Segítenél? Fontos! [matek]
hát matekból elég rossz vagyok :S nem igazán megy és a bukástól is félek Hétfőn írunk olyanokból hogy:
(a+b)másodikon,(a-b)másodikon,(a+b)(a-b) ne ezzel így önmagában semmi gond aval meg bvel meg is tudom oldani de ha kezd nehezedni már nem az igazi és ha a negítív tényező is bejön akkor vége :S [tanár se magyarázta el,próbáltam figyelni de nem volt mire...]
írok egy példát amit levezetek úgyahogy tudok
m=másdikon
2(y-2)m-3(y+3)m=
2*ym-4y+4-3*ym+6y+9=
2ym-8y+8-3ym+18y+27=
1ym-10y-19 nah ez van: szerintem ez nem jó az összevonás a sima y-nál mert -8y+18y=10 de a feladatkönyv megoldás szerint 26y jön ki : /
vmit nem értek plz segítseég !!! és nem csak ebben a példában kéne segítsék hanem az össze többi olyan példában is amiben vannak azonosságok és ha egy példában benne van mind3 az jó mivel a tanár szerint az jó szín vonal és nekem hétfőn a max.ot kell nyújtanom : / kérlek segíts!
Javasolom, hogy amikor vezeted le az ilyeneket, akkor tedd ki mindig menet közben is a zárójeleket, oda is, ahol úgy gondolod, hogy egyértelmű, mint például a második sorban a 2*(ym-4y+4)-3*(ym+6y+9). így sokkal áttekinthetőbb, látszik, hogy mit kell csinálni következő lépésben, és nem fogsz elfeledkezni arról, hogy például a mínusszal nem csak az ym-et, hanem a 6y-t és a 9-et is be kell szorozni. Az utóbbi kettőt ugyanis mínusz három helyett plussz hárommal szoroztad a harmadik lépésben, itt tévesztetted el.
Szerintem te ezt teljesen érted, csak épp kicsit figyelmetlen vagy. Én is ilyen voltam. Az a megoldás, hogy lehetőleg minél kevesebb dolgot kell "fejben" számolni és mindent, mindent leírni. És figyelni. Tudom, ez utóbbi nekem is nehezen megy.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!