Mi okozza szerintetek a nehézséget matematika érettségin a diákoknak?










Amennyire meg tudom ítélni, többnyire az, hogy nem volt normális matekoktatásuk a 12+ év alatt. Sok helyre járok magánórákat adni, és azt szokták kiemelni, hogy az iskolában nincs elég matektanár (sot esetben nem szakos megy helyettesíteni), ami van is, az kb. 0 empátiával tart órát, rohannak az anyaggal, mert nincs elég idő, és akkor ezeket lehet teszőlegesen kombinálni. Nyilván nincs egy magabiztosan megalapozott tudásuk, ezért félnek a matektól.
Ráadásul a matek nem olyan, mint mondjuk a töri, hogy le van írva, hogy mi, mikor, hol, minek... történt, és tanult be, hanem fel kell hozzá építeni a gondolatmenetet is, azt meg könyvből, magyarázat nélkül, audidakta módon, nagyon nehéz.





Igaz, hogy nem Magyarországon érettségiztem matekból, így nem hinném, hogy felépítésileg olyan volt az egész, mint nálatok, de:
Nem volt meg az, hogy megtanulsz egy képletet, egy típusfeladatot, s azt használod boldogan. Ha csak egy sima képletet kellett betenni egy deriválásba vagy egy integrálásba az ok. Megtanultam, látom hogy ott van, ok. De mikor ide-oda kellett alakítgatni az egészet, hogy olyan alakara hozd, amibe jó egy képtet, elvéreztem. Konkrétan az az elvérés, hogy előre gondolkodj 3-4 lépést fejben egy olyan feladatnál, aminél csak a sima részmegoldásait tanították meg.
Ugyanígy voltam én pl a fizikával is 9.-től. Addig mindenre volt egy szép kis a=b/c felépítésű képlet, amit megtanultál, s ha neked épp nem az a kellett, hanem a b, akkor úgy forgattad, hogy jó legyen. Aztán 9.-től bejöttek a hosszabbak, amiknél alapvetően nem az a baj, hogy hoszabbak, hanem hogy önmagukban semmit se tudsz kezdeni velük, mert össze kell kombináld 4 másikkal, hogy eljuss az eredményig.















#4, a színvonalas oktatáshoz szükséges is a pénz...
Egyik munkás sem érdekelt abban, hogy az „elég jónál” jobb munkát végezzen, hogyha semmilyen formában nincs megbecsülve ÉS MÉG a fizetése is lassan a takarítóéval vetekszik. Egyébként meg nem főként a saját, hanem a pályakezdők bérének emelése miatt indultak el a sztrájkok, ugyanis egy pályakezdő tanár a töredékét keresi meg az aldis árufeltöltőének, akinek negyedannyi felelőssége nincs, mint egy tanárnak. Azt pedig minden hülye látja, hogy így az oktatás, mint olyan, meg fog szűnni létezni.
Arról nem is beszélve, hogy az oktatási rendszer olyan idejétmúlt, hogy nem lehet szavakba foglalni...





Több oka van szerintem.
1. Az emberek jelentős részének "gyárilag" nehezére esik az absztrakt gondolkodás, még az érettségi színvonalán is. Ezen lehetne segíteni megfelelő oktatással, de itt eljutunk a második ponthoz:
2. Akiből jó matematikatanár lehetne, az akkor megy ténylegesen matektanárnak, ha szent őrült, ez a csoport pedig viszonylag szűk.
Ha az énektanár tartja a matekórát, a gyerek pedig nem birkózik meg egyedül/szülővel az anyaggal (mert az 1. pont szerint nehezen érez rá az absztrakt gondolkodásra), akkor ez lesz a végeredmény.










A pénz nem oldja meg? Hááááát
Azért szerintem sok tanár a fiatalok között is eléggé motiváltalan ezért a pénzért bárkivel is komolyabban foglalkozni, illetve eléggé stresszes élet ilyen kevés pénzből megélni ami szintén az oktatás minőségét ronthatja, első az,hogy pénz legyen, utána oktatási reform kéne, legyen beleszólás az oktatásba.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!