Minden műszaki jellegű egyetemen/főiskolán ilyen összefüggéstelenül adják le az elméleti tananyagot?
Azt tapasztaltam, hogy műszaki jellegű felsőoktatásban, pl. matek, fizika, egyéb műszaki órán el sem mondja a tanár az adott anyag, definíció célját, csak elkezdi darálni rögtön a definíciót, tételt, bizonyítást.
Mondok egy példát:
Éppen vezérlésekről szóló óra volt, amelyen van elméleti és gyakorlati óra is.
Az elméleti órán a tanár elmondta, hogy most ezeket a matematikai függvényeket fogjuk átvenni, de semmilyen gyakorlati alkalmazást nem említett, vagy azt sem, hogy mihez kötődnek ezek a függvények.
Bementünk a gyakorlati órára, és az ottani másik tanár mutatta meg, hogy azokban a függvényekben amúgy erről meg erről a mikrovezérlőről van szó, hogy ezen meg ezen a bemeneten hogyan hajt végre egy mérést matematikailag.
Szóval a megvilágosodás a gyakorlati órán jött meg, de elméleten azt sem tudtuk a tanár jóvoltából, hogy milyen nap van ma.
Miért kell ezt így csinálni, miért nem lehet elméleti órán is valami értelmes kontextusba helyezni az elhangzó információkat?
Minden suliban ennyire eszementen kezelik ezt a dolgot?

























Hát számomra ez inkább ráépülős tárgyaknál volt így.
Tanuld meg ezt és azt meg amazt, majd írtam belőle valamit ami jobb lett mint a karó. 1-2 félév múlva tervezz meg valamit. Oké és hogy? Előző félévekben tanultak alapján. Jaaaa, hogy ezeket ilyenkor kellene használni.
Szóval én értem a problémát ilyen téren. Haverom mondta, hogy őket is szopatták XY tárgyból, majd kövi félévben mondja a tanár "oké amit eddig tanultak kb felejtsék el mert ez a valóságban vagy nem működik vagy nem használják". A legszebb az egészben, hogy ezzel meg szórták a népet.





Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!