Van egy csomó házi olvasmány, és még egyet se olvastam. Az alábbiak közül melyiket ajánljátok, melyik tetszett a legjobban?
Jókai Mór:Az aranyember
Jókai Mór: Sárga rózsa
Móricz Zsigmond: Sárarany
Móricz Zsigmond: Az Isten háta mögött
Kosztolányi Dezső:Édes Anna
Kosztolányi Dezső: Pacsirta
Kuncz Aladár: Fekete kolostor
Mikszáth Kálmán:A fekete város
Madács Imre:Az ember tragédiája
Egyébként se szoktam szépirodalmat olvasni esetleg ilyen Tom Sayert és Kincses Szigetet (lényeg hogy nem kötelező, mert az már nem olyan) és gondoltam hogy most már így a nyár végén egyet elolvasok, légyszi segítsetek dönteni, aki már olvasta ezeket!
hát persze..olvassa el a tartalmukat, aztán kész
ha az ember nem úgy ül le egy kötelező mellé, h az kötelező, hanem úgy, h hátha jó lesz..akkor már nyert ügye van
meg mi az, h semmi értelme nincs elolvasni? ha a diákok erre nem lennének "kötelezve", akkor a legtöbben nem olvasnának egy könyvet sem..
Így meg a 3/4-ük tartalmat olvas. Ha majd a filmnézés is kötelező lesz akkor meglátod, hogy a gyerekeket kérlelni kell, hogy megnézzenek egy filmet.
Amúgy ha a diák nem éli bele magát, csak olvas mert muszáj, akkor szerinted mi hasznát fogja venni? Csak rossz élményei lesznek. Aki szeret olvasni az olvasna amúgy is, aki meg nem az így is úgy is elsunyizza.
Neked kedves utolsó mi hasznod vált abból, hogy kiolvastál egy regényt?
Az Aranyember szerintem nagyon jó, én többször is olvastam.
Nekem az Ember tragédiája is tetszett, de ott kb. a közepénél jöttem rá, hogy miről is szól. Ha kitartó vagy, jó az is :)
08-21, 17:39
sztem a könyvek olvasásával műveltebbé lehet válni, és rá lehet jönni olyan dolgokra, amiket alapból is tudhatnánk, mégis pl. egy olvasmány nyitja fel a szemünket
egy regényben bemutatnak egy szereplőt, annak cselekedeteit, jellemváltozását..és ha jó a regény, akkor visz magával a cselekmény, és az embert akarva akaratlanul is arra készteti, h állást foglaljon, h együttérezzen egy-egy szereplővel..vagy esetleg elítélje
utána pedig...ha mondjuk a 30fős osztályból elolvassa a regényt 10...akkor már lehet vitázni, elmondhatja mindenki a véleményét, h kit miért szeret, miért nem..jogos volt-e, h azt csinálta a szereplő, amit
és ezáltal az a 10 ember fejlődni fog..műveltebb lesz, és az érzelmi intelligenciája is nő majd
csak amíg ezt a diákok nem látják be, addig nem fog változni a kötelezőkhoz való viszonyuk
(mellesleg, h ne tűnjek álszentnek..
én sem olvastam el minden kötelezőt..volt, amibe belekezdtem, de nem bírtam..vmilyen szintem szégyellem is magam, de az nyugtat, h egyetemi éveim alatt behozom ezt a lemaradást; míg mondjuk egy mérnöknek vagy orvosnak készülő diák nem hinném, h behozza - ja, én tanárnak készülök -)
Fizikát és állatgyógyászatot tanulok, és szorgalmasan pótolgatom a "hiányzó", akkoriban félretolt kötelezőket, puszta érdeklődésből. Már ha van időm. Akkor azért nem volt kedvem hozzá, mert kötelező (és mert úgy éreztem, hogy a humán értelmiség nem adja meg a szakmámnak a tiszteletet...míg én rögtön bunkó vagyok a hiányzó kötelezők miatt, addig a fizikát sikk nem tudni meg utálni).
Jó olvasást, kérdező!
háát..ja, a fizikának tényleg egyre kisebb a presztízse..
bár én inkább csodálkoztam és csodáltam azokat, akik szerették és tudták a fizikát :) elég ritka volt nálunk :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!