Ha lenne valami, amit megváltoztatnatok a suliban, mi lenne az?
Nem vagyok már iskolás (egyetemre járok), de visszagondolva örültem volna, ha nem nyúznak fölöslegesen készségtárgyakkal már középiskolában. Mióta az eszemet tudom, sportolok, edzek, szívesebben csináltam volna akár videókat is az edzéseimről, hogy azt bemutassam, vagy valami év végi teszten egyszer demonstrálni, hogy igenis sportolok. Ehelyett semmitérő dolgokat csináltunk minden tesin, de ott lettünk tartva 2 órán át, majd utána még sokszor benn kellett maradni izzadtan, koszosan más órákra is. Nekem ez személy szerint nagyon nem tetszett. Simán megoldható lenne hasonló rajzból is, például. Elenyésző ember érettségizik ezekből, azoknak meg úgyis van fakultáció.
A fakultációválasztást korábbra tolnám 9. Osztály elejére szívem szerint. És 11. osztály elejéig lehetne váltani esetleg. Sokkal elosztottabb lenne az anyag és az a plusz 2 év emelt óraszám sem ártana.
Minden óra elejére bevezetném a mini számonkéréseket, témazáró helyett pedig féléves szóbeli vizsgát tartanék. A teszteléssel tanultam mindig is a legtöbbet, szerintem sokkal több értelme lenne ennek, mint bármi másnak. Nem lenne röpdolgozat meg egyéb baromság.
Semmiképp sem osztályoznám a magatartást és a felszerelést egy tárgyon. Az nem arra van, arra ktt a magatartás/szorgalom jegy. Ne a tárgyak átlagát rontsuk már le ilyenek miatt, ott a tudást kell osztályozni. Ezt a könyvhurcolós baromságot sem ártana már abbahagyni. Legyen helyben megadott mennyiségű tankönyv az iskolának, a tanár meg elküldi a tankönyv aktuális anyagrészét és a feladatgyűjtemény megfelelő oldalait, ahonnan a házi van. A diákok kidolgozzák a füzetükbe vagy kinyomtatják az aktuális adagot és azt töltik ki és úgy mennek órára.
Az egészet lehúznám a wc-n és újragondolnám. Ez tudásra és magolásra épülő rendszer semmire nem jó, csak arra, hogy szorongjanak a diákok. Mielőtt benyögi valaki, hogy biztos én rossz tanuló voltam azért írom, nem nem igaz, érettségim 4-es átlag lett, egyetemre járok.
A közoktatás színvonala megragadt a múlt századokban. A 21. században már a készségfejlesztésre kellene nagyobb hangsúlyt fektetni, nem felesleges magolásra, meg Antigonét tanítani 9-be, amikor ahhoz kell egy bizonyos érettség. Egy 14-15 éves semmit nem fog még érdemben érteni belőle, de ugye időrendben kell tanítani, nem pedig aszerint, hogy mit tud még 14 évesen meg 18 évesen felfogni egy diák...
Bezzeg normális informatika oktatás nincs is, a matekot pocsékul oktatja a legtöbb tanár, tisztelet a kivételnek, és kevés óra is van a megértésére, mert az ilyen filozófia meg egyéb baromságok elveszik az időt.
Kellene olyan tantárgy, ami legalább átfogóan alapszinten elmagyarázná a gazdaság működését, a közigazgatási intézményeket, de nem, majd aztán érettségi után azt se tudod melyik hivatalba hová menj, ha valami ügyet akarsz intézni, cserébe az ispánokról és az ókori görögökről mindent tudni fogsz...
Lexikális tudás helyett logika és intelligencia fejlesztése.
Heti 5 helyett alsóban heri 4, afelett meg heti 3 tesi.
Hittanra és erkölcstanra nem kötelezhet még vallásos iskola sem, csak fakultatívan lehessen tanulni.
Normálisabb matematika- és informatikaoktatás.
Egyetem kimeneti követelmény csak egy B1-es nyelvvizsga központilag, de szakonként lehessen persze magasabb a követelmény.
Illetve központi felvételi helyett 8. osztály végén egy opcionális kisérettségi, de csak írásbelivel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!