Mit jelentenek ezek a matematikai jelölések?
Most készülök az államvizsgára. Több matekos tétel is van, de elképesztően sokat felejtettem az amúgy sem erős matek tudásomból az elmúlt pár év alatt. Meg tudnátok magyarázni ezen jelölésrendszerek lényegét és hogy en bloc mik ezek:
1)
|g(x) – g(y)| <= q|x – y| -> a q és g egyaránt egy függvény, de a q-nál mi ez az abszolút érték
2)
y eleme R az n-ediken, tehát R^n ->az R valós számot jelöl gondolom, de az n kitevő nemcsak vektorok esetében értelmezett? itt viszont csak egy egyszerű y értékről van szó
3)
f: R^n -> R^n függvény ????
Arra lennék még kíváncsi, hogy ilyen összefoglaló mateking szerű anyag megtalálható-e, ami rendszerezi ezeket a jelölési konvenciókat? Köszi a segítséget.
Amúgy ettől tudok falra mászni. Az hogy az előadó nem ír magyarázatot a jelölésrendszerére. Aztán meg én leírtam amit ő és értékelte egy nagy nullával ZH-ba (az előadó vezette a gyakorlatot is). Aztán persze ki lehetett dumálni, ugye lehet reklamálni, azzal nem is volt gond. A gondom az van hogy írjon olyan jegyzetet ő maga amit nem egy nagy nullára értékelne ha más írná azt ZH-n. (Jó mert ő elmagyarázza előadáson, de én arról nem tudtam hogy az még bukás lenne, ha azt adom vissza 100%-ba ami a jegyzetbe megtalálható pontosan)
Igazából ne vedd "készpénznek", csak feltételezem (mert láttam már sok mindent):
q|x – y| = q(|x – y|) vagyis csak egy szintaxis cukorka. Úgy mint a log(45) is írhatom így, hogy log 45, ha nincs erre szintaxis megszorítás.
R^n az jelölhet a valós számok halmazának n-szer vett Descartes-szorzatát avagy egy n dimenziós Euklideszi térben lévő koordinálta rendszer.
f: R^n -> R^n függvény ????
Ha az előzőnél maradunk akkor értelemszerűen, egy n dimenziós Euklideszi térben pontot képez le egy másik ilyen térben lévő pontra.
Köszönöm szépen a választ. Lenne még egy kérdésem:
f(x^(k+1)) függvény tulajdonképpen micsoda? Tehát f függvény x szerinti értéke és az x felső indexében (k+1) szerepel.
És ez az f függvény is egy R^n -> R^n -be képező függvény.
#1
Én nem értelek titeket. A jegyzet az egy jegyzet, nem bemagolni kell és szó szerint visszaadni, hanem megérteni mi van benne.
Az előadáson lévő magyarázat sem azt a célt szolgálja, hogy azt tanuld meg.. hanem egy segítség a megértéséhez.
A tanár viszont nem köteles azokat a jelöléseket elmagyarázni, amik teljesen egyértelműek. Elég egyszer szóban kimondania. Ha nem értetted meg, ott van a gyakorlat, amin meg lehet kérdezni.
Nem is értem miről beszélsz a hozzászólásod elején.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!