Miért van az, hogy akinek nem megy a matek azzal semmi baj nincs, mert "jaj a matek nehéz", de akinek nem megy például a biológia az hülye és lusta?
Folyamatosan ezt hallom/tapasztalom pedig nem hinném, hogy pl.: a gyökvonást nehezebb lenne megérteni/megtanulni, mint mondjuk a nagyagy működését. (Nekem az utóbbi lehetetlen küldetésnek tűnik és persze megértem, ha más meg a gyökvonással van így. De akkor miért nem vagyunk vagy mindketten hülyék vagy egyikünk se?) Ennek ellenére rengeteg tanár és a diákok többsége is így vélekedik az én környezetemben. Persze lehet én vagyok rossz környezetben...
Mindenkinek meg vannak az erősségei és gyengeségei, mi más abban ha valaki matekból jó és bioszból rossz, mintha matekból rossz és bioszból jó?
Lehet, úgy tűnik panaszkodni akarok csak, de engem csak az ok érdekelne.
"Miért van az, hogy ...?"
Nem az van. Rosszul látod.
"rengeteg tanár és a diákok többsége is így vélekedik az én környezetemben"
Véleményszabadság van, ezért. Neked meg egy kis üldözési mániád kisebbrendűségi érzéssel, önbizalomhiánnyal megspékelve. Majd kinövöd.
"Mindenkinek meg vannak az erősségei és gyengeségei"
Ez a lényeg, te is tudod. (megvannak - egy szó)
#1 Kb. semmit. Oké, ez a része ezt csinálja, a másik azt. De miért és hogyan?
#2 Ha nem érted akkor nem tanulod, hanem magolod.
A két tárgy jellegéből fakadóan más. A nagyagy működésének megértése nem azonos tanulási folyamat a gyökvonáséval.
A gyökvonás megértése több tényező együttese:
1.) a kevésbé absztrakt szint, nincs pontos definíció, csak egy jól érthető összefoglálás
"A gyökvonás a hatványozással frodított művelet, konkrétan a négyzetre emeléssel fordított. 2^2, (gyök)4 = 2"
2.) A pontos definíció megértése, feltételek átlátása
3.) Az azonosságok megismerése
4.) Gyakorlófeladatok megoldása, típuspéldák "begyakorlása"
Nézzük akkor most a bioszt:
1.) A nagyagy anatómiája, helye
-agyvelő része
-legnagyobb és legfejletebb terület
-barázdák és hasadékok
-két félteke, négy lebeny(halántéklebeny,homloklebeny, fali lebeny, nyakszirtlebeny)
Külső felszíne: neuronok sejttestjei--> szürkeállomány--> agykéreg
-érzőkéreg, mozgatókéreg stb.
-fehérállomány, idegrostok
2.) Fiziológia, tehát működés
Pl: ízérzés, hallás és helyzetérzés
Amint láthatod a biológia passzívabb, tartósabb odafigyelést igényel. A rendszert kell látni. A gyökvonás esetén utakat kell látni, logikát, s ezeket kell "begyakorolni."
Az, hogy nem érti valaki a biológiát, arra vezethető vissza, hogy rosszul adják le az anyagot vagy fogalmi hiányosságai vannak, ezért nem érti az elmondottakat. A nagyagy működését bárki képes megérteni, csak rá kell áldozni az energiát a kutatómunkára, hogy mindent tisztán megértsen, ne csak félfogalmakból próbálja összerakni a képet.
A matematikai ezzel szemben logikai képességeket is igényel, ezért számít nehezebb tárgynak.
#6: Elhiszem, nem véltlen vannak a természettudományi tagozatok is ketté bontva. Mat-fiz és bio-kém.
#7: Tűpontos!
"lehet én vagyok rossz környezetben"
Eltaláltad.
A matek még mindig kötelező érettségi tantárgy, míg a biológia nem az. Akinek nem megy biosz, nem kellene erőltetni, viszont ha matek nem megy, akkor a minél több gyakorláson kellene lennie a hangsúlynak.
Minket anno haza se engedtek suliból délután ha valami kötelező érettségi tantárgyból 1-est kaptunk hanem a könyvtáros felügyelete mellett be kellett ülni könyvtárba és ha megtanultad az anyagot akkor neki felmondani. Matek szakos volt, így leült veled gyakorolni is ha megkérted.
Így kellene most is csinálni.
"Akinek nem megy biosz, nem kellene erőltetni, viszont ha matek nem megy, akkor a minél több gyakorláson kellene lennie a hangsúlynak."
Sokat gyakorlunk matekon, csak az a baj, hogy fölösleges. Akinek megy az hamarabb is megérti, akinek nem megy az meg nem figyel. Nem tudom az, aki egész órán beszélget már 5.-6. óta (lehet régebb óta, de az óta vagyunk osztálytársak) az miért csodálkozik, hogy rossz jegyei vannak. És ők azok, akik mondják, hogy hülyék a matekhoz. Persze, hogy az, aki nem tudja még az 5.-es tananyagot sem, annak nem fog menni a 10.-es.
Én bioszon figyelek, csak nem értem. Mondjuk szerintem kifogtam a lehető legéletképtelenebb tanárokat a tárgyból. Még környezetismeret órát aki tartotta, szinte csak fegyelmezett. Biológiát aki először tartotta az szintén, a mostani pedig szimplán próbálja a lehető legrövidebb időt tölteni tanítással, olvassuk el a könyvet inkább, meg nézzünk videókat aztán írjunk meg egy dolgozatot valami olyanból, amit nem is értünk. Utána meg jön a "gimnáziumi osztály vagytok, azért vagytok itt, mert tanulni szeretnétek" illetve a "hülyék/lusták vagytok".
(Amúgy ezt a "gimnáziumi osztály" dolgot 5. óta folyamtosan a tanárok minimum 80%-ától megkapjuk. Rettenetesen idegesítő már... "gimnáziumi osztály vagytok, miért nem tudtok csendben maradni", stb.)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!