Jól számítom a félévi átlagot?
Félévi átlagot így kell számolni --> Pl.: Ha van Matekból 1,2,3,5=11/4= 2,75. Tehát 3-as.
Pl.: Ha van Irodalomból: 3,3,4,4=14/4=3,5
Tehát ez most 3-as vagy 4-es?
5-ől felfelé vagy még lefelé kerekítünk?
Teljesen a tanártól függ. Akár 2,1-re is megbuktathat, hallottam már ilyet. Fontos néhánynak a sorrend is, ha nálad előbb voltak a hármasok, később a négyesek, akkor fejlődtél a szemükben, és szívesebben adják a jobb jegyet.
Szerintem kérdezd meg róla a tanárodat, vagy jelentkezz, hogy javítanál, ha látja az igyekezetet, biztos a jobbat kapod.
Hajajj...
Vannak gondok...
Hol vannak belekalkulálva a súlyok?
Melyik a TZ, melyik sima jegy? Gondolom, nem ugyanúgy számít.
Így esélyes, nem jó az átlag.
Az osztályzás mikéntje meg tanárfüggő!
Én a dinamikát is belekalkulálom.
Ha pl így alakulnak a jegyek: 3,3,4,4 akkor megadom a 4-est, mert javuló a tendencia, a diák igyekszik, de ha 4,4,3,3 akkor ez romló tendencia, így 3-mast kap vagy pedig felelhet a 4-esért. Ha pedig 3,4,3,4, akkor is felelhet a 4-esért.
Esti gimibe járok. Ez mind TZ. Tehát mindegyik beleszámít a félévi átlagba.
Köszi a válaszokat egyébként!
Nem az a kérdés, hogy beleszámít-e avagy sem, hanem a súlya kérdés.
Mindenesetre javaslom, járj utána a súlyoknak és az osztályzás mögöttes elvrendszerébe.
Hányast kaptál végül?
Egyébként ez nem ennyire egzakt. Általában nem teljesen matematikailag kerekítik az átlagot, így nem úgy működik, hogy öttől felfelé kerekítünk, sőt tapasztalatom alapján nem is szokásuk öttől felfelé kerekíteni. De függ a kapott jegyektől, is nem csak az átlagtól.
Nekem volt egy tanárom, aki jobban figyelembe vette a jegyeket, mint az átlagot. Neki az volt a szokása, hogy nem témazárót íratott, hanem mindig röpdolgozat volt és nem csak az aktuális anyagot, hanem az előzőeket is visszakérdezte. Például ha a következő jegyeket kaptad: 1, 5, 5, 5, 5, 5 annak átlaga 4,33, de a tanár simán megadta rá az ötöst, mert csak év elején volt egy rossz jegyed. Ha viszont tele voltál egyessel hiába volt meg a 2,00 átlag simán megbuktathatott. Persze nem automatikus volt a bukás, hanem az ilyen diákot félév, év végén több órán kihívta felelni és utána ítélte meg, hogy megérdemli-e a kettest. Olyan is volt, hogy matematikailag kijött volna a 4-es átlag, de kihívta a gyereket felelni és több tananyagból feltett kérdésekből egyikre sem tudott válaszolni, bár meg nem buktatta, de csak hármast adott neki.
A magyar tanárom meg kifejezetten olyan volt, hogy nyolctized feletti átlaggal adta meg a jobb jegyet. Mondjuk 2,79-re még jelentkezned kellett felelni és legalább egy 4-est el kellett érned, mert az még nem volt nála hármas szintű tudás.
A programozás tanárunk meg kilencedikben az egyik osztálytársamnak megadta 1,3-as átlagra a kettest, mert úgy ítélte meg, hogy jár neki. A gyerek úgy megijedt a bukástól, hogy utána 3 évig dícséretes ötös volt (ez nálunk azt jelentette, hogy egyetlen ötösnél rosszabb jegye sincs).
Szóval ez nagyon tanárfüggő, van akinek nem a jegyek számítanak, hanem az átlag, van aki jobban figyelembe veszi a jegyeket, mint az átlagot és van aki nagyon jóindulatú és még a legrosszabbaknak is próbál esélyt adni.
,,Hányast kaptál végül?"
Matek: 3
Irodalom: 4
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!