A Csongor és Tünde című műben, hogyan jelenik meg az utazás? Tudnátok segíteni, hogy mit írjak a tárgyalásba erről a műről? A pontos feladat lent.
Ha utazunk, akkor eszünkbe sem jut a szó szoros értelmében vett tanulás: úgyszólván mindent, amit az utazás során megismerünk, megismerhetnénk utazás
nélkül is, nemegyszer alaposabban; a régi latin mondás is azt tartja, hogy „eget s nem
elmét változtat, aki a bölcsességet a tengeren túl keresi”. Nem, egyáltalán nem a tudásért
utazunk. De nem is azért, hogy megszabaduljunk a napi gondoktól és elfelejtsük a
bajainkat, minthogy egy másik latin szentencia szerint „a sötét gond ott ül a lovas
mögött”.
Forrás: Leszek Kolakowski: Kis előadások nagy kérdésekről. Az utazásról. Pályi András fordítása. Európa
Kiadó, Budapest, 1998.
Miért vált az utazás epikai művek gyakori cselekményszervező elemévé? Miért indítják útnak hőseiket a regényírók, novellisták? 3-4 epikai mű bemutatása alapján foglalja össze álláspontját! Kifejtésében vegye figyelembe a felvezető szöveg állításait az utazás lehetséges céljáról, céljairól!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!