Igazságtalanság az egyetemen?
Szóval van az egyetemen egy ismerősöm aki szétpuskázik mindent,4-5 szerez mindenből,míg mi megszakadunk a tanulásban és így is sokszor csak egy hármast sikerül...
Hatalmas pofátlansággal puskázik de sose bukik le és hencegni szokott hogy azt sem tudja milyen tárgy miről szól és mégis 4-5-t kap a vizsgákra.......
Csak engem idegesít ez és érzem borzasztó igazságtalannak?:/
Én napi szinten tanulok,stresszelek,plusz gyakornokoskodok is és úgy érzem megszakadok. Ő nem is dolgozik és mégsem képes tanulni....
Egyébként ELTE-sek vagyunk.
Én se tudok puskázni. Látom, van, aki meg nagyban tolja.
Az igazságérzetemet zavarja. Viszont azt is tudom, ha tudnék, mernék, én is megtehetném... Az én döntésem az, hogy nem vállalom be.
De én is volt már, hogy beadandót kiadtam másnak, hogy legyen időm tanulni ZH-ra, vizsgára. Szóval szent én sem vagyok. Csak béna a puskázáshoz.
És baromira irigylem a spílereket. 😂
Igazából én sem merek...és tényleg tök jó neki,hogy ő meg mer és tud is....na de hogy szó szerint mindent...azért engem zavarna,hogy bszki hát akkor mit keresek itt ha semennyire se érdekel amit tanulok....mert nem 1-2 tárgyból csinálja ezt hanem mind a 9-ből....a nagyképűségéről már inkább nem is mondok semmit.
Mesélte hogy be akart kerülni egy céghez gyakornoknak,de az első interjún se jutott tivább már. Nem tudom ennek mennyire van köze ahhoz,hogy konkrétan 2.év közepén jár és azt se tudja mit tanul...
#3 Hiába ha a puskás srác nem tud semmit, még azt se hogy melyik tárgyhoz milyen témakör tartozik. Ez nagyjából azzal egyenlő, mint amikor valaki melegedni jár be, vagy csak azért mert menőzni akar, dolgozni meg még nem.
Az pedig hogy a puskázást talpraesetten megoldotta, közel sem azt jelenti, hogy az életben találékony lesz. Pont az ilyenek szoktak itt gyk-n diplomázás után 5 évvel panaszkodni, hogy biztos a diplomája a haszontalan, mert sehova sem kell az alja..
Engem is tud idegesíteni az ilyesmi, de már kezdem elengedni és nem foglalkozni vele, mondván az ő dolguk és nekem ettől nem lesz rosszabb. Velem is előfordul, hogy pl. konkrétan látom, ahogy puskáznak a vizsgán és ott van a kezükben a mobiltelefon/füzet vagy rá van írva a fél antológia a bal tenyerükre. Van egy vak szaktársam is, aki gépen írhatja a vizsgáit és őt is rajtakaptam már azon, hogy a neten rákeres a kérdésekre. Viszont szemináriumokon is látom, hogy valaki telefonnal a kezében ül, gyorsan rákeres a neten és bemondja a választ vagy hozzászól valami okosat, amit éppen olvasott. Igazságtalanságnak érzem, mert ez így nem fair és őszintén szólva én nem is látom olyan nagyon sok értelmét ennek. Én eleve sosem voltam puskázós típus, mert túl lelkiismeretes vagyok hozzá és bűntudatom volt utána már gyerekként is. Viszont az egyetemen bennem konkrétan soha fel sem merül, hogy csaljak. Én itt már tényleg azt érzem, hogy magamnak tanulok és nem azon múlik az élet, hogy most egy zh-m vagy egy vizsgám hányas lesz. Illetve én alapvetően tanulni járok egyetemre, érdekel is és emiatt inkább arra törekszem, hogy a lehetőségekhez mérten a legjobban felkészüljek és tényleg megtanuljam, amit meg kell. Én nem azt mondom, hogy egy ördögtől való dolog és óriási bűntett, ha valaki puskázik egy vizsgán vagy hasonló, pláne hogy nyilván vannak tölteléktárgyak is, mindenki saját magával foglalkozzon stb., de azért szerintem van az a mennyiség és módszer, ami már túlzás. Valamint én eleve nem értem, hogy miért sanyargatja magát valaki ezzel, ha nem akarja komolyan venni, mert pl. ismerek olyanokat, akiknek minden tárgy felesleges, haszontalan hülyeség és ezzel jóformán leírja az egész képzést, csak akkor nem tudom miért jár ide... Na mindegy. Szerintem sem jó dolog ez, de nekem ettől nem lesz rosszabb, mindenkinek a magánügye.
Amin mi barátokkal utoljára gondolkoztunk az a tanulmányi ösztöndíj volt és, hogy ennek kiosztása mennyire igazságos. Nálunk (és szerintem a legtöbb helyen) KKI-ra adják a tanulmányi ösztöndíjat, ami azt jelenti, hogy magas kreditszámmal lehet ellensúlyozni a rosszabb jegyeket. Vagyis egy több tárgyat (és ezáltal több kreditet) teljesítő hallgató magasabb ösztöndíjat kaphat akár akkor is, ha a jegyei rosszak, mint ha valaki csak a kötelező tárgyait teljesíti egy adott félévben akár jobb eredményekkel.
Én is rendesen bejárok órákra, jegyzetelek, tanulok a könyvekből is, de meg is nézem az előző évi zh-t, mert muszáj. Ha még ugyanazt is adják, akkor legalább értem is a kérdéseket, nemcsak bemagolom. De sokszor előfordul, hogy nem sok átfedés van a leadott anyag és a zh között, mert csak; ilyenkor nem olyan rossz az az előző évi zh. Engem az zavar, amikor egy írásbeli vagy szóbeli(!) vizsgán puskáznak. Tavaly fizkém 3-nál egyszerre 6-an voltunk bent a teremben, fél órát kaptunk kidolgozni a tételt (felkészülés), közben az előttem levő az okosóráról, a többi a telefonjából néz te ki a tételt. A tanárok elfordulva ültek...De utána úgy ki is faggattak mindenkit, hogy aki puskázott, egyet se engedtek át. Fizikus bácsika is vizsgáztatott, engem is szépen kifaggatott nemcsak a kémiáról, hanem a fizikáról is rendesen, csak ezért lett 4-es. De ott, nem rosszindulatból, de kicsit igen, de jólesett, hogy megbuktak. Olyan szomorú, hogy ezt a szakot sokan így végzik el (bár nem 3,5 hanem 4,5-5,5 év alatt).
Ugyanez a csalás volt géptannál, amikor műszaki rajzot kellett készíteni, 3-at is. Én szenvedtem vele, de a végén olyan jó érzés volt, hogy igen, ezt én hoztam létre, és becsültem az összes többi műszakist, mert nekik nem ceruzával, hanem tussal kell ilyeneket rajzolni (ha elrontják, kezdhetik elölről). És 5-ös lett. De amikor megtudtam, hogy az évfolyam több, mint fele megrajzoltatta más hallgatókkal (műszakisokkal, fizettek réte), nagyon mérges lettem. És nekik ugyanúgy 5-ös, mint az enyém, a tanár nem kérdezett bele semmibe, hogy ezt miért és hogyan rajzoltad. De ugyanez van bármelyik másik beadandónál is...Egyedül az vigasztal, hogy aki vévig puskázott, az már csúszik is valamiből...
De! Kétoldalú a dolog. Akkor lenne értelme teljesen bevsületesen végigcsinálni az egészet, ha a tanári és oktatási oldala is teljesen fer lenne. De nem az.
Az egyetem már nem a középiskola. Itt már tényleg csak magadnak tanulsz. A szakok között is nagyon sok a különbség, de az általánosan elmondható, hogy ahogy fejlődik a világ, úgy nő az elméleti tananyag is, amikből nem mindennek van gyakorlati haszna. Még ha jól is tanítanak valamit, odaadóak a tanárok, de rohadt unalmas a tananyag, és mondjuk 40-50 évvel ezelőtti könyvekből tanítanak (pl. nekünk vegyészmérnökin rengeteg tárgy ilyen), akkor is érdemes elgondolkodni, hogy kell-e ez nekem. A világ már nem így működik. És annak sincs értelme, hogy jó kis régi módszer szerint minden egyes képletet tudni kelljen fejből. Erre már a tanárok is rájöttek, sokan már meg is adják a nagyon hosszú képleteket (kortól függetlenül), mert gondolkodni akarnak megtanítani. De aki meg egy szemét maradi, szivatni akaró emberke, az direkt nem ad meg semmit, hogy te márpedig tudj mindent fejből (pedig nemrég volt ő is diák, és be is vallotta, hogy ő mindent kipuskázott). Nem is értem :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!