Hatosztályos felvételi feladat?
A gyerekkel a 6 osztályos felvételire készülünk és van egy feladat amin elakadtunk. (mondjuk több is de ez a legutóbbi)
A 8. feladat. Egyenlettel meg tudom oldani, de mivel ők még nem tanulnak egyenletet valami más módszer kéne. Ötlet? Az megvan, hogy kinek hány pontja van, csak az egyes tartományok értéke nincs.
Arányosság? Tanulták?
4:2:1
Az első a 735 4/7 részét lőtte
A második a 735 2/7 részét lőtte
A harmadik a 735 1/7 részét lőtte
Remélem segítettem :)
Köszi, de írtam, hogy az megvan :-)))
Egyébként még arányosságot sem tanultak, de lerajzolva, hasonló elven rá lehet jönni.
Szia.
Összehasonlítással el tudod neki szerintem magyarázni hogy melyik sáv mennyit ér, ha már megvan az, hogy kinek hány pontja lett.
Teszem azt látszik, hogy a belső sáv 12-szer annyit ér, mint a külső. Ezt abból tudom, hogy András és Vilmos lőtábláját hasonlítom össze. Tudjuk, hogy Vilmos négyszer annyi pontot szerzett, akkor András tábláján szereplő lövéseket megnégyszerezem, és mit ad Isten, a középső sávban 4 lövés és 12 lövés a külsőben Andrásnál. Látjuk, hogy Vilmos tábláján ugye eleve 4 van középen és 1 legbelül, vagyis a belső 12-szer több, mint a külső.
Aztán megfogom és abból indulok ki, hogy a pontszámok alapján 2-szer András plusz János pont annyi, mint Vilmos. Azaz 2-szer veszem az András pontjait (tehát lövéseit) és összeadom János lövéseivel, és ezt hasonlítom össze Vilmoséval. Mit kapok az összegzett táblán? Azt, hogy 5 szerepel középső sávban, és 8 a külsőben. Vilmos tábláján szerepel 1 belső sávban és 4 középsőben. Látjuk, hogy ami egyezik, az 4 darab a középső sávban, vagyis az 1 darab belsősávban lévő lövés Vilmos táblájáról, pontosan meg fog egyezni 1 darab középső sávos lövés meg a 8 darab külső sávos lövés összegével. De azt tudjuk már, hogy 1 darab belső sávos találat az 12 darab külső sávos, ami azt jelenti, hogy 1 darab középső sávos találat értéke egyenlő lesz 4 darab külső sávoséval.
Nagyjából végeztünk is, mert kiderül, hogy:
1 belső = 12 külső
1 középső = 4 külső
ebből pedig már könnyedén elmagyarázod neki, hogy melyik mennyit ér.
Lehet kicsit kacifántos lett a megoldás menete, de lényegében szimbolikusan oldottunk meg egy 3 ismeretlenes egyenletrendszert.
Lehet ennél van elegánsabb megoldás is (akkor valaki majd leírja), de talán ez is megteszi.
"mivel ők még nem tanulnak egyenletet valami más módszer kéne. Ötlet?"
Próbálgatás. Aztán vagy beletrafál egyből, vagy fogja látni, hogy valami nem stimmel, és akkor annak fényében, hogy mi nem stimmel, mennyire nem stimmel, más megoldással próbálkozik. Abból, hogy milyen eredményre jut, fogja tudni, hogy hogyan változtassa meg a kezdő tippet, így nem lesz szükség annyi próbálgatásra, hogy közben kifusson az időből.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!