12. osztályban az életvitel és gyakorlat nevű tantárgy az mi? Mit csinálnak rajta?
Figyelt kérdés
2021. szept. 1. 21:21
1/4 anonim válasza:
Nekem utoljára hetedikben volt ilyen. Konkrétan végigbeszéltük az egészet, volt szó mindenről, a viselkedéstől kezdve a házak felépítésén át a pénzügyekig... Jobban belegondolva semmi értelme nem volt.
2/4 anonim válasza:
Nálunk nagyon furcsa volt. A tanév első felében a továbbtanulással foglalkoztunk, milyen lehetőségek vannak, hogyan működik az egyetemi felvételi rendszer, a pontszámítás stb., a fennmaradó időben pedig mindenféle "fura" óráink voltak, pl. pénzügyekkel és ilyen háztartás vezetéssel kapcsolatos témákkal foglalkoztunk, milyen itthon a szociális ellátó rendszer, adózás, hitel, banki ügyintézés, rezsi, ünnepek, családi szokások, hagyományok stb. Alapvetően akár hasznos is lehetett volna, viszont sokszor kellett különféle szabályokat és definíciókat magolni, azokból dolgozatot írni stb., így nem volt annyira érdekes, életszerű vagy gyakorlatias. Illetve sokszor úgy éreztem, hogy nem a mi korosztályunknak való ez az egész. Vagy legalábbis sok dolgot túlmagyarázott a tanár vagy egyáltalán csak olyan témák, kérdések stb. merültek fel, amik abban a korban már teljesen evidensek, egyértelműek. Ha jól emlékszem a könyvünk is fiatalabb korosztálynak íródott. Valamint heti egy óránk volt egy tanéven keresztül, de szerintem a valóban fontos témákat pl. a továbbtanulással kapcsolatos információkat, simán át lehetett volna rágni egy sima egyszeri tájékoztató keretei között is. Úgyhogy én inkább egy tölteléktárgyként tekintettem rá, nem nagyon tudtam komolyan venni.
3/4 anonim válasza:
Nagyon semmit sem csináltunk rajta. Igazából olyan dolgokról volt szó nálunk, hogy te mit teszel meg az egészségedért, hogy értékelnéd a te életmódodat... de ezenkívül olyan is volt, hogy neked például mit jelent a család... szóval ilyenek. De azt is hozzá kell tenni, hogy közben online oktatás volt, szóval a tanár nem annyira erőltette ezt a dolgot.
4/4 anonim válasza:
Elvileg elég szabad lenne a keret, ha jól tudom.
Tényleg a hétköznapi, gyakorlati, hasznos dolgokról kellene szólnia, pl. hogyan viselkedünk állásinterjún, vagy hogy hogyan érdemes a pénzügyi dolgokat kezelni, stb...
De ha a tanár úgy érzi, hogy az osztály nagyrésze nincs tisztában alapvető dolgokkal se, akkor mást is előtérbe hozhat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!