(MATEK) hogyan kell kiszamolni a lokalis, globalis minimumot egy grafbol ha csak a pontok ismertek a x, y tengelyen es a fuggveny nem ismert?
ezt osszehasonlitassal lehet megtalalni?
ha pl egy programot akarok,funkciot rá írni.
Akkor osszehasonlitassal lehet ezt megtalalni?
pl. y2. eleme - y1. eleme < max
ha igen akkor az uj max = y2 - y1
Nem egeszen ertem ezzel mit szeretnel. Volt szo Grafrol, 2D tombrol, aztan az y-t egy darab szammal indexeled.
2D kornyezetben (1D szam tomb) ez ugy nez ki, hogy ha ( y[i-1] > y[i] < [y+1] ) teljesul, akkor y[i] lokalis minimum.
3D kornyezetben y[i, j]-k kozul kell kivalasztani, ami mind a 4 szomszedjanal kisebb.
Meg mindig nem vagyunk egy hullamhosszon a fogalmakat illetoen.
Errol a grafrol van szo?:
Irnal egy peldat?
globális minimumra:
az első értéket, itt konkrétan x=0 helyen az y-t lemented egy változóba, majd szépen végig haladsz az egész függvényen x szerint, megnézed minden egyes x-re hogy az adott x-nél az y kisebb-e mint a változód, ha kisebb, akkor felülírod
Numerikus integralasnal is olyan kepletek vannak,hogy
f(x0) + f(x1)
es intervallok mint a , es b
nalam az a = min(y)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!