A magyar oktatási modell az most jó vagy rossz ?
Szerintem vannak benne hibák. Én is tudom használni a logaritmust, mégsem beszélgetnék róla egy kocsmában egy matematikussal. Tény, hogy rengeteg informaciot kell bemagolni és ezáltal ad egy műveltséget. De pl a nyelvoktatásra nagyobb hangsúlyt kellene fektetni. Más országokban 18 éves korára az ember 3-4 idegen nyelvet beszél (kint élő ismerősömtől tudom), angolul biztosan folyékonyan, de itthon nagy hibák vannak. Illetve nem képesek önálló véleményt alkotni, mert csak bemagoltatták velük, mikor volt a Mohácsi csata vagy pl Ady Endre életét.
És az iskolák közt nincs egyenlőség. A zseni, elit iskolás érhet el kiemelkedő eredményt nemzetközi szinten, átlag magyar középiskolás nem.
Ha kimész az utcára egy logaritmus feladattal, 10ből 9 ember nem fogja tudni megoldani. Volt kb 10 éve ilyen videó valahol, hogy egyetemistákat kérdeztek meg, hogy mi történik, ha elejtünk egy tollat a holdon. És rengetegen nem tudták.
Szóval szerintem sok probléma van az oktatási rendszerrel:
- megpróbál sok lexikális tudás belezsúfolni az anyagba
- de nem hatékonyan adja át ezt a tudást
- közben a készség és képességfejlesztés teljesen kimarad
- felesleges tantárgyak (hittan, heti 5 tesi)
- rossz beidegződések a számonkérésekben (mit nem tud-típusú kérdések)
- a kerettanterv WC papírnak se jó
- a tankönyvek tele vannak ostobaságokjal
- a tanárok teljesen motiválatlanok
- az alulfizetett tanári szerep mára oda jutott, hogy csak a selejt megy tanárnak (ponthatár a béka se..e alatt)
- óvodapedagógusok szart se érnek, ahhoz a képzéshez 30 éve nem nyúlt senki, pedig nagyon kellene, mert fontos terület
"hogy egy átlag magyar tudja mi az a másodfokú egyenlet vagy a logaritmus , tudja kik voltak az ország királyai és jól oktatják mind a földrajzot mind az irodalmat tehát hazai és nemzetközi szinten is"
Csakhogy attól, hogy a térképen meg tudod mutatni, hogy hol van Johannesburg vagy Banglades és Petőfi mit írt az Alföldben, az nem ad át használható tudást. Ettől még nem leszel alkalmas érvényesülni az életben.
Ahhoz szakirányú gyakorlati ismeretek kellenek.
"Más országokban 18 éves korára az ember 3-4 idegen nyelvet beszé"
Lónemiszervet!
A hazai közoktatás gyenge hatásfokú. Rossz!
Bár, szerintem ez igaz a világ, más országok közoktatására is. Egyetem az megint más.
Hiányzik a logika tantárgy. Bizonyítás, cáfolás, általánosítás, konkretizálás, kizárás, logikai műveletek, stb.
Pont ez miatt gyenge szintű a logikai készség, amire az összes tudomány épül.
Rossz a látásmód a matematikában, fizikában, kémiában, biológiában, földrajzban.
Mi lenne a cél? Ahogy egy szakember fogalmazott.
- Tételek közötti összefüggések, következmények meglàtàsa,
- Magànak a bizonyítàsnak és elméleti hàtterének a megértése.
- Összefüggések fontossàgànak, felismerésének szemléletmódja.
- Tudni, hogy a tételek hogyan kapcsolódnak egymàshoz.
- A tételeket nem egymàstól függetlenül kell kezelni. Meg kell làtni a ràépüléseket.
- A sablon szerű gondolkodàs kizàràsa.
- Tipikus feladatmegoldàsi stratégiàt, módszereket kell közölni.
- Általánosabb szemléletmód kialakítása. Általánosítás.
Nincs átmenet a középiskola és az egyetemi képzés között!
Biztosítani kellene az átmenetet a középiskola és egyetemi képzés között. Ezt sem a középszintű, sem az emelt szintű érettségi nem biztosítja. Ezért buknak kis sokan az egyetemről.
A szövegértés is kimerül a regény és verselemzésben, miközben jogi, egyéb nyelvezetű szövegeket is magabiztosan kellene tudni értelmezni.
Nincs fegyelmezett képzelőerő fejlesztés. Pont a tv generáció miatt. Vizuális memória folyamatosan romlik.
Nincs munkaerőpiaci ismeret. Igények, lehetőségek, fizetések, távlatok ismerete.
Nincsen pénzügyi ismeret, pénzügyi intelligencia fejlesztés.
Nincs intelligencia fejlesztés.
Pedig egyre nagyobb igény lesz rá.
Nincs döntés tudománya.
Szóval, az oktatás nem halad a korral, körülmények változásával.
Ez nem csak magyar sajátosság.
Nincs vezetés és szervezés tantárgy.
Nincs egészségfejlesztés(mentális, önszeretet, dietetika, stresszkezelés, stb.)
tantárgy.
Nincs retorika(hangmagasság, kiejtés, stb) és kommunikáció(érvelés mestersége) tantárgy.
Nincs programozás és hálózati ismeretek gyakorlati tantárgy.
Világ szinten egyre
Lemaradt.
Világ szinten bajok vannak az oktatás minőségével, nem csak Magyarországon.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!