Jó ötlet tanári karra menni úgy ,hogy nem akarok tanár lenni?
Szüleimmel beszélgettem a továbbtanulásról (11-es leszek szeptemberben ) és arra jutottunk ,hogy angol-német tanári karra kellene mennem.viszont én nem szeretnék aként dolgozni(max magánórakat tartani) ,csupán a szakon szerzett nyelvtudással ,plusz diplomával akarok elhelyezkedni
Egy ismerősünknek is szintén tanári végzettsége van ,mégsem tanít hanem külföldi cégnél dolgozik ahol a nyelveket használja.
szerintetek jó ötlet ez? tényleg ennyire könnyű valami jó állást találni így, vagy ennél komplikáltabb a dolog?
ha valaki tud konkrét példát / ő van ilyen helyzetben légyszíves ne legyen rest mesélni:)
#10 #11
Én egy szóval se mondtam, hogy nagyobb nyelvtudasom lenne mint neked, én még csak egy tizedikes diák vagyok. 🤷♀️ Ne haragudj ha valamiből ez jött le, nem szerettem volna ezt éreztetni veled.
Én ist ezt magyaráztam, hogy az a lényeg, hogy a munkahelyeden tudd alkalmazni a nyelvet és el tudj vele boldogulni
#13
Nekem egy titkárnői/call centeri állás is megfelelne:)
#10&11 vagyok, jajj én nem érzem úgy, hogy nagyobb a tudásod, most még biztosan nem az, csak azt szerettem volna érzékeltetni, hogy az angliszika/germanisztika nem fog neked olyan jelentős, vagy inkább ÉRTÉKES tudástöbbletet adni egy olyan személlyel szemben, akinek egyéb diplomája van és emellett ezt a két nyelvet jól beszélni.
Nyelvszakot csak akkor éri meg elvégezni, ha ezzel szeretnél foglalkozni, ha az foglalkozás, amit végezni szeretnél megkövetelei ezt.
Amúgy szerintem ne akarj call centeres lenni, sok helyen az is műszakos meló, külföldre telefonálgatsz nap mint nap, monoton és "semmitérő". A legtöbb embernek ez általában csak átmeneti állás szokott lenni. Nem véletlen keresnek oda állandóan embert, mert mindig le is lépnek, nem olyan jó ám egész nap telefonálgatni.
Titkárnőként pedig nincs ranglétra a legtöbb helyen, amivel fejjebb kerülhetnél, és a titkárnők azért nem a legjobban fizetett személyek, arról nem is beszélve, hogy kb bárkit fel tudnak venni titkárnőnek. Egy olyan embert, aki csak középszinten beszéli ezeket a nyelveket, de már van tapasztalata/könyvelői szakmája/bármi ehhez köthető végzettsége, hamarabb felvesznek, mint téged a magasszintű nyelvtudásoddal (esetlegesen) 0 tapasztalattal. A titkárnőknek sem szükséges igazán magas nyelvtudás, mert a legtöbb helyen nem bíznak rájuk olyan volumenű feladatokat, ami ezt megkövetelné.
Szerintem gondolkodj még ezen, böngészd a felvit, mert így nincs értelme se tanári, se nyelvszakra menned, csak annyit érnél el, hogy lenne egy diplomád 5/3 év után, amivel kb semmit se tudsz csinálni, mert túlképzett vagy vagy alulképzett vagy azokhoz, amikhez lenne kedved, amikre viszont való az a diplma/képzés, nem érdekelnek.
Tehát ha jól értem, a tanári karral csak tanárnak lehet menni.
Köszönöm szépen a válaszokat #10 #11
Kb. igen. Vagy nyelvtanárnak mész nyelviskolába, vagy normál iskolába mész vagy magántanár leszel, ritkán cégek is alkalmaznak tanárokat, ha az adott cég biztosít nyelvoktatást az alkalmazottaknak, de ez ritka, többnyire valamilyen nyelviskola oktatója jár ki tanítani.
Egy cég azért nem fog felvenni -főleg ezzel a két nyelvvel se tanárként, se nyelvszakosként- mert akkor inkább felvesznek egy olyat, aki nemzetközi tanulmányokat végzett pl, és nem csak a két nyelvet beszéli, hanem egyéb skill-jei is vannak a területhez.
Nyelvszakkal tényleg inkább tolmácsnak, fordítónak tudsz elmenni, tanárnak ha végzel hozzá képzést, tanárival meg mindenféle tanárnak, mint fentebb írtam.
"Egy cég azért nem fog felvenni -főleg ezzel a két nyelvvel se tanárként, se nyelvszakosként- mert akkor inkább felvesznek egy olyat, aki nemzetközi tanulmányokat végzett pl, és nem csak a két nyelvet beszéli, hanem egyéb skill-jei is vannak a területhez."
Ez általában igaz, de azért azzal kiegészíteném, hogy a gyakornoki munkák többek közt épp arra szolgálnak, hogy az egyéni "skillek", rátermettség - ha van - az előjöjjön, és ha ügyes, használható munkaerőnek bizonyul a gyakornok, akkor nem azt nézik elsődlegesen, hogy milyen szakról jött. Már csak azért sem, mert bizonyos mértékig formálható, rugalmas egy fiatal gyakornok, vagyis ha jó alkalmazkodó készsége van, akkor inkább ezen múlik, hogy milyen feladatkört bíznak rá, és nem a végzettségén.
Persze, de ehhez eleve szerencsésnek kell lennie egy nyelvszakosnak/tanárisnak, hogy felvegyék olyan gyakhelyre, amire más szakos hallgatókat keresnek.
Érted, miért vennének fel egy sima matek szakos hallgatót egy mérnöki szakgyakra egy mérnök hallgató helyett? Oké, a matek szakos keni-vágja a matekot, de így kb enny. Valószínűleg jobban ért a matekhoz, mint egy mérnök hallgató, de fogalma sincs az összes többi dologról, amihez egy mérnök hallgató ért/amiről tanult. Nyilván egy mérnök hallgatót fognak felvenni, akit "csak" a munka világába kell bevezetni egy meglévő alaptudással, mint egy matekost, akinek alap dolgokat is magyarázni kell.
Én is annyi idős vagyok, mint te és tanárira készülök, angol-spanyol szakra.
Ha nem akarsz tanár lenni, nincsenek ilyen terveid és nem vonz a tanítás, akkor ne menj osztatlan tanárira, mert persze az angolt meg a németet is magas szinten megtanulnád, de alapvetően ez nem erről szól, nem nyelviskola a képzés, akár a tanári, akár a sima nyelvszak. Úgy tudom, első 1-2 évben vannak nyelvfejlesztő órák, utána nem nagyon, van irodalom, történelem, kultúrföldrajz, fonetika, mondattan. Ezek érdekelnek? Tanárin vannak pedagógiai, pszichológiai témájú tárgyak, módszertan és azért sem ajánlanám, hogy tanárira gyere, ha nem akarsz tanítani, mert van rövid és hosszú tanítási gyakorlat is. A hosszú egy egész tanév, amikor egy iskolába kéne menned és ott angolt és németet tanítanod.
Ha van valami másik szak, ami érdekel, akkor inkább menj oda és mellette fejleszd a nyelvtudásod.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!