Megdolgozott a fiam a felelésre, sokáig készült, hogy megtanulhassa a 8 versszakot, mégis kettes feleletjegyet hozott haza. Miért csinálta ezt a tanár?
6. osztályos, irodalomból kaptak új tanárt, aki mellesleg rendkívül szigorú, ráadásul középiskolai tanári végzettsége van. Szomorúnak tartom, hogy egy átlagos általános iskolában gimnáziumi tanár tanít ott nálunk. De nem is ez a lényeg. A gyerekek 5 napot kaptak (még reálisnak mondható); csütörtöktől keddig, hogy megtanulhassák a verset. A fiam részletenként, minden napra 2-2 versszakot tanult meg, amit kedd reggelre hibátlanul felmondott.
Számon kértem a fiamat tegnap, hogy miért van kettese irodalomból az e-kréta szerint, mire mondta, hogy három versszak után a tanár megállította, és nem engedte tovább végigmondani, majd az óra végén beírt egy jegyet (amit nem közölt a fiammal, és amikor rákérdezett, terelte a témát). A fiam osztálytársai közül senki se kapott ötöst.
Kértem volna az osztályfőnöktől fogadóórát, mire közölte velem, hogy az irodalomtanár csak óraadó, éppen ezért nem jár be fogadóórára.
A tanárral nem tudtam beszélni, viszont holnap szépen bemegyek az iskolába, és az irodalomóra előtt számon kérem a kedves tanártól, hogy miért nem engedte végig lefeleltetni az egész verset, legalább hallgassa végig egyszer, ha már megtanulta!
Ha hagyom magam, akkor képes minden verstanulásnál rossz jegyeket beírni a naplóba. Teljesen elment a kedve a fiamnak a tanulástól, lelkiismeret furdalása van, mert irodalomból (régebben olvasásból) mindig négyes-ötös volt, az egyik kedvenc tantárgya közé tartozott. Tudom, hogy ez csak egy jegy, de ha most már az elején az első jegyeknél így osztályoz, akkor a következő feleléseken is megteheti! A kettesen kívül van még egy röpdolgozat négyese.
Megtanulta (tanúsíthatom!), épp ezért nagyon igazságtalannak tartom.
Ez a "tanár" egy alkalmatlan s3ggfej. Jelezd az osztályfőnöknek azonnal a problémát, ha ez nem elég, az igazgatónak. Olyan nincs, hogy nem ad fogadóórát a tanár, ez munkaköri kötelessége.
Az ilyen (anti-)"tanárt" fellőném az űrbe és ott felejteném.
Fogjátok össze a többi szülővel és tamadjatok meg!
Ma már nem úgy van mint a szocializmusban hogy pszichopata tanárok bele törölhetik a taknyukat a gyerekbe.
Ha sokan vagytok felháborodva az igazgató is össze szrja magát és intézkedni fog.
Nekem anno volt egy orosz tanárom aki osztályonkent 10 diákot buktatott évente mosolyogva
Egy pszichopata barom volt
Áldásos tevékenységének az vetett véget már a rendszerváltás után, hogy egy osztály összefogott ellene és kitálalt a helyi újságnak. A tanárt csakhamar kirúgták
Nagyjából egyetértek az előttem szólókkal, de:
azért a walesi bárdokat megtanulni nem egy nagy durranás, sőt. Szinte mindenhol alap már, könnyen tanulható, egyszerű vers. A Kőműves Kelemen sem sok, bár igaz, hogy a régiessége miatt nehezebb a tanulása.
Beszéltünk hárman (én + még kettő szülő) a tanárnővel. Ez egy idióta!
Megkérdeztük az igazgatót a nagyszünetben, hogy alkalmas-e az időpont, majd kihívta a tanárnőt, aki pár percre rá nagyon lazán, élet unottan, lassan odasétált hozzánk.
Már önmagában a megjelenését amikor megláttam, nem sok jót vártam tőle. (Hosszú fekete szoknya, harisnyával, magassarkú fehér cipővel, vasalatlan blúzzal, komor, kialvatlan állapotban). Gondoltuk nem minden a külső és nem is foglalkozunk ezzel.
Kezdetben fel volt háborodva, hogy mi miért zaklatjuk őt a szabadidejében, a gimnáziumi fogadóóra nem itt és nem ilyenkor van.
Tisztáztuk vele, hogy mi a helyi iskolában a 6.B-s szülők vagyunk, és megszeretnénk kérdezni, hogy miért nem hallgatta végig a verset mindenkinél, ha amikor a teljeset megtanulták.
Aztán elkezdett gondolkodni, és a 6.A osztálynak a teljesítményéről számolt be nekünk, hogy ott senki sem tudta végig mondani a verset stb.
Aztán újból tisztáztuk, hogy a mi gyerekeink nem abba az osztályba járnak.
Vagy ötször elmondtam a fiam nevét neki és még akkor is azt hitte, hogy a fiam a 6.A-ban tanul. Odahívtuk a gyerekeinket (akik a folyosón várakoztak), majd utána nagy nehezen belátta, hogy valóban a 6.B-be járnak.
Mondta, hogy a gyerekeink nem tudják azt a színvonalat nyújtani versfelelésből, ahogyan egy hatodik osztályos el tudja sajátítani.
Megmondtuk, hogy irodalomból mindig is "megfelelő" színvonalat nyújtottak az előző években, majd megmutattam a fiam előző éveiben elért eredményeit és a versmondó verseny eredményeit.
Ledöbbent fejével nagy nehezen beleegyezett abba, hogy kitörli az előző felelésjegyeket, és újrafelelteti.
Még arról is beszámolt, hogy örüljünk neki, hogy egyenlőre még nem egyes-ötös változatban osztályoz versfelelésnél. A walesi bárdoknál ezt az osztályozási módszert fogja bevezettetni.
Egyenlőre nem tudtunk szólni erről az osztályfőnöknek (épp szabadságon volt), de mindenféleképpen jelezni fogjuk szülőin a problémát az új irodalomtanárnál.
Röviden és tömören így alakult a beszélgetés. Felejthetetlen negatív élmény volt vele találkozni.
Persze, hogy a Kőmíves Kelement nem tudja egy 6.-os profi szinten felmondani.... Még felnőtt fejjel is kevés lenne rá 5 nap felkészülni.
A leírásod alapján tényleg nem kerek nála valami...
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!