Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Házifeladat kérdések » Nem értem a számrendszereket!...

Nem értem a számrendszereket! (? )

Figyelt kérdés
Holnap írunk infóból dogát a számrendszerekről 2-10-es számrendszerig, és ez nekem teljesen kínai..... annyit értek hogy rajzolni kell egy táblázatot ami 2-10 ig terjed és belekell írni a számot. De hogy utána mit kell összeadni mivel az tökre sötét.... :/ heeelp. A másik csoportva (mivel 2 csoportra osztottak minket) egy ötös lett a többi hármas, kettes, egyes :///

2013. nov. 13. 18:06
 1/10 anonim ***** válasza:
44%

Alapok:


www.pecsirefkoll.hu/tananyag/atvaltas_alap_tortenet.pdf


Átváltás lépésről lépésre:


www.inczedy.hu/~horvathz/13a/Számrenszerek.pps


Ha valamit nem értesz, kérdezz, kb este 8-ig itt vagyok.

2013. nov. 13. 18:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 A kérdező kommentje:
de hülye vagyok :/ xd nem 2-10es számrendszerig hanem csak a 2es számrendszerbe kell pl olyat írni hogy 1011010 de amúgy köszi a linket de nem sokat értettem belőle..xd
2013. nov. 13. 18:31
 3/10 anonim ***** válasza:

Huhh...


Na akkor: miről is szól a számrendszer?


Minden számjegynek van egy helyiértéke...


Ha azt mondom 1523, akkor az a 10-es a számrendszerben a következőt jelenti:


Van 3 db 1-esem, 2 db 10-esem, 5 db 100-asom, és 1 db ezresem. Eddig gondolom OK.


Mit is takarnak ezek a helyiértékek?


1-es. az a 10 0. hatványa. Amúgy minden szám 0. hatványa 1.

10-es: az 10^1

100-as: 10^2

1000-es: 10^3

10000-es: 10^4 és így tovább...


Eddig OK?

2013. nov. 13. 18:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 A kérdező kommentje:
de csak a 2.es számrendszer kell de kezdem érteni >-<'
2013. nov. 13. 18:40
 5/10 anonim ***** válasza:

A 10-es számrendszer alsó tagozatos anyag, csak nem nevezik nevén a dolgot; biztos emlékszel, hogy ilyeneket csináltatok:


...|Tízezres|Ezres|Százas|Tízes|Egyes|


Aztán a megfelelő oszlopba beírtátok a számokat, majd a szám tényleges alakját felírtátok úgy, hogy helyiérték szerint a számokat beszoroztátok 10-zel, 100-zal, 1000-rel, stb, majd összeadtátok, például:


|5|6|1|9|=5*1000+6*100+1*10+9*1=5619


Felsőbb évfolyamon már így is felírható: 5*10^3+6*10^2+1*10ˇ1+9*10^0


2-es számrendszerben ugyanez a helyzet, csak ott nem 10-, hanem 2-hatványaival szorzunk, például:


10010110=1*2^7+0*2^6+0*2^5+1*2^4+0*2^3+1*2^2+1*2^1+0*2^0=128+0+0+16+0+4+2+0=150, ekkor a 2-es számrendszerbeli szám 10-es számrendszerbeli alakjához jutunk (azért, mert a 2-hatványokat 10-es számrendszerben írtuk fel). A többi számrendszerben ugyanez a helyzet.


10-esből 2-es számrendszerbe: írjuk fel a 414-et 2-es számrendszerben!


Megoldás: osszunk maradékosan 2-vel:


414:2=207, maradék 0

207:2=103, maradék 1

103:2=51, maradék 1

51:2=25, maradék 1

25:2=12, maradék 1

12:2=6, maradék 0

6:2=3, maradék 0

3:2=1, maradék 1

1:2=0, maradék 1


Most fentről lefelé írjuk egymás mellé a számokat; 110011110, ez lesz a 414 alakja a2-es számrendszerben.


Ha más számrendszerben akarjuk felírni, akkor a számrendszer számával kell osztanunk (pl. 5-ös számrendszerbe való felírásnál 5-tel osztunk).


Ha az a feladat, hogy pl. 3-asból 8-asba írjuk át, akkor előbb 3-asból 10-esbe, majd onnan 8-as számrendszerbe már fel tudjuk írni a fentiek alapján.


Remélem ebből sikerül mindent megérteni! ;)

2013. nov. 13. 18:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:

A kettes számrendszer ugyanez... csak a helyiértékeket nem a 10, hanem a 2 hatványai adják:


2^0 1

2^1 2

2^2 4

2^3 8

2^4 16

2^5 32... és így tovább.


Tehát ha 2-es számrendszerben azt mondod:


110011, az a következőképpen néz ki:


1 db 1-es

1 db 2-es

0 db 4-es

0 db 8-as

1 db 16-os

1 db 32-es.

Tehát a leírt szám 10-es számrendszerben 51.

2013. nov. 13. 18:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:

Tudom, hogy csak a kettes kell, de a megértéséhez írtam le a 10-est...


Az átváltáshoz meg a második link nagyon jó...


Azt itt nem tudom levezetni annál jobban.


Műveleteket is végeztek vele, vagy csak átváltani kell?

2013. nov. 13. 18:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 A kérdező kommentje:
Ééééééértem, köszi, mindenkinek ment a zöld kéz! Majd írok hányas lett!:)
2013. nov. 13. 18:46
 9/10 webnyelv ***** válasza:
Nekünk is főleg ilyen informatikatanáraink voltak, hogy nem csináltak semmit órán. Csupán a rossz jegyek beírásához aztán hatalmas ész, pedagógiai érzék kell. Éljenek az informatikatanárok! Remélem, a fizetésüket megosztják az itt hozzászólókkal. Tanítani is azért tudni kell!
2013. nov. 13. 19:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
Nekünk 7-8. osztályban volt informatika. Három dolgot tanultunk: Comenius Logo, Word(2003) és Excel(2003). Mit nem mondjak, egyik se nagyon válik hasznomra...
2013. nov. 13. 19:30
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!