Most én szemét vagyok mert nem küldöm el a jegyzőkönyvet?
Villamosmérnökire járok és most hogy távoktatás van, a laborokhoz a jegyzőkönyvet itthon viddeók és egyéb segédanyagok alapján kell kidolgozunk. Minden héten be kell adni egyet, egy ilyen elkészítése 10-12 óra nettó idő. Ebbe beletartozik a hozzá tartozó anyagok elolvasása, megértése, a mérési feladatok elvégzése és szép kidolgozása, megmagyarázása, stb. a jegyzőkönybe, ami 25-30 oldal jó esetben. Mindegy nem ez a lényeg.
De vannak egyének, akik csak úgy rám írnak hogy küldjem már át, nem másolják le csak megnézi. Első alkalommal elküldtem, de többször már nem akarom elküldeni és megmondom nekik, hogy segítek ha valamit nem tudnak de nem küldöm el mert baromi sok idő megcsinálni őket, és tudom hogy ha nem is másolja le, de látva a megoldást tized annyi idő alatt végez az ember, mert nem magának kell rájönnie, kiszámolnia, leprogramoznia, stb a dolgokat. Ha látja az ember a megoldást utána már secperc alatt megvan vele, még ha nem is érti teljesen mit csinál.
Szerintetek én ezért szemét vagyok hogy nem küldöm el, mert rosszul esik hogy nekem is lenne jobb dolgom, mégis rászánom az időt és végig szenvedem, más meg elkéri és tized annyi idő alatt megvan vele?
Nem pont a kérdésre válasz, de: azzal, hogy te magad megcsinálod az összes jegyzőkönyvet, sokat tanulsz. Lehet, hogy feleslegesnek érzed, és tényleg lehet, hogy egy részüknél tényleg az, de sok esetben pont ezáltal áll össze egy csomó minden, amit tanultál egy-két-négy tárgyból. És ez a lényeg. Hogy te mit tanulsz belőle, hogy mi az eredménye a te szempontodból a befektetett munkádnak.
Hidd el, hosszútávon a te stratégiád a jó! Hogy szemét vagy-e, ha nem küldöd el? Nehéz kérdés... ebben a félévben igazából nincs lehetőség a jegyzőkönyveken kívül arra, hogy bárkinek felmérjék a felkészültségét, és ha a te alaposan kidolgozott jegyzőkönyvedet adja be valaki, akkor lehet, pont olyan átlagot ér el, amivel bekerül a kollégiumba, cserébe olyasvalaki nem, aki kicsit gyengébb, de saját jegyzőkönyveket adott le. Ugyanakkor nyilván az ember segítene a saját évfolyamtársain, ha már együtt szívtatok végig N félévet... Én azt mondanám, hogy ha olyan kéri, akit ismersz és tudod, hogy nem élősködni akar rajtad, hanem tényleg csak segítségre van szüksége, annak add oda, a többieknek pedig ne. De ez csak egy vélemény, lehet, nem érdemes megfogadni...
#3 fordítva ülsz a lovon. Attól kéne megkérdezni, hogy miért "irigy", aki nem képes rászánni az energiát és időt a munkába.
A kérdezőnek van igaza. Jó, hogy nem hagyod magad kihasználni. Ha egy elesett csoporttárs kérné, mert neki nincs netje vagy családi gondjai vannak stb, igen, persze, neki szükség van a segítségre. De ha nem erről van szó és az illető feltehetőleg csak elpazarolja az idejét, azzal nem kell foglalkozni. Nem, hogy sajnálni, meg irigykedni rá (? ez a #3-asnak szól).
Én nem adtam ilyesmit oda soha, maximum közeli barátoknak, akikről tudtam hogy nem lógják el, és számíthatok rájuk.
Szerintem nagyon jól csinálod, csak így tovább!
Aha, igen, az teljesen más! Egyrészt, ott nem kuncsorog senki, másrészt gondolom, az ilyen a tételekre vonatkozok például és nem heti szinten kiadott házikra.
Gimiben nekünk is volt ilyen csoportunk, nagyon sok tételt feltöltöttünk, ki-ki hozzátett mindig valamit egy adott tételhez. De nem direltbe nyúltuk le a másik munkáját, amivel az illető hosszadalmasan fáradozott.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!