Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » Egyetemen tényleg kibaszhat...

Egyetemen tényleg kibaszhat az oktató bizonyos szakos hallgatókkal?

Figyelt kérdés

Mérnökhallgató vagyok, és van ebben a félévben is egy gazdasági tárgyunk. A vizsgák már évek óta úgy néznek ki ebből a tárgyból, hogy az írásbeli 50%-a elmélet, 50%-a feladatmegoldás. (Ez most sem változott a távoktatás miatt.) Viszont, ebben a félévben már 65% lett a kettes minimum határa. Az hogy eddig 50% volt, onnan tudtuk meg, hogy az oktató elmondta az egyik órán, hogy most "fel kellet" emelnie, mert túl sok mérnökhallgatónak lett úgy meg a 2-es, hogy tökéletesen megcsinálták a feladatmegoldást és az elméletből meg semmit sem tudtak. Ezért felemelte ezt 65%-ra, hogy ne legyen olyan könnyű a mérnökhallgatóknak. (A kurzusra egyébként vegyesen jár mindenféle szakos hallgató, 300 fő a maximum a kurzuson és majdnem mindig be is szokott telni, aminek úgy a fele van valamilyen gazdasági szakról.)

Oké, azt én értem hogy most mindenkinek 65% lett a minimum amit tudnia kell, tehát a különböző szakos hallgatókra ugyanazok a szabályok vonatkoznak, viszont azt én nagyon nem tartom helyesnek, hogy csak pár bizonyos szak miatt legyen megszívatva mindenki. Van olyan csoporttársam, aki már az előző évben (2 félévvel ezelőtt, mert nincs a tárgyból keresztfélév) is jelen volt a kurzus óráin (csak akkor nem lett meg neki év végén a vizsga), és mondta, hogy akkor többször is kérkedett vele az oktató, hogy az ő tárgya milyen fontos, és hogy milyen hülyék a mérnökhallgatók hogy ezt nem értik meg. Mondta, hogy volt több olyan hallgatója is, aki ez a tárgy miatt hagyta itt az egyetemet, mert amúgy mindenből kitűnő volt, de ezt a gazdasági tárgyat nem tudta megcsinálni 2-esre. És még ezt is kérkedve mondta, tehát ő úgy gondolja (már csak emiatt is) hogy az ő tárgya az egyik legfontosabb az egyetemen, mert mint a példa is mutatta, hiába lehet valaki szín ötös, ha ő nála nem éri el a kettest, akkor semmit nem ér az egész tanulmánya.

Mit lehet tenni ez a mentalitás ellen? Sajnos ez a vizsgákon is megmutatkozik, olyan szóbeli van amin ő adja a kérdéseket és a szaktól függő nehézségűt ad. A mérnököknek úgy 30%-a megy át elsőre emiatt. (Ami gáz, mert ez egy 4. féléves tárgy, amire épül még egy tárgy. És mivel nincs belőlük keresztfélév, ezért egyszerre nem lehet őket felvenni. Ha a 4. félévben nincs meg, akkor a 6-ban (a ráépülőt pedig a 7-ben) kell megcsinálni. Viszont, sokaknak még ekkor sincs meg, ezért csúsznak az egész egyetemmel 2 félévet. A hallgatók úgy 1/3-a szokott csúszni, és közülük szinte kivétel nélkül mindenki ez a gazdasági tárgy miatt.)

Beszéltünk már a szakfelelőssel ezügyben, ő nem tud tenni semmit ez ellen, abba a szakba nincs beleszólása, és sajnos a jelenlegi oktatási rendszer miatt benne kell lennie egy csomó felesleges hülyeségnek a tanmenetben, amit nem lehet kivenni (ezért ez a gazdasági tárgy is ugyanúgy benne fog maradni).

Ilyet tényleg megcsinálhat egy oktató? Mit tudnánk tenni az ellen, hogy nagyobb eséllyel menjünk át a vizsgán majd? (Sajnos nem vagyunk lányok, mert nekik elég csak feszülős ruhát felvenniük, az +1 jegy a vizsgán. Tényleg! Többen mondták, ez "köztudott" ennél az oktatónál, más tárgyainál is így van.)



2021. márc. 27. 11:42
1 2
 1/20 A kérdező kommentje:
Javítanék: a szóbeli úgy néz ki, hogy mindenki húz egy tételt (most asszem sorsolás van az online-ság miatt), viszont hogy abból vagy ahhoz kapcsolódóan mit kell elmondani, azt az oktató határozza meg. A szaktársamnál tavaly például egy olyan módszertanba kérdezett bele, amiről nem tanulunk semmit, az előadásfóliákon meg van említve, hogy létezik + meg van csillagozva hogy hol olvashatunk utána (egyetemi jegyzet nincs, csak a fóliák, és egy olyan könyvbe szól az utalás, ami már majdnem 30 éves és antikváriumban sem mindig elérhető).
2021. márc. 27. 11:52
 2/20 anonim ***** válasza:
38%
Legegyszerűbb, tanuljál.
2021. márc. 27. 11:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/20 A kérdező kommentje:
#2: Az sajnos nem egyszerű, 600 oldal felett van az elméleti szöveg terjedelme. Nekünk. A gazdasági szakos hallgatóknak (akik ezzel fognak foglalkozni a munkájuk során) elég csak 300 oldalnyit megtanulniuk, mert náluk nem kérdez bele a legapróbb részletekbe. Ha még szükség lenne rá, akkor azért nagyobb lenne a lelkesedésem a tárgy felé, de mivel tudom hogy egy mérnöknek ez a tudás sosem fog kelleni, ezért elég nehezen megy a tanulás. (Duális hallgató vagyok. Voltak olyan részek a tananyagban amit nem értettem, főleg cégvezetés és jogok témakörében. Megkérdeztem 2 kollégámat is, nem tudtak válaszolni nekem. Utána megkérdeztem a főnökömet is (ő a cégvezető), ő se tudott, azt mondta hogy baromság az egész, még neki sem kell ezt tudnia vezetőként, nem hogy az átlag mérnököknek.)
2021. márc. 27. 12:08
 4/20 anonim ***** válasza:
78%
Megteheti és nem tudsz vele mit csinálni. Lehet, hogy nem igazságos, de ha ez bármit is segít, a legtöbb egyetemista esett át hasonlón, hülye tanárok mindenhol vannak. Tanuld meg jól a feladatokat meg azt a 300 oldalas elméletet, a 2-esre csak elég. Elhiszem, hogy a mérnököknél direkt belekérdez a részletekbe, de ha az alapokat tudod, csak nem fogsz megbukni. Túl kell esni rajta, tanulj rendesen, nem tudsz jobbat csinálni.
2021. márc. 27. 12:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/20 anonim ***** válasza:
92%
Megcsinálod egy másik karon vagy egyetemen az ekvivalens tárgyat, és elfogadtatod... A tanárral nem tudsz csinálni semmit.
2021. márc. 27. 12:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/20 anonim ***** válasza:
13%
Az egyetemi oktató azt csinál, amit akar, még dolgoznia sem muszáj.
2021. márc. 27. 14:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/20 anonim ***** válasza:
45%

Szintén mérnök hallgató és szintén gazdaságis tárgyak.

Mik mak tanár full normális volt, nem szemétkedett viszont utána volt mindenféle fos menedzsmentes tárgy.

A tanár olyan baromságokba kérdezett bele, hogy az fogalom. Pl be milyen alapon soroljuk be ezt és ezt az eszközt. Na de legalább ő nem volt szemét. Viszont!

Utána még mindig voltak gazdaságis tárgyaim. Egyik tanárnak benyaltam a fos 200 oldalas könyvét. 3 kérdésből 2 kérdést kb mintha a könyvből írtam volna megválaszoltam. A 3. kérdésre alig alig tudtam valamit, erre megbuktatott. Megkérdeztem, hogy igazából mit kellett volna írni ezekhez, mert ezek szerint ez nem volt jó. Semmit nem tudott mondani.

Kövi gazdaságis tanár. Megkaptam a zh-t írtam mint a gép. Adott rá 70-80%-ot. Vizsgán kb ugyan azokat a kérdéseket adta oda én ugyan azt leírtam és megbuktatott... Az meg már csak hab a tortán, hogy volt nála egy házi feladat, egy adott témában. A cégnél ahol voltam, megkértem, hogy nézzük át és mondták mit és hogy javítsak ki. Meg is tettem és beadtam a tanárnak. Adott rá kb 51%-ot. Egyik hallgató társam megkérdeztem, hogy neki milyen lett, és valami baromi jó eredményt kapott úgy, hogy magának otthon megcsináltgatta. Ergó leminősített a tanár egy olyan embert aki diplomás emberként ezzel foglalkozik és nem is büdös bütykösön.


Ja igen, azt pedig hozzá teszem, hogy nálunk kiszedtek mindenféle számításos feladatot az utóbbi 2 gazdaságis tárgyon mert úgy túl könnyű lett volna megcsinálniuk a mérnököknek a tárgyat. Helyette olyan baromságokat kellett tudni, hogy milyen típusú vezetők vannak.

2021. márc. 27. 15:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/20 anonim ***** válasza:
0%

Szerintem az korrekt, hogy elmélet nélkül ne lehessen átmenni.


Az is korrekt, hogy ha kiadja a szakirodalmat, akkor azt meg kell tanulni.


Volt olyan vizsgám, amire több ezer oldalt kellett elolvasni. És nem 3-4 vizsgám volt egy vizsgaidőszakban, hanem 19.


Fejezd be a hisztit és tanulj.

2021. márc. 27. 16:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/20 A kérdező kommentje:

#4: Hiába tudja valaki a tétel 99%-kát, ha a maradék 1%-ba kérdez bele, akkor bukta van. Az első félévben egy másik tárgyból én így voltam. Csak ott annyiban volt más a helyzet, hogy írásbeli után (ami 87%-os lett) 2 tételt kellett húzni és elmondani. Az első kb. 100% lett nekem, mindent elmondtam szó szerint, nem is tudott semmiben sem belekérdezni. A másodikat csak úgy 70%-osan sikerült kidolgoznom felelet előtt, de ezt meg is cseszhettem, mert azzal kezdte, hogy belekérdezett egy olyan részbe, amit nem tudtam. Próbáltam elvinni a beszélgetést arra amit tudtam, de nem sikerült, őt csak az a része érdekelte. A vége elégtelen lett, mert a második tételem 0-s lett (szerinte), az első meg csak "beugró" volt, holott az volt a nehezebbik és ezt addig soha sem mondta hogy így működik. (Érdekes, mert volt akinél a 2. tételre mondta hogy beugró, tehát valószínűleg arra mondja amelyik jobban sikerült az embernek.)

#5: Ez jó ötlet. Ha nem jön össze ebben a félévben, akkor utánanézek ennek.

#6: Ez elég sajnálatos.

#7: Akkor nem egyedi eset ez ezek szerint.

#8: Hát de nem adja ki. Olyanra forrásokra hivatkozik, amik beszerezhetetlenek. Épp emiatt nem tudok tanulni sem. Szóltam az egyik könyvtáros ismerősömnek, hogy szerezze be nekem a felírt könyveket. 1-et be tudott szerezni az 5-ből, a többire azt mondta hogy idő kell neki, és nem biztos hogy meg lesz a vizsgaidőszakig. Amúgy ha egy mérnöki szakon kiadsz 200 oldalnyi tömény elméletet, akkor a hallgatók 95%-a nem fogja tudni megtanulni. Nem azért mert lusta, hanem mert nem tudja. Ezért az oktatók is máshogy tanítanak, mert tudják, ha tömény elméletet kérnének vissza, akkor az 500 friss hallgatóból talán 5 ha eljutna a záróvizsgáig. Ez tény, minden mérnöki szak így működik. Teljesen máshogy működik a mérnökök agya, sokaknak 1 oldalt bemagolni is több óra, de cserébe meg meg tud oldani olyan logikai feladatokat pár perc alatt, ami mondjuk egy bölcsésznek 1 hónap alatt se menne. És ez így van jól, ha megnézed a különböző képzéseket akkor látni fogod hogy nagyon más mentalitással tanítanak rajtuk az oktatók. Van az egyetemen több olyan kurzus is, amin vegyesen vannak a hallgatók, több szakról is hallgatják ugyan azt az előadást, és mégis más jellegű ZH-kat írnak, mindenki a szakjának megfelelőt. Azért, mert a gazdaságis hallgatók nagy része akkor se tudna megoldani mondjuk egy nemlineáris differenciálegyenlet rendszert ha beledöglik, a mérnökhallgatóknak meg 200 oldalnyi magolás menne ugyan ilyen nehezen. Holott mindkettő a tárgyhoz tartozik, csak nagyon jól tudják az oktatók, hogy minden szakon másra van szükség belőle. (Nagyobb egyetemeken az ilyen kurzusokat szétszedik, de nálunk erre szerintem nincs keret.) A baj akkor kezdődik, amikor egy ilyen vegyített kurzusnál az oktató ezt elfelejti. Jelen esetben meg nem csak elfelejtette, hanem kimondottan a társaság egyik felének kedvez a cselekedeteivel...

2021. márc. 27. 17:04
 10/20 anonim ***** válasza:
19%

Az egyetem ilyen. Vannak húzós tárgyak minden szakon. Meg kell tanulni, ennyi.

Egyházi egyetemen van egy tárgy, Egyháztörténet, amelyet mindenkinek teljesíteni kell. A kötelező tárgyak közül állítom a legkönnyebb, mégis vannak olyanok, akiknek a diplomája ezen úszott el. Nagyon sok a bukás, a 2. és 3. tárgyfelvétel. Nem értem miért. A te problémád hasonló. Tanulni kell és sikerül.

2021. márc. 27. 17:18
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!