Nem lenne jobb ha végre megváltoztatnák az oktatási rendszert?
Én néhány éve érettségiztem de a húgom kapcsán felmerült bennem ez a kérdés.
Egyik évben jött hozzánk egy új, fiatal tanár aki a többitől eltérően más rendszerrel oktatott , tanult egy ideig Angliában és ott szerzett tapasztalatokat.Ő teljesen gyakorlatiasan , élet szerűen realisztikusan tanított , aki előtte utálta/átaludta a tantárgyat az is odafigyelt , fegyelmezésre sem volt szükség.
Később a fülembe jutott hogy a többi tanár leszólja őt hogy "hogy lehet így tanítani" ,"semmit nem fognak tudni a gyerekek" pedig igenis jól tanított.
A testvérem hasonló helyzetben van.És a szülők gyűjtik az aláírást hogy az adott tanár maradjon mármint aki jól , gyakorlatiasan tanít és szeretik a diákok .
Az én tanárom jobban preferálta az angolszász rendszert.Mindig ezt mondta:"Kitörölhetitek a feneketeket a nagy alapműveltséggel hogyha nem értetek a hivatásotokhoz , a szakmátokhoz vagy amiből diplomáztok"
Gyakran felvázolta a magyar oktatási rendszer gondjait mi szerint minden felesleges dolgot meg hülyeséget tanítanak az iskolákban de azt ami majd kell az rosszul vagy sehogy nincsen megtanítva.
Angolszász rendszer ezekben az országokban van:Nagy Britannia,Írország ,Kanada , USA , Ausztrália , Új-Zéland, Hongkong.
És mindegyik ország rendben van.
Egy magyar kémia óra milyen?1% gyakorlat 99% elmélet.
Így csak nagyon kevés gyerek fogja megszeretni.
Angolszász rendszerben a kémia, fizika:60-70% gyakorlat a maradék elmélet.
A kémia azért ilyen, mert nincs pénz rá.
Amúgy meg lehet autodidakta módon is érdeklődni a dolgok felől, nem megint másra kell várni, hogy elhozza a csodát az életedben (ez esetben az iskolára), illetve ha nem jön be az élet, akkor másra hárítani a felelősséget (ismét az iskolára, hogy miért nem tanították meg nekem.)
A munkahelyen is ekkor leszel sikeres, ott se fognak a szádba adni mindent.
Üdv!
11. osztályos lány vagyok, az én véleményem szerint is praktikus ismereteket (hogyan kell egy csekket fealdni etc.) kellene oktatni, a sok-sok elmélet helyett, amiknek az ég világon semmi értelme nincs ebben a korban...Az általános műveltség fontosságára való hivatkozást (mint kifogás) pedig nagy képmutatásnak gondolom a tanárok részéről. Azon információk, amelyeket az iskolában tanulunk, nem, vagy csak rendkívül kis mértékben szükségesek az élethez/ tartoznak az alapműveltséghez. Azok, amiket az iskolában tanítanak, csak is ott szükségesek (az iskolában), az életben egyáltalán nem. Ez az én meglátásom. A tananyag viszont tananyag, nincs mit tenni, a tanár pedig az oktatási rendszer miatt olyan, amilyen.
Azzal sem értek egyet, hogy egy gyereket az óvodától kezdve az iskolára szoktassuk. Alsó tagozatban pedig a 45 perces tanórákat soknak érzem, mivel -tudniillik- a gyermekek aktív figyelmének időszaka 6 évesen kb. 15, 10 évesen pedig kb. 20 percig tart. A gyermekek agya olyan, akár egy szivacs, de az ismereteket szemléletesen, nem pedig absztakt formában kellene tanítani. Az én gyermekemet biztosan alternatív oktatási módszerekkel dolgozó iskolába fogom íratni.
Üdv.
http://www.gyakorikerdesek.hu/kozoktatas-tanfolyamok__magyar..
Erre a kérdésre írtam egy választ, nagyjából ide tartozik. Nem akarom most még egyszer leírni, bemásolom inkább:
Linkelek egy cikket is aki elakar merülni a témában olvassa el. [link]
"Nem megfelelő az oktatási rendszer, azért. Rengeteg féle beállítottságú ember létezik akkor miért kell mindenkinek ugyanazt tanulnia?
Ezzel pedig nagyon nem értek egyet, hogy minden oldaladdal ugyanúgy kell foglalkozni, az embereknek nem a "Ki mit tud?" müsorokra kellene készülniük, hanem az életre, egy adott területre amin ő tevékenykedni fog élete során és egyszeruen nem tudom megérteni, hogy egy például egy villamosmérnök mikor fogja hasznosítani Petőfi forradalmi látomásköltészetét vagy a mikrobaktériumok szaporodását az élete során. Most nem azt mondom, hogy nem kell egyáltalán biológiát tanulni és sok más tárgyat, de elég lenne egy rövid áttekintés formájában foglalkozni azokkal, amik számodra érdektelenek, persze ehhez így kellett volna kialakítani az oktatási rendszert. Amíg pedig sok ember úgy jön ki az iskolából 12 év után, hogy nem tud normálisan fogalmazni, érvelni, vitatkozni, szöveget értelmezni és nincsen alapvető készségek birtokában, nem boldogul az életben, addig nem a külföldi költők verseinek elemzésével kellene foglalkozni.
Történelemből miért nem tanítják részletesen a Rendszerváltást például? Miért a 300 évvel ezelőtti olasz gazdasági helyzettel kell foglalkozni? Mert talán felmerülnének kérdések az emberekben és elkezdenének gondolkodni?
Az oktatási rendszer részben arra van kialakítva, hogy tökéletes rabszolgává neveljen az állam számára, ne akarjanak az emberek új módszereket, új dolgokat kitalálni, hanem csinálják azt amit ők akarnak.
Volt egy érdekes videó egy külföldi oktatási konferenciáról, amelyben az egyik előadó mesélt egy kislányról, aki az általános iskolában nem tudott figyelni, nem tanult elég jól, állandóan mozogni akart. Elvitték egy orvoshoz, aki röviden megállapította, hogy a lánynak semmi baja nincsen csak nem neki való ez az oktatás. Az anyja elvitte egy tánciskolába, később híres karriert futott be szólistaként és multimilliomos rendező lett, még pedig azért, mert azt csinálta amit csinálnia kellett, amit szeret, amiben a legjobb tudott lenni. Ha ottmaradt volna esélyes, hogy belenevelik azt, hogy amit csinál az rossz és semmire nem viszi az életben, mert ugye mindent ugyanúgy kell tanulni, hát azért vitte valamire.
Ez csak egy kis érdekesség volt, szerintem csináld azt amit szeretsz, ne érdekeljen, hogy ki mit mond. Jellemző a mai világra, hogy mindenki jobban tudja, hogy neked mire van szükséged."
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!