Szerintetek szükség lenne képviseletre a diákok számára?
A magyar közoktatás haldoklik.
Általános iskolától egészen egyetemig arról szól az iskola, hogy a tanárnak milyen kedve, viszonyulása van hozzád, vagy a társaidhoz. Arcra megy az számonkérés, az oktatás során nem azt tanítják amit szükséges tudnod, hanem hogyan nyeld le, ha igazságtalanság ér téged, mert semmit nem tehetsz. Ha szót mersz emelni, mindenki tudja hogy mi lesz a vége. Az elhallgattatás, és a korrupció ledugása folyik a kiskirályságokként működő közoktatási szerveken a tanulókkal / hallgatókkal.
Az érdekképviselet, ami nekem eszembe jutott, egy valódi, független szerv lenne, ami felügyeli az összes hallgató tanulmányait, és számonkéréseit.
A vizsgákon ellenőriznének, melyekről videófelvétel készülne, amit később elbírálásra fel lehetne terjeszteni ennek az oktatási bizottságnak, hogy az adott érdemjegy helytálló-e, vagy a tanárnak olyanja volt.
Az alkalmatlan tanárokat el kellene tiltani az oktatástól.
A kérdés kiírását az egész életemen átment iskolai élményeim adják. Általános iskolától folyik az igazságtalan elnyomás, egyetemen pedig már nevetséges ami folyik. (ha valakinek az apja befolyásos ember, konkrétan ingyen átmegy vizsgán 5össel nevetgélések között, míg ha valaki nem szimpatikus, 4-5ös feleletre adnak indokolatlan 2eseket, és társai...)
Az ember tanulni megy, akkor azt osztályozzák, amit tud.
De ezeket a teljes mértékben alkalmatlan és inkompetens embereket senki nem tudja eltávolítani. Nem lehet ellenük tenni szó szerint semmit.
Az emberek pedig úgy vannak vele, mint egy általam kigondolt "buszra szállás" eset alapján.
Amíg valaki a buszra szállna fel, ami tele van, káromkodik és baja van, hogy menjenek már beljebb a buszon, ő nem fér fel. Majd később, amikor beljebb ér, nem érdekli a felszállók problémája. Ő már nem felszálló utas, neki helye van, neki is megvolt az a korszaka, legyen meg neki is "át kell esni rajta" gondolja.
Amíg valaki diák, háborog és lenyeli a végtelen mérget éveken át ebben a korrupt és elnyomó igazságtalan rendszerben, amiben az ég világon senki nem képviseli valójában a jogait, amikor kikerül a munkahelyre, és már nem diák, akkor csak megvonja a vállát "ezt is túléltük" neki már nincs vele gondja.
Emiatt tarthat a magyar oktatás még mindig ott, hogy az alapján ítélik meg az embert, hogy mennyit tud bemagolni 1 papírról, amikor már az 5 éves kisgyerek is bármilyen jogszabályt 2 lépésből kikeres és betűről idéz neked, ha megkéred rá.
A technológia és az emberiség túl gyorsan fejlődött. Az oktatás a távoli közelébe se ért, sőt, még a kemény kommunizmus, királyságos korszakát éli. Ez borzalmas.
Ne figyeljetek rá.
Látszik az írásmódján mennyit ér a hozzászólása. A sok LOL meg a rengeteg szmájli meg eleve hogy orrot is rajzol a szmájlinak... én maximum 14 évesnek tippelem.
De ne vigye el ez a témát.
milyen pedagógiai reformot boncolgatok? milyen topicot nyitottam?
én csak simán kommenteltem és egyet értettem.
tényleg reménytelen eset vagy amúgy
Én nem szavaztam, mert a szavazásban lévő lehetőségeknek nincs köze a kérdéshez. Én nem értek egyet azzal hogy az általad felvázolt módosítás szükséges lenne, de ez nem jelenti, hogy úgy gondolom, hogy "az oktatás úgy jó ahogy van". Ezért gondolom, hogy ez a szavazás nem mérvadó.
Órára pedig azért jársz, mert érdekel, és szívod magadba a nagy tudású professzor gondolatait.
Egyébként nem az a tanár, aki "kibukott" a szakterületéről. Tanári pályára külön tanári diploma kell. Egy fizikus nem fizika tanár. Persze átképezheti magát, de az egy teljesen másik szakma.
Szerintem is változtatni kellene mind az általános mind a középiskolai oktatáson ( egyetemről nem tudok beszélni). Először is a rengeteg "felesleges" tananyaggal kellene kezdeni valamit. Megértem, hogy alapműveltség ezeket ismerni, tudni, de életünk során nagyrészének semmi haszna nincs. Szerintem inkább olyan dolgokat kellene tanítani az iskolákban amire a diáknak az életben valóban szüksége lehet. És olyan tantárgyak/tananyagok miatt vannak a tanárok által "megbélyegezve" a tanulók amik őket egyeltalán nem érdekel, ennek köszönhetően megtanulva sincs...
A diákok leterheltségéről már nem is beszélnék. Ugye minden tanárnak csak az ő tantárgya létezik. Ebből fakad az, hogy a matektanár felad egy 1 óra leckét, mert ugye "1 óra matek minden nap belefér". Jön a magyaróra ott is 1 óra házi, mert ugye egy "1 óra magyar mindennap szükséges".. és így tovább.. Nem elég, hogy legalább napi 8-9 órát ott ülsz bent (délután 3-4 óra mikor vége van az óráidnak), tegyük fel bejárós vagy (napi 1 óra) így haza érsz 5 órára. Mondjuk egy órát pihensz, eszel, stb. és akkor kezdhetsz neki állni tanulni..(jobbik esteben ha neki álsz egyeltalán) És következő nap kezdődik megint előről.
Azt látom, hogy a diákok már nem adják meg a kellő tiszteletet a tanároknak. De a tanárok sem a diákoknak (Sokszor van olyan, hogy találkozok a tanárral köszönök neki, de ő úgy kezel mintha ott se lennék, de ha én csinálom ezt vele akkor már egy taknyos hülyegyerek vagyok)
Sok olyan oktató van aki csak bejön "órát tartani" és gyorsan ledarál több 10 oldal anyagot és annyi. Ha nem értesz valamit vagy tanácsot kérsz és megkérdezed akkor csak annyit válaszolva, hogy "miért nem figyeltél amikor elmondtam" vagy "keresd meg az interneten". Az ilyen miért jön tanárnak? Meg a megalázások, amikor a kihívott felelő nem tud semmit, de azért szenvedteti még a táblánál egy kicsit közbe finom utalásokkal tudatja vele, hogy mekkora egy gyökér, hogy nem tanulta meg azt a tananyagot ami egyeltalán nem érdekli. Úgy érzem, hogy azt hiszik magukról hogy ők a királyok mi diákok pedig a csicskák. Azt hiszik bármit megtehetnek mert hatalommal bírnak felettünk.
Véleményemet saját tapasztalataimból írtam le.
35-öshöz
"Mindenki egy zseni. De ha egy halat az alapján ítélünk meg, hogy milyen jól tud fára mászni, egész életét úgy fogja leélni, hogy ostobának hiszi magát. /Albert Einstein/"
Arról amit írtál először is ez jutott eszembe. Ez is egy hatalmas hibája az oktatásnak.
Ez a "felfelé köszönsz, lefelé nem köszönnek" stílust én is érzékeltem, leginkább általános és középiskolában. Egyetemen azért az esetek 30%-ában visszaköszönnek a hallgatóknak.
33-ashoz:
Igen, az utolsó mondatod szerintem jól megalapozza az egyetemi problémákat. Az egyetemen általában (legalábbis jogászként úgy láttam) ügyvédek, ügyészek, bírók jönnek be mellékállásban ledarálni az előírt anyag szövegét, és mennek a dolgukra. Leadnak 10-et, visszakérnek 50-et (a tapasztalataik és tudásuk, rálátásuk alapján). De nem tanárok. Soha nem tanultak pedagógiát, az oktatók 90%-ának halvány segédfogalma nincs arról, hogy hogyan tanítson. Tudást átadni nagyon kevés tanár tud megfelelően. Erről egyébként a markmyprofessor oldal is sokat mond, rengeteg a diákok értékelése alapján 5-ös értékelési rendszeren belül adott 2-3as "oktató". Sok csoporttársam véleménye szerint ezek az emberek nem oktatók, hanem számonkérők. Előadásmódjuk 0. Szakembernek biztosan megfelelőek, de oktatniuk nagyon nagyon nagyon nem kellene.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!