Mi ennek a matematika feladatnak a megoldása és miért? Köszönöm előre is a választ/válaszokat!
Egy derékszögű háromszög csúcsából induló magasság és szögfelező 15 fokos szöget zár be egymással. Készíts ábrát, jelöld az ismert szögeket!
Kérdések:
a)Mekkorák ennek a derékszögű háromszögnek a hegyesszögei? (60 és 30 fokosak, idáig rendben is lenne)
b)A háromszög hosszabb befogójára négyzetet rajzolunk. Hány cm3 ennek a négyzetnek a területe, ha a rövidebb befogó hossza 2 cm?
A b kérdést nem tudom megoldani.





Az kimaradt, hogy ez egy központi felvételi feladatsoron megtalálható feladat.
Ehhez ott vannak a megoldások is, de nem értem, hogy' "jött ki" a megoldás.





és a trigonometriával mi a baj?
központi felvételinek lehet trigonometria a megoldása.
Elvileg 9.-es tananyag, nem tanuljuk az idén.
Elnevezhetjük a, b és c oldalnak a derékszögű háromszög oldalait.
a=2cm
b, c=???
Mint a megoldásban láthatjuk, a "c" 4 cm. De miért?





azért, mert az alfa 30 fok.
erre nincs más.
a=2
b=
c=
Nyilván, ha megtudjuk mennyi a c/b, akkor a Pitagorasz-tétellel ki lehet számítani a c-t/b-t.
Az a kérdésem /nem tudom, mennyire érthető/, hogy hogyan számoljuk ki a c-t/b-t. Jelen esetben a c-t.
Kedves utolsó válaszoló! Az alfa 30 fok, rendben. Miért következik ebből, hogy a c oldal 4 cm hosszú lesz?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!