Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » Minden műszaki jellegű egyetem...

Minden műszaki jellegű egyetemen/főiskolán ilyen összefüggéstelenül adják le az elméleti tananyagot?

Figyelt kérdés

Azt tapasztaltam, hogy műszaki jellegű felsőoktatásban, pl. matek, fizika, egyéb műszaki órán el sem mondja a tanár az adott anyag, definíció célját, csak elkezdi darálni rögtön a definíciót, tételt, bizonyítást.


Mondok egy példát:

Éppen vezérlésekről szóló óra volt, amelyen van elméleti és gyakorlati óra is.

Az elméleti órán a tanár elmondta, hogy most ezeket a matematikai függvényeket fogjuk átvenni, de semmilyen gyakorlati alkalmazást nem említett, vagy azt sem, hogy mihez kötődnek ezek a függvények.

Bementünk a gyakorlati órára, és az ottani másik tanár mutatta meg, hogy azokban a függvényekben amúgy erről meg erről a mikrovezérlőről van szó, hogy ezen meg ezen a bemeneten hogyan hajt végre egy mérést matematikailag.


Szóval a megvilágosodás a gyakorlati órán jött meg, de elméleten azt sem tudtuk a tanár jóvoltából, hogy milyen nap van ma.


Miért kell ezt így csinálni, miért nem lehet elméleti órán is valami értelmes kontextusba helyezni az elhangzó információkat?

Minden suliban ennyire eszementen kezelik ezt a dolgot?


2021. okt. 4. 10:11
 1/7 anonim ***** válasza:
48%
Tehát ha jól értem most az a bajod, hogy elméleti órán elméletet adtak le?
2021. okt. 4. 10:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
54%
Szerintem csak neked nincs hozzá affinitásod. Két egyetemen is tanultam műszaki szakon, nem volt ilyen probléma egyiken sem.
2021. okt. 4. 10:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 A kérdező kommentje:
Az elméleti és gyakorlati órát tartó tanárok együttműködésének hiánya a problémám.
2021. okt. 4. 10:54
 4/7 anonim ***** válasza:
38%
Ez a lényege az elméletnek meg a gyakorlatnak. MEghallgattad, majd elmondták, hogyan és mire használd.
2021. okt. 4. 12:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
19%
Szerintem ez mindenhol ilyen, igen. Mármint az egyetemeken… Én nem műszaki szakon tanulok, de nekem is vannak olyan tárgyaim, amikből van külön előadás és gyakorlat. Viszont a kettő köszönőviszonyban sincsen egymással, teljesen mással foglalkozunk a két órán, nem lehet összekapcsolni a kettőt és így ebben a formában teljesen értelmezhetetlen az egész, csak plusz munkánk van vele.
2021. okt. 4. 16:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
29%

Hát számomra ez inkább ráépülős tárgyaknál volt így.

Tanuld meg ezt és azt meg amazt, majd írtam belőle valamit ami jobb lett mint a karó. 1-2 félév múlva tervezz meg valamit. Oké és hogy? Előző félévekben tanultak alapján. Jaaaa, hogy ezeket ilyenkor kellene használni.

Szóval én értem a problémát ilyen téren. Haverom mondta, hogy őket is szopatták XY tárgyból, majd kövi félévben mondja a tanár "oké amit eddig tanultak kb felejtsék el mert ez a valóságban vagy nem működik vagy nem használják". A legszebb az egészben, hogy ezzel meg szórták a népet.

2021. okt. 4. 18:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
21%
A legtöbb tanár szándékosan azért magyaráz bonyolultan, hogy nehéznek tűnjön az egyébként egyáltalán nem vészes tananyag. Ezzel ő okosabbnak tűnik
2021. okt. 6. 08:11
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!