A tanárok legjobbjai vannak ezeken a helyeken.
A gyerekanyag is erős, mert a 6 osztályos felvételi a legbrutálabb.
Ha ez a két dolog megvan, akkor ott nagyon magas az oktatás színvonala.
én értelmetlennek tarton hogy 5től 8. osztályig végigvesszük az egész történelmet és irodalmat, aztán középiskolában újra. több értelme lenne szerintem az "alsó tagozatot" kihúzni 6 évre (ez lenne az egész általános iskola), a következő 6 évben gimnáziumban pedig több idő jutna végigvenni mindent ami az érettségire kell. a szakközépiskola lehetne 3-4 év érettségire való felkészülés, és 2-3 év szakma (tehát vagy 4-2 vagy 3-3 elosztásban). szakiskola meg 2-3 év szakma, semmi érettségire való felkészülés VAGY az iskolakötelezettséget visszaállítjuk 18 évre, és lehetne 4 évig szakmát tanulni, aztán mehet mindenki ahova akar.
annak nem látom az értelmét, ami most megy, hogy a 8 általános - 4 közép és a 6 általános - 6 közép rendszer egyszerre van jelen.
Előnye, hogy mivel sok tehetséges diák gyenge általános iskolában tanul így hamarabb kerülhetnek erősebb iskolába illetve több idő van bizonyos tárgyakból elsajátítani az anyagot. A hátránya, hogy töriből megint előlről kezdődik minden.
Egyébként mint minden gimnázium sokszor csak a hírnevük vonzza be a tehetséges diákokat de a tanárok színvonala semmivel sem jobb mint máshol én azt tapasztalom.
Nem feltétlenül, vagy legalábbis ahova én jártam (ami még ráadásul jó hírű iskola is), közben végig az volt az érzésem, hogy nincs rendesen kidolgozva a képzés tanmenete. Hogy az iskola csak örül neki, hogy hamar fel tud szívni egy adag jó képességű gyereket, arra viszont már nem futja, hogy legyen egy konszenzus, hogyan lehet ésszerűen kihasználni azt a 6 évet. Tényleg teljesen tanárfüggő volt.
Például azt, hogy 6 éven keresztül ugyanaz az (egyébként nagyon elhivatott) angoltanár tanított, szerencsésnek tartom, szuper jól haladtunk. De második idegen nyelvet ugyanúgy csak 9. osztálytól kezdhettünk tanulni, szóval itt semmiben nem nyújtott többet, hogy hat évet jártunk oda. Töriből 7.-ben elkezdtünk megint mindent a legelejétől, aminek máig nem látom értelmét: amit normál esetben általános iskola 7-8. osztályában tanul az ember, és később még egyszer középiskoában is, arról mi csak később, gimiben hallottunk először. A biológiatanár is a saját feje után ment, valami megmagyarázhatatlan oknál fogva már 8.-ban 11. osztályos anyagot adott le nekünk, amihez nyilván nem voltak meg az alapjaink. Máig nem értem, miért nem tűnt fel ez senkinek. Egy csomó dolognak nagyon nyilvánvalóan nem volt átgondolt pedagógiai alapja.
Iskolán belül is többen dobbantottak másik (természettudományos vagy nyelvi) rendes 4 osztályos tagozatra a 8. osztály után.
A töri oktatást is szétcseszték. A gyerekem most volt hetedikes 6 osztályosban és az új NAT miatt, 7-8 anyagát kellett átvenni.
Tanköny természetesen nem készült el, erre az időszakra.
Képzelhetitek mi maradt meg a gyerekeknek ebből a rövidített verzióból, amit a tanárok maguk állítottak össze.
Jövőre nyolcadikban pedig kezdik az őskortól, még nem tudjuk milyen tankönyvből.
Nyílvánvaló mekkora dilettáns idióta, aki ilyen rendeleteket talál ki...
A 11. kerületben jártam egy hatosztályos gimibe. Hatodikban megírtam a felvételit és részt vettem a felvételi eljárásban. Hetedikben az osztálytársaim nagy része vagy kitűnő vagy jeles tanuló volt.
Nem az általános iskolás NAT hanem a hatosztályos gimnáziumra vonatkozó NAT alapján tanultunk.
Az osztályomból szinte mindenki bekerült a felsőoktatásba, az előrehozott emelt angol mindenknek 60% fölött lett.
Az általános iskolában nincs meg az a szint ami a kisgimikben meg van.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!