Középiskolai tanárok, hogy bírjátok a digitális oktatást?
Egy hatosztályos gimnáziumban tanítok matematikát. A 7-8 évfolyamot jelenlétiben a többieket online tanítom a suliból. Az online óráim a meeten tartom. Nálunk a régi órarend szerint megy a tanítás.
A diákok előremenetele nem a legjobb. Néhányan hetente kétszer a net hiányára hivatkozva nincsenek órán, igaz közben a facebookon zölden világítanak. Technikai eszközök nem hiányoznak (egy budai gimnázium). A tankerület utasítására nem írhatom be őket igazolatlan hiányzónak. Hiányolom a törvényi szabályozást
A dolgozatíratás nagyon rossz. A diákok szanaszét puskázzák magukat. A dolgozatírás közben nem hajlandóak bekapcsolni a kamerát én meg nem tudom ellenőrizni, hogy használnak e nem megengedett segédeszközt.
November elejéig adtam a végzősöknek 4 darab jegyet matematikából. Arra zártam le őket. Kettőt meg is buktattam, mert csak januárban jelentkeztek be órára először.
A meetes előképes szóbeli feleltetés talán a legjobb körbemutatva a szobát. Viszont ez sem 100%-os. Hetente egyszer bejöhetnek a diákok az iskolába konzultációra. Ez egyre népszerűbb. a 18 fős matekcsoportomból 10-12 ember állandóan bejár. Ez pozitív. Itt fogok dolgozatott íratni is.
Félek, hogy az érettségi sokaknak nem úgy fog sikerülni ahogyan szeretnék.
Angolt tanítok egy gimnáziumban. Nagyon nehéz ilyen formában nyelvet tanítani, a heti 4 órából 3-at megtartok minden csoportomnak, a 4. óra időpontjában pedig kapnak valamilyen szövegértés/íráskészség, esetleg valami kreatívabb feladatot, vagy a nagyobbak érettségi/nyelvvizsga teszteket.
Sokkal lassabban haladunk, mint szeretném, főleg a kezdő csoporttal, akik szeptember óta tanulnak angolt.
Az értékelés nehéz, szódolgozatot hiába íratnék, kipuskáznák, de a témazárót is. Leginkább a szóbeli feleltetés vált be, viszont rengeteg idő, de bekapcsolt kamerával ez a legmegbízhatóbb módszer.
Hogy a fenébe lehet matekból puskázni, egyes? Megadják egymásnak a megoldást?
Lehet kötelezni a kamera bekapcsolására minket, diákokat, nem mondhatnak nemet. Nálunk meg is teszik, bár sok jelentősége nincs.
Photomath programmal megoldják az egyenleteket. Teljesen levezeti, mint ha a diák maga csinálta volna. :)
Dolgozatírás közben felrakják a kérdéseket az ehazi.hu vagy a gyakorira és megoldják nekik. Valamint az okosabb diákok minden megoldot feladat után lefotózzák a megoldás és szétküldik egymásnak.
Az igen.
Nálunk egyszerűen nincs idő ilyenre, annyira alacsony az idő/megoldandó feladatok hányados. Meg a bekapcsolt, oldalról minket néző kamera is bevált gyakorlat.
Nem középiskolai tanár vagyok, hanem egyetemi oktató, de talán az én válaszaim is érdekesek lehetnek.
A digitális oktatás siralmas, minden tekintetben. Egyszerűen nem lehet úgy oktatni, hogy nincsen semmi visszajelzés, hogy nem látom azt, ha mindenki szemében hatalmas kérdőjelek vannak, ha mondok valamit. A hallgatók részéről nulla visszajelzés, így pedig tényleg nem tudok azon segíteni, ha valamit nem értenek.
Ami a számonkéréseket illeti, nálunk írásbeli vizsgán tilos kameraképet vagy hangot kérni, úgyhogy tényleg úgy puskázzák szét magukat a hallgatók, ahogy nem szégyellik. És még ha valaki alapjáraton tisztességes is lenne, a kollégiumi elhelyezése/szakiránya/ösztöndíja múlik azon, hogy milyen átlaggal teljesít, és őszintén megértem, ha feladja az elveit, hogy ne a tudás és tanulás nélkül jól vizsgázók kapjanak kolit a következő félévben.
A vizsgák megtekintését úgy kell biztosítani, hogy a helyes válasz is megismerhető legyen. Az eredmény? Összeáll egy tudásbázis a helyes válaszokból. Egy vizsgán nem tehetek fel olyan kérdést, ami már szerepelt egy előzőn (hiszen ismerik rá a helyes választ), de ugyanazokat a kérdéseket sem adhatom mindenkinek, mert megbeszélik - lehetetlen küldetés. És nem, nem akarok senkit megbuktatni, csak szeretném reálisan felmérni a tudást. Na ez az, ami jelen helyzetben lehetetlen.
6-os lehetne egy kérdésem mint diák az egyetemi tanárhoz?
Ez a téma mindig érdekelt, de szemtől szemben megkérdezni sosem mertem egyik tanáromtól sem.
Sokat gondolkodtam rajta, hogy oké persze egyetem meg minden, de amikor van 6-7-8-10 tárgya egy embernek a félévben, akkor a tanárok mennyire vannak vele tisztában, hogy a diák kb a túlélésért küzd és az ő tárgya ami mondjuk 300 egy könyvben az kb 1 hétig foglalja a helyet az agyban utána hihetetlen módon leépül.(Tehát kb az a vizsga amin valaki hétfőn 4-essel átment, csütörtökre valószínűleg bukás lenne)
Illetve a sok "töltelék" tárgy ami húzza az emberek idejét az egyetemen arról egy tanár mit gondol?
Pl Jogászoknál is van közgazdaság ha jól tudom, mérnökin szintén gazdaság ami tudom hogy van és nem szimpatizál vele a hallgatók többsége.
Tényleg érdekel általánosságban mit gondol egy tanár ezekről. Vagy most az emberek többsége "hülye" akik egyetemisták, hogy ezeket nem tudják fejben tartani és igazából azért vannak ott mert sokakat át kell engedni? Ergó régebben okosabb/jobb memóriával rendelkező emberek jártak oda?(Ezt azért kérdezem, mert hallottam már ilyen véleményt is)
Előre köszönöm.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!