Franchise fogalmát valaki elmagyarázná? Konkrét példa alapján
Van egy cég, amelyik bevezet egy brand-et ( cégnév, arculat, termékkör, minőség...), és idővel nem ő nyit saját új egységeket, hanem már meglévő, vagy újonnan nyíló egységek egyéni vállalkozóival köt szerződést, hogy az új egység az ő általa kidolgozott szabályok szerint működjön. Az egyéni vállalkozónak jó, mert pld. egy bevezetett márka nagyobb bizalmat ébreszt, nem kell reklámra költenie, nem kell termelőkkel, beszállítókkal tárgyalnia, mert ezeket elvégzi az anyacég. Az anyacég pedig a forgalom után jutalékot 8 franchise-díjat) kap, de az egyéni vállalkozók nem az alkalmazottjai, nem kell utánuk a munkáltatót terhelő költségeket fizetniük, nem őket terheli a betegség, szabadság, munkaidő problémája.
Ilyen pld. a CBA legtöbb kis üzlete, főleg vidéken. Volt Mari néninek egy kis boltja a faluba - szerződött a CBA-val, átalakult az üzlet külseje/ belseje, kikerültek a CBA logók, és attól kezdve a CBA szállítja az árút, meghatározza az árakat, terjeszti a szórólapokat, nyomatja a médiareklámot...
De működik ez más ágazatban is. Pld. sok országos ingatlanos cég is így működik. a nagy cég felépít egy adatbázist, aztán a jelentkezőkkel köt egy ilyen szerződést, és az ingatlanos vagy maga nyit egy irodát, vagy az anyacég bérel egyet, és onnan az ő szerződéseivel köt szerződést, az ő adatbázisait használja, a cég pedig a jutalékok egy bizonyos százalékát megkapja.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!