Egyetemen miért kötelező órákra járni?
Mármint miért nézik a jelenlétet, miért csak az órák 30%-áról lehet hiányozni? Ha egy hallgató simán képes megírni a zh-kat és a vizsgákat, és teljesíteni az adott tárgy követelményeit anélkül, hogy órákra járna, akkor neki miért kell mégis bemenni azokra az órákra?
Nekem is van több olyan tárgyam, ami viszonylag egyszerű. Simán tudnám teljesíteni ezeket a tárgyakat úgy, hogy nem járok be órára csak saját tudásból és néhány online jegyzet segítségével felkészülök. De ennek ellenére a jelenlét miatt bent kell lennem órán. Minek figyelik ezt egyáltalán?
De szerintem ez akkor is hülyeség.
Én például villamosmérnöknek tanulok és van egy olyan tantárgyam, ami a középiskolai matekot és fizikát ismétli át, hogy következő félévre mindenkit ugyanarra a szintre hozzanak fel. Nos, én fizikából és matekból is faktos voltam és emelt érettségit írtam mindkét tárgyból. De most heti 2 és fél órát üljek bent órán, hogy meghallgassam azt, amit már régen tudok. Semmi értelmét nem látom. Helyette annyi minden mást tudnék tanulni, amiből bőven nincsen ennyi tudásom. Vagy esetleg több időm lenne pihenni. De mindenképpen feleslegesnek érzem, hogy egy ilyen órára bejárjak. És még van 1-2 másik hasonló óra, aminek semmi értelme, hogy ott legyek, mert már nagyrészt tudom.
Mert szegről-végről az egyetem is iskola.
Ha valaki második elemista létére jól tud olvasni, ne járjon be olvasás órára?
Nem a kivetelbol indulnak ki, hanem az atlagbol. Az atlag tanulo nem kepes autodidakta tanulasra, igy be kell jarni.
Masik pedig hogy ez a tradicio, es lustak olyan rendszert kiepiteni, amit az elozo hozzaszolo emlit, ami differencial tanulok kozott.
Szerintem online oktatas is jo lenne, sose ertettem miert nem lehet felvenni az oraado anyagat, es feltolteni oktatoanyagkent. Es itt vissza is kanyarodtunk szinten egy elobb emlitett ponthoz, hogy igy nem is lenne mar szukseg oktatokra, max az osztalyozashoz, es mehetnenek a levesbe.
"Sőt! Megtörtént eset, hogy az első órán az oktató mondta, hogy tegeződjenek. Ment be vizsgára a hallgató, köszön: "Jónapot kívánok!", mire az oktató: "Viszontlátásra!"... Gondolom érted a lényeget, ha egyetemre jársz, mert az megkövetel némi értelmi szintet."
Akkor elég hülye oktató lehet, mert ha a hallgató megtanulta az anyagot, akkor az a lényeg, nem a köszönés. Egyébként nálunk a tanár feltölti az anyagot az okatási felületre, így félig meddig az megy föl, amit leadott. Persze mellé van kiegészítő magyarázat is órán de szerintem ha valaki megtanulja a jegyzetből, az is bőven jó.
"Mert az oktató azért kapja a fizetését, hogy oktasson. Ha nem járna be senki, nem lenne kinek oktasson. Így jogosan várja el, hogy legyenek bent, hogy tudjon oktatni. Nem mellesleg a vizsgán azt fogják számon kérni ami az órán elhangzott, nem azt ami sok éves jegyzetekben, könyvekben, meg a saját tudásodban van."
Egyébként ez igaz, de te tudsz olyan óráról, ahová senki se ment be? Én ilyennel nem találkoztam soha de ha te tudsz ilyet akkor írd le. Általában az van, hogy az első órán ott a nagy tömeg, a végén meg ott van a fele mondjuk. Ha a tanár olyat kér számon amit íz órán mond el, akkor mondhatja azt, hogy nem jársz be és akkor nem fogod tudni. De ha valaki valahonnan mégis tudja, akkor joggal kaphat jó jegyet. Egyébként bizonyos tárgyaknál (matek analízis) meg nem hangozhat el olyan az órán, amit ne lehetne máshonnan megtanulni. Tehát ha az a feldat a vizsgán, hogy itt egy integrálás számold ki, akkor arra fel lehet készülni máshonnan is (már ha van jó tanár mondjuk).
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!