Milyen a magyar közoktatás?
Sok a háttérben meghúzódó, ki nem mondott probléma... Ezeket a szőnyeg alá seprik mindazok, akiknek jogosultsága lenne tenni ellene. Így milyen is lehetne az oktatás?
Sok bambaleket nevel ki a mostani közoktatás...
“Egyre inkább rá kell ébrednünk arra, hogy a képesség érték, méghozzá olyan érték, amelynek piaca van. Elég, ha csak a labdarúgókra gondolunk, hiszen köztudott, hogy egy-egy jó képességű labdarúgó mekkora összegért változtat klubot. De nincs ez másképp az értelmiségi pályákon sem (noha az összeg már korántsem akkora). Ahol valódi piaci viszonyok uralkodnak, ott nyilvánvalóan a legjobbakat választják ki az adott munkakörök betöltésére, mert ez éri meg az adott cégnek. Ugyanakkor meg is fizetik őket, azért, hogy a képességeik legjavát nyújtsák. Más kérdés, hogy hazánkban ez a dolog még nem teljesen így működik, de minden bizonnyal így fog működni.
A képességek piacán – legalábbis nemzetközi szinten – ma már rendkívül kiélezett a verseny, s csak az marad talpon, aki ezt a versenyt bírja. Nem egy példát tudunk arra, hogy egy-egy viszonylag szerény természeti adottságokkal bíró ország azért kerülhetett a világ élvonalába, mert felismerte, hogy más jellegű pontencialitása nem lévén a szellemi és erkölcsi potencialitását kell hasznosítania. Természeti adottságokban hazánk sem bővelkedik, így más utat aligha követhet.” Tóth László
Vannak nagyon értelmes emberek Magyarországon, akik jól látják a helyzetet, de egyszerűen a politikai akarat miatt, esélyük sincs jobbra fordítani Magyarország sorsát.
Az oktatás céljának kellene lennie a
- lelki és testi egészség megőrzésének oktatása,
- szervezési és vezetési készségek,
- életvezetési és párkapcsolati készségek,
- kommunikációs készségek,
- informatikai készségek,
- viselkedéssel és hozzáállással kapcsolatos készségek,
- párkapcsolati és nevelési készségek,
- közösségi készségek,
- politikai és érdekérvényesítési készségek,
- természettudományos készségek,
- kutatás módszertani készségek,
- tanulásmódszertani készségek,
- információ értelmezési, szűrési, kezelési, rendszerezési készségek fejlesztése, hétköznapi hasznosítása.
Mindig a szem előtt kellene lebegnie ezeknek a kérdéseknek:
- Hol, mikor, mire tudom hasznosítani?
- Mi mitől függ?
- Mi miktől függenek?
- Mi mit határoz meg?
- Mi mire hat?
- Minek milyen hatásai vannak?
- Mi a meghatározói?
- Mik a meghatározottak?
- Mik a meghatározó, kialakító tényezői?
- Mi a rá vagy rájuk vonatkozó, velük kapcsolatos legfontosabb tudnivaló?
- Mi az összetétele?
- Mik a kapcsolatok?
- Mik a jellemzők?
- Mik a műveletek?
- Mi vagy mik a hozzávalók? stb.
A válasz lemaradt.
Nagyon alacsony hatásfokú a közoktatás színvonala.
- A kérdezés tudományának oktatása tantárgyakra, témákra lebontva is nagyon fontos lenne.
- A pénzügyi és közgazdaságtani készségek fejlesztése is nagyon lényeges lenne.
A bolygónk jövője szempontjából a vezetésben és szervezésben, természettudományokban stb. tehetséges fiatalokkal kiemelten kell foglalkozni, de nem politikai célból.
Csak ők tudják biztosítani új gondolatokkal, módszerekkel a föld jövőjét!
10-ből 9 tanár egyszerűen nem való tanárnak.. utálja a tanítványokat, pofára osztályoz, csak ledarálja az anyagot, érthetetlenül magyaráz, logikátlan vagy túl sok elvárás a számonkérésekkel, kis piti hülyeségekkel próbálja kiélni a hatalmát, rengeteg terhet helyez a diákra stb..
Ha csak 1 normális tanárod van már szerencsés vagy.. én konkrétan érettségi elött állok és kb amiből jó érettségit szeretnék abból magántanárhoz kell járnom.
“Visszasírjátok még a "rossz" oktatást.”
Nem kell visszasírni olyan, ami már 40-60 éve is elavult volt.
Inkább előre kell tekinteni, keresni, kutatni, fejleszteni a módszereket.
Lásd a 4-es válaszom példának.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!