Mérnökinformatikus, gazdaságinformatikus vagy logisztikai mérnök szak? (győri Széchenyi István Egyetem)
Ha az infósok már így szétspammelték a kérdésedet, akkor itt egy logisztikai mérnök szakos is. :)
Az első az az, hogy készülj fel arra, hogy lesznek elég komoly műszaki tárgyaid is, a mintatanterv szerint az első logisztikai tárgyad a 3. félévben lesz és akkor is csak egy. Aztán az 5. félévtől kezdve már a logisztikai tárgyak lesznek fölényben, de addig bizony matek1-2-3, meg egy csomó fizikai tárgy például hő- és áramlástan vagy szilárdságtan.
Én úgy tudom, hogy eléggé keresettek a logisztikai mérnökök, mivel a megfelelő logisztika nagy versenyelőnyt jelent cégek között. Pont nem rég néztem Audis gyakornoki állásokat és van köztük bőven olyan, amihez logisztikai mérnököket keresnek. Nekem talán még ez korai, mert csak 3. féléves vagyok, de jövő ilyenkor, de legkésőbb 2022-től már szeretnék a szakmában dolgozni. Ja, és duális képzés nincs viszont ezen a szakon. De én nem is hallottam jókat erről, legalábbis a mi egyetemünkön.
#12: nem a tárgyak témájával vagy nehézségével van a gond, hanem az inkorrekt, és direkt buktató célú rendszerrel. A piacképes tudásom 99%-át nem az egyetemen szereztem.
"Az egyetemnek nem dolga hogy elhelyezzen téged valami jól fizető állással, az a te dolgod plusz munkával."
Szóval félévente 320 ezerért nem kapunk még egy OKJ-nak megfelelő szakmát se :D
ez azért más szakokon nem így működik... Eleve miért a 20-25+ éves technológiát kell erőltetni?
Ha úgy is itthon tanulunk meg mindent magunktól, az egyetemek feleslegesek?
Gyakorlatilag igen, mert néhány oktató közel áll az (informatikai) analfabétához.
Elég szégyen, egy több, mint 2 millió Ft-ért elvégzett diplomával (amit vagy önköltségből vagy az állam fizet) nem lehet elhelyezkedni, mert annyira értékelhetetlen "tudást" adnak csak át.
Ez olyan, mintha egy járműmérnöknek azt kéne csak megtanulnia, hogyan tervezzen ökrös szekeret.
Közben meg az elektromos autókra van igény a piacon.
Hozzá teszem van összehasonlítási alapom, szoftverfejlesztéssel foglalkozok.
Azt tartom szánalmasnak, rálátva a piaci, valós értéket teremtő tudásra vs ami az egyetemen megy, ez a színvonal nevetséges, mennyire haszontalan és mégis irreálisan komolyan számonkérik.
Még az oktatók, tanszékek is fikázzák egymást, mennyire hülyeséget tanít a másik.
Aki csak a papírért megy egyetemre és mellette azt gondolja, hogy az ott szerzett tudás elég lesz bármire a későbbiekben, meg hogy egyáltalán majd az egyetemen mindent a szájába fognak rágni, el kell, hogy keserítsem, de nagyon durván pofára fog esni. Mindez azért szomorú, mert a döntő többség ebben a tudatban él - hiába figyelmeztettem már én is rengeteg embert, hogy jól gondolja meg, mibe vágja a fejszéjét.
13:"nem a tárgyak témájával vagy nehézségével van a gond, hanem az inkorrekt és direkt buktató célú rendszerrel..."
Nekem erről az a véleményem, hogy valahol igenis szűrni kell(ene) az embereket - de tény, hogy nem így. Mondjuk prog és oop tényleg jó témákat ölelnek fel és ez a két tárgy valamiféle készséget megkövetelt vizsgákon, nem tudtad lecsalni és tényleg megfogták velük azokat, akik nem voltak hajlandóak foglalkozni a tanulással.
A jelenlegi fantasztikus helyzetnek köszönhetően most egymásnak irogatják meg az emberek a vizsgákat és ezt tapasztalataim alapján magasról le is sz**ják. Ez minden szempontból - diplomaérték, ösztöndíj, kollégiumi pontok - undorító. A tényleg haszontalan 3 kredites tárgyakon meg szivatják az embert kamerával, safe browserrel, a korábbinál jóval kevesebb idővel, stb.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!