Miért van az, hogy akinek nem megy a matek azzal semmi baj nincs, mert "jaj a matek nehéz", de akinek nem megy például a biológia az hülye és lusta?
Folyamatosan ezt hallom/tapasztalom pedig nem hinném, hogy pl.: a gyökvonást nehezebb lenne megérteni/megtanulni, mint mondjuk a nagyagy működését. (Nekem az utóbbi lehetetlen küldetésnek tűnik és persze megértem, ha más meg a gyökvonással van így. De akkor miért nem vagyunk vagy mindketten hülyék vagy egyikünk se?) Ennek ellenére rengeteg tanár és a diákok többsége is így vélekedik az én környezetemben. Persze lehet én vagyok rossz környezetben...
Mindenkinek meg vannak az erősségei és gyengeségei, mi más abban ha valaki matekból jó és bioszból rossz, mintha matekból rossz és bioszból jó?
Lehet, úgy tűnik panaszkodni akarok csak, de engem csak az ok érdekelne.
"Minket anno haza se engedtek suliból délután ha valami kötelező érettségi tantárgyból 1-est kaptunk hanem a könyvtáros felügyelete mellett be kellett ülni könyvtárba és ha megtanultad az anyagot akkor neki felmondani."
Tehát korlátozzák a jogaikat?xD
Az ő saját érdekükben.
Persze ma már ez nem lehetséges, kivéve, ha a szülő megengedi.
#13 Egyetértek. Bár én még a teljes érettségiig nem jutottam el, viszont előrehozottat megcsináltam angolból. Nulladik évfolyamban tanultam angolt utoljára, hogy meglegyen a nyelvvizsga, utána nem érdekelt az egész. Kettessel, hármassal elevickéltem.
Megcsináltam az osztályozót ötösre illetve érettségi is 5-ös lett.
Lófsz volt az egész, nyelvtanilag alig volt helyes mondatom szóbelin, csak mondtam szavakba öntve folyamatosan ami eszembe jutott. Aztán majdnem maximális pontszámot kaptam.
Ennek alapján nem lesz nagy kunszt a többi tantárgy sem, tekintve, hogy másból 4-esre állok átlagosan nem pedig kettesrr.
"Bőven nem kérnek olyat számon, amihez a 4 éves anyagot tudni kéne. Még 1 éveset se kell."
Nem azért kell tudni 4 év anyagát, mert olyanok a kérdések, hogy mindegyikre 4 év anyaga a válasz (nyilván idő se lenne rá, hogy annyi mindent elmondjon vagy leírjon minden vizsgázó), hanem azért, mert a 4 év folyamán tanult dolgok közül kb. bármi előfordulhat: az is, amit 9.-ben novemberben tanultál, az is, amit az utolsó évben, és közte bármi.
Hát mondhat bárki bármit, én 40 évesen két diplomával a kezembe nem tudnék már leérettségizni.
Ráadásul annak idején én matekból végig 4-es voltam a gimibe, az érettségin meg éppen, hogy meglett a kettes.
Szóval nem lehet az olyan könnyű, maximum szerencsétek volt.
"Nem azért kell tudni 4 év anyagát, mert olyanok a kérdések, hogy mindegyikre 4 év anyaga a válasz (nyilván idő se lenne rá, hogy annyi mindent elmondjon vagy leírjon minden vizsgázó), hanem azért, mert a 4 év folyamán tanult dolgok közül kb. bármi előfordulhat: az is, amit 9.-ben novemberben tanultál, az is, amit az utolsó évben, és közte bármi."
Akkor azt mivel magyarázod, hogy fullba beleszartam és mégis felvettek az egyetemre, miközben bőven nem tudtam a 4 év anyagát?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!