Működhet egy ilyen középiskolai szakképzési rendszer hatékonyan?
Az alábbi cikkben írják, hogy aki nem gimnáziumba, hanem a másik két középiskola-típust eztán képviselő technikumba vagy szakképző iskolába jár, annak 15 éves kortól cégeknél , rendes munkavisony keretében valósítanák meg a szakmai képzését (max. napi 7 órában).
Én eddig is azt hallottam, hogy a cégek csak „csicskának” alkalmazzák az iskolásokat…
Aki rálát a szakképzésre, elmondaná, mennyire működőképes egy ilyen rendszer vajon?
Köszi a sok választ! :)
Azt le lehet itt írni, hogy honnét vannak az infóid?
Talán egy szakgimnáziumban dolgozol? Akár ott tanítasz?
???
Elég gáz, hogy az ember lánya (én) nem tudhat arról, hogy hová íratja be a csemetéjét...
Mondjuk így el is gondolkodom, hogy merjem-e vállalni a bizonytalanságot meg a zsákbamacskát.
Baromira nem látom, hogy lesz ebből érettségi...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
A szakképzés elképzeléseiről itt is jókat lehet olvasni
Ez itt szép és rózsaszín....
De visszatérek az érettségi másodlagosságához: egyik a matek, ami ugye főtantárgy a műszaki egyetemeken. Szóval matekból is leérettségizik a kölök, csak úgy per tangente, aztán az egyetemen vajh hogy fogja venni az akadályokat matekból???
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Az egyetemeken sajnos az egyik bukó tárgy a matek...
Erre nem tudok mit mondani, ezt írta a tervezet...
Bár én úgy érzem hogy sok szakközépiskolai (régi szakmunkásképző) elméleti irasbelijen nehezebb a kettest összekaparni, mint egy érettségi tárgy kettest
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Egy ideig működhet egy ilyen rendszer. Hosszabb távon jobb átgondolást követel meg az egész oktatási rendszer.
Nem mai keletű tény az, hogy a piac és az ipar jó sok "kulimunkásokat" igényel minden szinten: szakmunkástól kezdve technikumi képzéseken át az egyetemi szintig. A duális képzés is részben emiatt jött létre. Mindig van egy mézesmadzag, amit egy adott szintű réteg előtt elhúznak, miközben hosszútávon bekebelezik a csőbe, rendszerint a "kulimunka" csővébe. persze az egész folyamatot csak nagyon kevesen látják át.
Hááát.... ez egy újabb vélemény.... Köszönöm! :)
Én is egyre inkább azt látom, hogy a szakgimik (technikumok) NEM az egyetemi képzésre készítenek fel. Pedig lehetne egy jó előképzés: végülis tanulja meg a kölök a szakmunkától kezdve az adott szakmát, a gyakorlati ismeretekre lehetne jó elméletet építeni. De hát itt túró lesz, nem elmélet...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!