A repülő fel-vagy leszállási útja hosszabb? És miért?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ez elég hülye kérdés, mert honnan számítjuk az útvonalat?
Egy felszállás általában úgy történik, hogy egyenes vonalban, emelkedve elhagyja a repülőgép a kifutót, majd ha adott magasságban van, akkor ráfordul a neki kijelölt irányra. Eddig számoljuk a felszállást? Vagy azt is megvárjuk még, hogy elérje az utazómagasságát?
A leszállás tök ugyanez: Honnan számoljuk? Amikor a repülőgép elkezd süllyedni (ez lehet akár 50km is a repülőtértől mérve)? Vagy amikor elkezd ráállni a kifutópályára? Esetleg amikor már ráállt a kifutópályára? Vagy amikor már kinyitotta a futóművét?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Felszálláshoz sokkal hosszabb kifutópálya kell. A gépet marha nagy meló és idő felgyorsítani akkora sebességre, hogy a szárnyakra ható felhajtóerő legyőzze a nehézségi erőt.
Repültél már? Akkor gondold végig, miben különbözik a fel- és leszállás aerodinamikailag, és mit érzel a kabinban.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!