Matek tavalyi érettségi egy feladata nem megy, segítene valaki?
Legelső feladat!Megoldásba nincs benne hogy mi lenne a válasz. Az jó válaszként hogy -3/8 és -1/8?
nem értem ezeket a jeleket, mit jelentenek?
helyettesítési érték: beírod a számot a fgvbe és ami kijön pl f(1)=1-5=-4,f(2)=2-10=-8
zérushelynek meg úgy számolod, hogy x^2-5x=0, ezt megoldod, vagy egyszerűbb , hogy azt csinálod, h x(x-5)=0, innen látszik, hogy ez akkor és csak akkor nulla, ha x=0, v x=5, ennyi az egész:D
akkor mégegyszer: f(1)=1^2-5*1=-4,
f(2)=2^2-5*2=4-10=-6
A zérushely az a x érték, ahol az f(x) nullával egyenlő.
Tehát x=?, ha x^2-5x=0
x^2-5x=0
x*(x-5)=0
Egy szorzat akkor, és csak akkor egyenlő nullával, ha a szorzat valamely tagja maga is nulla. Ebből következik:
x1=0 és x-5=0 > x2=5
Tehát a függvény zérushelyei 0 és 5. //
(Ell: 0^2-5*0=0 // és 5^2-5*5=0 //)
Csak most látom, a helyettesítési érték sem jó, amit fentebb vázoltak. A feladat szerint nem 1 és 2 értéken kell számolni, hanem 1,2-en (12/10).
Ennek megfelelően, ha x=1,2, f(x)=?
f(x)=x^2-5x, azaz:
1,2^1 - 5*1,2=1,44 - 6 = -4,56
Tehát x=1,2 esetén f(x)= -4,56 //
Az első feladatra pedig: Ha kifelé áll a zárójel (][), akkor kacsacsőr, ha befelé ([]) akkor kacsacsőr és egyenlőségjel.
Azaz a feladat szerint: ]-3/8; -1/8[
vagyis ez szépen felírva: -3/8 < x < -1/8
Tehát az általad vázolt -3/8 és -1/8 esetén nem lenne igaz a fenti állítás, mert nem teszi lehetővé a nyílt intervallum ezt.
Viszont minden más, ami a két érték között van, pl. a -2/8 vagy -5/16, -3/16 stb. már jó megoldás.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!