanár ismerősöm már akkor megvette a szükséges dolgokat. Nem csak maga miatt, hanem mert soknak volt egy vagy több gyereke, akiknek szintén kellett. Oké, hogy a tanárok megérdemelnének költségtérítést, de akkor az összes diák családjának is kellene, akiknek a családja szintén vett emiatt eszközt. Az akkori kezdeti nehézségek lementek, ha újra jönne, már lenne rá egy bejáratottabb módszere mindenkinek. Az, hogy otthon dolgozni kellett, miközben gyerekkel is tanulni kellett, ez nem a tanárok és családjainak volt az egyéni szocproblémája, hanem mindenki másnak is, aki dolgozott, meetingelt, és közben ott volt a gyereke. Covidnál viszont hosszú hónapok teltek így el, jelen esetben csak néhány hidegebb hónapról lenne szó. Lógós diákok? Ennyire méltatod a diákjaidat? Hogy vársz el tiszteletet, ha te nem adod meg ugyanazt? Persze, vannak, de nagyon-nagyon sok diák máshol it, itt is panaszkodott arra, hogy nem tud tanulni úgy, mint korábban. Mondjuk, az itt bemutatott stílusod alapján nem vagyok meglepve. Az utolsó feltett kérdésedre megtaláltad volna a választ az előző kommentemben. Tanár létedre normálisabb stílusban is kommunikálhatnál. Nekem az egész kommentem egy sima elmélkedés volt, ami önmagában hordozott már egy teljes feltételes oktatási reformot is, hiszen tantervváltoztatásból kezdve egy sor egyébre lenne szükség. Ebbe te meg véresen próbálsz beleállni, folyamatosan provokálsz, érthetetlenül bunkó stílusban, mintha a jövő múlna a gyakori milliomodik kérdésének sokadik kommentjén. Én viszont részemről befejeztem, már leírtam a gondolataimat, és úgy gondolom, hogy már kimerítően meg is vitattam, már csak a szálkákat keresed a szófordulataimban. Ha normális stílusban, visszafogottan megbeszélni szeretted volna, azt is lehetett volna, de a kötekedésedre nem vagyok már tovább kíváncsi.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!