Milyen tantárgyaitok vannak, amelyek a bölcsességhez kapcsolódnak?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Végzős évemben volt filozófiám, de az tavaly volt, amikor novembertől online voltunk
Őszintén szólva fogalmam sincs, miről szólt az óra, 2 beadandót kellett küldeni kb egy oldalnyi szöveggel és ennyivel le volt tudva
Előtte volt nekünk is etikánk, de a tanár volt a legkevésbé etikus köztünk, ezt hamar fel is fedeztük, úgyhogy a hozzáállás is olyan volt
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
A bölcsesség a folyamatos élettapasztalattal jön.
Viszont a bölcs döntéshez, bölcsességhez módszerek, minőségi információ szükséges. Mert az okos, bölcs ember nemcsak a saját hibáiból, jó döntéseiből tanul, hanem mások (ember, állat, más élőlény) jó és rossz döntéseiből is.
Jó lenne, ha lenne bölcsesség tantárgy már az általános iskolától kezdve.
A bölcsesség tantárgy alkotórészei:
- Helyes önuralom (érzelmek, gondolatok feletti uralom)
- Helyes gondolkodás (valóságból kiinduló, következetes, logikai törvényszerűségeket, tudományos gondolkodás szabályait ismerő és betartó gondolkodás)
- Helyes beszéd, megfelelő kommunikáció (gyakorlati nyelvtan, érvelés mestersége, retorika, ego mentesség, kultúrált viselkedés)
- Döntés tudománya (értékelemzés, lehetőségismeret, értékelés, választás, döntés)
- Életvezetés (emberek, más élőlények életének vizsgálata, tanulságlevonás módszerei)
- Emberismeret (emberi játszmák, vágyak, igények, történés, nem történés ismerete)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Nálunk filozófián különböző kérdéseket vitattunk meg, amiket az óra elején a tananyag felvetett. Számonkérés nem nagyon volt, max egy esszé per félév.
Nagyon komoly kérdések is merültek fel, és nagyon jól lehetett vitatkozni a tanárral.
06:03
igen, köszi, ugyanezt gondolom én is, nagyon fontos lenne.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!