Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » Középiskolai tanárok, hogy...

Középiskolai tanárok, hogy bírjátok a digitális oktatást?

Figyelt kérdés
mit gondoltok a diákok előrehaladásáról? mit lehet tenni azért, hogy minél objektívebb legyen az értékelés? nyilván nem lehet olyan technikai hátteret elvárni mint az amerikai egyetemi online vizsgán vagy egy magyar online nyelvvizsgán, de milyen trükkök vannak, hogy tényleg az egyéni teljesítményt lehessen mérni?

2021. jan. 28. 21:03
1 2
 11/11 anonim ***** válasza:

Fizika tanár vagyok egy veszprémi középiskolában. Nagyon nehéz így tanítani, online órákat nem tartok. Előző időszakban tartottam egy-kettőt, de azt még egyszer nem akarom átélni.

Dolgozatokat két hetente íratok, amelyekre 45 perc áll rendelkezésre a tanóra idején. Biztos vagyok benne, hogy van olyan aki nem tisztességes módon írja meg. Én ezzel nem foglalkozom, hiszen magával szúr ki, de mivel nem köt. érettségi tantárgy, és osztályonként 3-8 személy fog belőle emeltezni,nem nagyon érdekel a dolog. Akik emelt óraszámban tanulják, azokkal találkozni szoktam az iskolában, és megbeszéljük a tananyagot, ez is 2 hetente történik meg. (Bár a 3. hullám óta nem tartunk megbeszéléseket) Amúgy le a kalappal előttük, hiszen szinte az összes találkozón mindenki ott szokott lenni.

Én nem tartok online órát, és erre most ki szeretnék térni, hogy miért. Egyáltalán nem hatásos, és beszélgettünk erről az osztályommal is még november elején, mikor bejelentették a digitális oktatást. Ők stresszelni szoktak, hiszen félnek ha felszólítja őket a tanár, nem tudják kezelni jól az adott helyzetet, ha rosszat mondanak, valamint nem is tudnak annyira koncentrálni mint jelenléti oktatásban. Szerintem az elszántság is hiányzik náluk, de ezt én teljesen megértem. Vannak nálunk olyan tanárok is mint az egyes, akik a GDPR-t sem ismerik, és kötelezni akarják a kamerára a diákokat, valamint fenyegető aurával zaklatják őket, ha nincsenek órán. Én teljesen megértem ha nem lépnek be online órára, mert ez nekem tanárnak is kínszenvedés volt, gondolom nekik triplán. Úgy gondolom, hogy a feladatukat(én olyan tananyagot adok ki, hogy jegyzeteljenek, aztán én is küldök nekik kísérletekről videót, vagy egyéb érdekességeket, amelyek segítenek a tananyag feldolgozásában) végezzék el a következő órára, és rendben van.

Osztályozással elég sok gondom van jelenleg is, én a dolgozatokra normál jegyet adok, TZ-t nem íratok, valamint ha valaki nem küldi be a feladatát, 3 után adok neki egy normál egyest. Ha valaki nem küldi be a dolgozatát, annak egyes jár.


Én így tanítók, tudom eléggé "lazán" veszem a többi tanárhoz képest, de szerintem ez a leghatásosabb módszer. Nem megy a diákok terhére, és ők is tudnak haladni, a fakultációsokkal pedig normálisan haladunk szinte.

2021. ápr. 5. 14:09
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!