Hetedikes matekbol vki elmagyarázná nekem az arányokat, mer non nem vágom?
olyan, mint pl: 2:3 vagy 3:15
azt tudom, h lehet őket egyszerűsíteni, meg minden, csak azt nem tudom, h hogy van, hogy mit is jelent az, hogy három aránylik a tizenöthöz és ez az aránya például egy osztálybol az ötös meg négyes tanulók számának aránya.
vagyis azt is értem, h akk a 3:15 arányba vannak a négyes ötösök, és akk így, deh h kapom meg például az osztálylétszámot, vagy hogy melyikből mennyi van? mer az oké, hogy olyan arányba vannak, mint a 3 és a 15, de ez mennyi? mennyi az a 3 és mennyi az a tizenöt, vagy az egy meg az öt, ha egyszerűsítem???
ez most csak példa volt, deh ezt nemértem...
S.O.S.!!!
Képzeld el egyenletes formában: 3x+15x = létszám
Olvasd el a könyvet figyelmesen, vagy nézd meg a wiki-t-
A biztonság kedvéért a nyelvtankönyvet is nézd át, mert katasztrófa, ahogy írsz.
köszi amúgy itt van a példa, szöveges feladat:
Egy ötvözetben a réz és a cink aránya 3:2. Mennyi réz van az ötvözetben, ha 5600g cinket tartalmaz?
mondjuk itt megvan adva az egyik adat, deh ez volt a legegyszerűbb példa
Akkor a példára:
cink: 5600g = 2x
réz: 3x
összes: 2x + 3x
Na, kezded kapizsgálni? :)
És nem a helyesírási hibákra gondolok, hanem ezekre:
"mer non nem vágom" "akk" "deh"
Tudom, hogy most ez a menő, de olvashatatlanná teszi a szöveget.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!