Miért adta meg a tanár az osztálytársamnak 1,65-re a kettest neki matekból?
Nagyon igazságtalanságnak tartom, mert tavaly engem 1,92-re buktatott meg engem ugyanabból a tantárgyból és akkor sokkal nehezebb volt minden! Mellesleg igaz, hogy én nekem a javítóvizsgámon nagyon jó eredményt értem el és sokat is készültem.
Nem irigységből, vagy haragból, de mégis miért ennyire igazságtalan? Emellett idén sokkal könnyebb és lazábban volt tartva a tanév és így sikerült neki.
Mellesleg azt az 1,65-t is úgy szerezte, hogy néhány online feladatot elkért az okosabbiktól. Én meg idén megszenvedtem (saját magam segítség nélkül) a hármast.
És a tanár a pofámba vágta még tavaly júniusban hogy "kettő egész alatt soha senkit nem fogok átengedni, amíg tanítok!". Ekkora kamut!
És akkor a lány elküldi nekem a jegyeit (próbál barátkozni velem):
Hogy tudta ilyen könnyen megúszni az egészet? Ti is igazságtalannak tartjátok?
#50 Nem hanem a tanár az minden házi feladatot külön lapra kért hogy csináljuk meg, beszedte aztán nem osztotta vissza nem nézte meg a munkánkat, de mindig kérte. És csak 2-szer nézte meg összesen abból született 2 jegyem.
Ha veled is állandóan ezt csinálta volna te is rühellted volna.
"Nem hanem a tanár az minden házi feladatot külön lapra kért hogy csináljuk meg, beszedte aztán nem osztotta vissza nem nézte meg a munkánkat, de mindig kérte. És csak 2-szer nézte meg összesen abból született 2 jegyem.
Ha veled is állandóan ezt csinálta volna te is rühellted volna."
Egyáltalán nem biztos, hogy a többit nem is nézte meg. Én tanár vagyok, és én is íratok házit mindig, és sokkal többet nézek meg, mint amennyit leosztályozok. A házi nem azért van, hogy le legyen osztályozva, hanem azért, hogy megírják, mert azzal gyakorolják be, amit kell. Én meg úgy tudom folytatni a tanítást hatékonyan, ha előtte látom, hogy miket írtak a háziban, miket rontottak el, mik a visszatérő hibák, stb., ezért nézem meg. Leosztályozni viszont időm se lenne legtöbbször - meg nem is lenne normális, ha millió jegyet adnék a házikra, amiket lehet, hogy segítséggel írtak, közben meg csak néhány témazárót, aminél viszont nem használhatnak segítséget. Meg azért sem osztályozom a házit legtöbbször, mert teljesen természetes, hogy abban még hibáznak azok is, akik amúgy tényleg figyeltek, meg odafigyelve írták meg, szorgalmasok, stb. Amikor házit írnak a diákok, akkor sokszor még csak a tanulási folyamat kellős közepében vannak, amikor pontosan az a dolguk, hogy hibázzanak - na de akkor arra hányast adhatnék? Minél többet hibázott, annál nagyobb ötöst? Nem. Azt nem kell leosztályozni. Osztályozni majd akkor kell, amikor már elvárható, hogy végig lezajlott az adott anyag megtanulásának a folyamata - mégpedig olyan körülmények között, hogy lássam, valóban ő írja, amit ír, nem valaki más, magyarul dolgozatíráskor ott, helyben, az órán, csak a megengedett segédeszközöket felhasználva.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!