Az lehet normális, hogy általános iskolai 8. osztály többsége kettes fizikából?
Altalanos also tagozat utan nyolcosztalyos gimibe mentem, es onnan 2 ev utan hatosztalyosba matek tagozatra.
A nyolcosztalyosban 6.-ban volt fizikank (lehet, hogy elozo evben is, mar nem emlekszem), nem szerettem. Alapvetoen nem volt rossz tanarom (matek-fizikat tanitott, a matekot viszont szerettem), ennek ellenere nem igazan ment, nem tunt logikusnak. (mondjuk puskazni nem volt nehez)
Aztan atmentem a masik suliba, itt egy matek-fizika szakos tanarnonk volt, o volt az osztalyfonok (es volt rajta kivul egy masik matektanarunk is). Miutan osztalyfonok volt, es a matekot-fizikat is o tanitotta, sajat hataskoreben atcsoportositotta a fizikat (allitasa szerint ahhoz erettebb diakok kellenek, igaza volt amugy), es a tanterv szerinti alsobb evekben tobb matekunk volt, a vege fele pedig tobb fizika (egy evvel elcsuszott a kezdete). O kevesebbet kiserletezett, de az elmeletet nagyon logikusan elmagyarazta, nala megertettem. Vegig otos voltam, bar 10. osztaly vegen felelnem kellett a jobb jegyert ehhez. Aztan amikor 11. osztalyban bejutottam az OKTV dontojebe, akkor mar nem kellett. Kovetkezo evben megint.
Szoval sok mulik a diakok koran, es azon, hogy ki es hogy magyarazza el nekik. A fizika egy nagyon logikus valami (jo, a kvantummechanikaig meg a relativitaselmeletes reszekig), eleg egyszer megerteni, es onnantol minden megoldhato.
Az oktatási módszerrel lehet gond. De emellett ami biztosan súlyosan hat, az a heti másfél óra, a szertárak elavulása és a tanárok agyonterhelése. Normálisan minden fizika, kémia, biológia és földrajz óra elé járnia kellene legalább egy óra rákészülésnek a kísérletek, eszközök előkészítése okán, vagy pedig iskolánként legalább egy laboránsnak, aki minden órára előkészíti azokat.
Nem mellékesen némi rendszerszemlélet sem ártana az oktatásba, ugyanis amikor fizikából belevágok a kinematikába, akkor pont félúton vagyok a hatodikos és a hetedikes matematika "algebrai kifejezések és egyenletek" témaköre között. Ennek következtében a diákok egy része már eleve úgy indul neki, hogy éppen fingja sincs a képletek kezeléséről. Tegyük hozzá, hogy sok diáknak az egyes tanórák különálló entitások, tehát a fizikai meg a matematikai képletek nekik két külön világ. ÉS lényeges még az általános "minek ezt tanulni" szemlélet, ami fizikával kapcsolatban az ezoterheltek részéről hatványozottan ömlik ránk.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!