Mennyire tudja tönkretenni a debreceni Mechwart a diákjait? (A mentális egészségüket, önértékelésüket stb)?
Ismertek olyat, akinek megkeserítette az életét?
Például hogy az első év után úgy hagyta ott az iskolát, hogy biztos volt benne, hogy képtelen lenne leérettségizni,
és nem azért választott valamilyen teljesen másmilyen szakmát, mert az érdekli (pl. pék, szakács, fodrász), hanem mert meggyőzték, hogy az informatikában nincs esélye.
Hogy a diszes gyereket azzal közösítteti ki a tanár, hogy az osztály többi részével hamarabb beadatja a dolgozatot, ahelyett, hogy a nehézségekkel küzdőnek biztosítaná azt a többlet időt, amit kötelező lenne.
Olyanok, akik befejezik, lelkileg megnyomorítva jönnek ki, és ezt tovább is adják; például kilencedikes diákoknak magyarázzák, hogy az érettségi semmire sem jó.
Ha a diákok bullyingolják valamelyik osztálytársukat az adott tanár még támogatja is a megalázást.
Az igazgató belefűzi az évnyitó beszédébe, hogy aki az első/első fél év után úgy érzi, hogy nem megy, az hagyja itt az iskolát, mert volt már, akit annyira tönkretett lelkileg az iskola, hogy öngyilkos lett.
Sok ilyet hallani különböző emberektől.
Kíváncsi lennék a ti történeteikre, és véleményeitekre.
Bármelyik erős iskolában nem az a cél, hogy a kevésbé alkalmasakat felzárkóztassák, hanem a tehetségeseket minél nagyobb kihívások elé állítsák!
A nagy teljesítmények mindenütt a világon nagy lemondásokkal, nagy kihívásokkal járnak, és akinek ez sok, azt természetes hogy mentálisan megterhelő...
El kell menni egy kevésbé erős iskolába - szerintem!
Én inkább személyes tapasztalatokra lennék kíváncsi? :)
Vagy ti odajártatok?
Elég magas a ponthatár ahhoz, hogy "gyengébb képességűek" ne kerülhessenek be.
Én olyanról is hallottam, aki kitűnővel végzett általánosban, mégsem bírta.
(Egyébként a szorgalmas, okos, jótanuló nem "zseni", és ezzel semmi baj nincs, de az egy elég vad megállapítás, hogy akik ott teljesíteni tudnak, azok már rögtön zsenik.
Az pedig hogy "erős középiskola" még nem magyarázat bármilyen hozzáállásra, de ebbe most nem akarok belemenni)
A Mechwart az oktatásban inkább a negatív megerősítést használja, ami egyáltalán nem mindenkit fejleszt, és nincs olyan összefüggés, hogy aki okosabb annak a negatív hatékonyabb, mint a pozitív megerősítés.
(Negatív és pozitív megerősítés alatt arról van szó, hogy azt emelik ki, hogy mit csinálsz rosszul, mit javíts ki, vagy azt, hogy mit csináltál jól, aszerint csináld tovább.
A kettő abszolút nem zárja ki egymást, viszont valamerre mindig billen a mérleg)
Aki érzékenyebb lelkű, az lehet akármilyen okos, valószínűleg nagyon meg fogja terhelni.
Én ezt emelném ki.
Ez is gyereket körülvevő felnőttek felelőssége lenne, ez is beleesik a reális értékelésbe.
Ha valaki oda akar menni, nem csak az intelligenciáját és a szorgalmát kell figyelembe venni, hanem azt is, hogy mentálisan mennyire terhelhető, és ezt sajnos elfelejtik elmondani.
Pedig nagyon-nagyon fontos lenne, hogy a szülők tudják, hogy hiába osztályelső a gyerekük, ha érzékenyebb lelkű, akkor a Mechwart nem jó választás.
#5-ös vagyok.
Nem hiszem, hogy építő jellegű lenne lepontozni azt az álláspontot, hogy a gyerekek pszichéjére, mentális terhelhető képességére is figyelemmel kell lenni, és nem csak az értelmi képességeire...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!