Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Egyéb kérdések » Mi a baj a magyar iskolarendsz...

Mi a baj a magyar iskolarendszerrel?

Figyelt kérdés

Mindenki nagyon szereti szidni a rendszert, hogy buta fiatalokat nevel... Már olyan régóta jó volt és működött, miért pont most kell ezen pattogni? Tapasztalatom szerint pedig sokat igazodott a modern világhoz, lexikális tudás helyett a logikus gondolkodás van előnyben. Szerintem semmi baj nincs a rendszerrel, magam is benne vagyok (voltam). 12 évet kibírtam, és igen, volt nulladik órám, ami kellemetlen volt, de kibírható, volt hetedik órám is, így volt, hogy nyolc órám volt, ettől nem tudom miért kell elájulni. Az érettségi inkább vicces, mint nehéz, egyeltalán nem tűnt fel, hogy lexikális tudást kérnének, nem csak akkor, de a 12 év során bármikor is.

Értem én, hogy a tanárok szeretnének kevesebbet dolgozni és több pénzt kapni, hát ki nem? Így is ott a nyáriszünet, ami azért más munkáknál nincs, még ha be is kell menniük az iskolába, akkor se tanítanak, szóval nem tudom miért sírnak. Nekik nincs is annyi órájuk mint a diákoknak, több lukas órájuk van, akkor tudnak dolgozatot javítani. Hogy milyen rossz dolgozatot javítani... Ezt tudta mindegyik, mielőtt tanárnak ment, akkor ne panaszkodjon. Szerintem a bele fektetett energiájukhoz képest jól meg vannak fizetve. Főleg, hogy az új életpályamodellel tudnak extrán keresni mellette. Nekem is volt olyan tanárom, aki a tankerületben vállalt mindenféle pozíciót plusszban.

Plussz ott a kréta, amit megint csak nagyon jó szidni, pedig nekem azzal se volt olyan negatív tapasztalatom. Az inkompetens tanárok és diákok hangját lehet hallani a legjobban. A neptunról sokkal rosszabbakat mondanak, pedig az egy komolyabb rendszer, azért a krétán nincs akkor tét, nem kell benne pénzügyeket intézni például vagy vizsgákat felvenni. Ha valakinek nem tetszik, vezetheti papíron is a jegyeit. Nekem kifejezetten tetszett, hogy magam is látom a hiányzásokat például.

Szóval akik nagy hangon szeretik szidni a rendszert, jaj a magyar oktatási rendszer így meg úgy, azoknak pontosan mi is a baja? :DD Mert szerintem csak a lusta és buta diákoknak és szüleiknek és a pénzehes tanároknak jár a szája.



2018. okt. 3. 14:13
1 2 3
 1/27 anonim ***** válasza:
96%
A gimnáziumban mindent kaptam, csak logikus életre nevelő tudást nem. Csak az elméletet nyomták, semmi életbeli példa. Csak nyomni kellett az anyagot, önálló gondolkodásra nevelés nem volt az erősségük. Még jó, hogy a véleményünket meghallgatták a tanárok, bár nem mindegyik.
2018. okt. 3. 14:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/27 anonim ***** válasza:
97%

Éppen hogy lexikális tudást követelnek, ráadásul abból is egyre többet és többet. Makacsul nem vesznek tudomást arról, hogy a 21. században már a készségeket kellene fejleszteni, nem pedig kétlábon járó lexikonokat nevelni, amely próbálkozás ráadásul csúfos kudrac, ez ma már világosan látszik.

Magolni kell, ész és értelem nélkül, aztán kellő időben, dolgozat, felelés során visszaböfögni. Utána néhány hónnappal az egész óhatatlanul feledésbe merül, mert egyrészt semmi gyakorlati haszna nincs, másrészt koncentrálni kell az újabb hiábavaló információhalmaz memorizálására.

A tehetségtelen, dilettáns tanárok pedig ész nélkül adnak fel komplett anyagrészeket házi feladatnak, nem ritka, hogy a gyerek az egész hétvégét (is) tanulással tölti.


Régen sem volt túl jó a helyzet, már a Magyar Bálint féle oktatáspolitika is egy katasztrófa volt, de azóta a helyzet csak még tovább rohadt, most már gyakorlatilag a totális csőd közelébe süllyedt.

2018. okt. 3. 15:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/27 anonim ***** válasza:
100%

"Szerintem a bele fektetett energiájukhoz képest jól meg vannak fizetve. Főleg, hogy az új életpályamodellel tudnak extrán keresni mellette."


Akkor gondolom, te is tanárnak készülsz! :D

2018. okt. 3. 15:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/27 A kérdező kommentje:
Nem a pénz miatt nem megyek tanárnak, hanem azért, mert nekem nem könnyű emberekkel foglalkoznom. Ez a pálya inkább hivatás, olyanoknak kéne tanárnak menni, akik tényleg átérzik az egész szellemiségét.
2018. okt. 3. 15:16
 5/27 A kérdező kommentje:
Egyébkent köszönöm az eddigi válaszokat, örülök minden véleménynek/tapasztalatnak :D
2018. okt. 3. 15:17
 6/27 anonim ***** válasza:
88%

"Mindenki nagyon szereti szidni a rendszert, hogy buta fiatalokat nevel..."


Senki nem mondja, hogy buta fiatalokat nevelnének... Azt szokták mondani, hogy kevés olyan tudást ad, amit a későbbiekben is tudnak hasznosítani. Például az egy szép és jó dolog, hogy Ady önéletrajzát megtanítják, de miért kell belőle dolgozatot íratni és a leghuszadrangúbb dolgot is tudni az életéből? Az összes többi tárgynál is így van.

Tehát magyarul 12 évig bejársz az iskolába, hogy addig se legyél otthon. Persze ez enyhe túlzás, de a lényeg érthető belőle.


"Már olyan régóta jó volt és működött, miért pont most kell ezen pattogni?"


Azért, mert régen nem volt ennyi anyag. Az oktatási rendszer azt játssza, hogy szépen mindent nyom lefelé, tehát amit régebben csak az egyetemeken lehetett/kellett megtanulni, azt szépen átültetik a közoktatásba, hogy mire az x ember odakerül, akkor ne azzal menjen az idő, hogy azt megtaníttatják vele. Ezzel csak annyi a gond, hogy a többi százzal is megtaníttatják, aki az életben nem fogja használni.

A másik dolog meg az, hogy így nem szabad érvelni, mert akkor ugyanúgy rá lehet húzni minden másra is, például régen a gyerekek kint kapáltak a földeken, nem kellett iskolába járni. Ha addig jó volt, akkor most miért kell tankötelezettség?


"Tapasztalatom szerint pedig sokat igazodott a modern világhoz, lexikális tudás helyett a logikus gondolkodás van előnyben. Szerintem semmi baj nincs a rendszerrel, magam is benne vagyok (voltam)."


Akkor örülj neki, hogy olyan iskolákba járhattál, és olyan tanárok tanítottak, ahol/akik nem papagáj módjára várták el, hogy visszamond az anyagot, de attól még, hogy 1-2 iskolában így van, nem lehet általánosítani.


"12 évet kibírtam, és igen, volt nulladik órám, ami kellemetlen volt, de kibírható, volt hetedik órám is, így volt, hogy nyolc órám volt, ettől nem tudom miért kell elájulni."


Senki sem mondta, hogy azzal van baj, hogy van 0. meg 7, óra. A baj ott kezdődik, hogy MAJDNEM MINDEN NAP, még ÁLTALÁNOSBAN is ez a helyzet, arról nem is beszélve, hogy minden nap van testnevelés óra, és nagyon sok helyen szadista tesitanárok vannak.


"Az érettségi inkább vicces, mint nehéz, egyeltalán nem tűnt fel, hogy lexikális tudást kérnének, nem csak akkor, de a 12 év során bármikor is."


Ebben nagyon van igazság, legalábbis ami a magyart és a törit illeti. A nyelvnél, a mateknál, meg úgy általában az összes tárgynál már kell tudni, hogy el tudd végezni.


"Értem én, hogy a tanárok szeretnének kevesebbet dolgozni és több pénzt kapni, hát ki nem? Így is ott a nyáriszünet, ami azért más munkáknál nincs, még ha be is kell menniük az iskolába, akkor se tanítanak, szóval nem tudom miért sírnak."


Igen, csak más munkánál meg az nincs, hogy ledolgozod a 8 órát, és még 3-4 órát ráhúzol a szabadidődből, hogy minden flottul menjen. És azért, hogy valaki tanár lehessen, ahhoz el kell végezni egy főiskolát, így meg nem várható el, hogy nem sokkal többet keressen, mint a takarító 8 általánossal. Ráadásul ott van, hogy a sok gyökértől nem lehet fegyelmezni, visszaugatnak, nem tudod a munkádat végezni, stressz az egész.

Erre mondják azt, hogy a pedagógusok semmilyen szinten nincsenek megbecsülve.

2018. okt. 3. 15:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/27 anonim válasza:
79%

Most hetedikes vagyok és azt érzem, hogy semmi életre nevelés sincs a suliban, teljesen inkompetens gyerekeket nevelnek. A nyelvoktatás katasztrofális és csak külön órákon tudunk normálisan nyelvet tanulni, ami ugye irdatlan drága. Irodalmonból dettó ugyanazt tanuljuk, mint apám idejében, csak megutáltatják az olvasást a kötelezőkkel. Totálisan túl vagyunk terhelve, még sokszor hétvégén sincsen annyi szabadidőm, hogy fél órára kimenjek friss levegőt szívni. Ódivatú nevelési módszereket alkalmaznak és bizonyos gyerekeket már meg se hat, ha beírnak nekik, vagy behívják szüleiket. Nem engedik, hogy kibontakozzunk abban, ami érdekel minket, de azért ének és hittan órára be kell járni, nehogy valami érdekeset tanítsanak helyette. Jelenleg össze akarják vonni a 4 természettárgyat egy órává, már nem tudom hová tart ez a visszafejlődés...

Volt már szerencsém a Krétához és a Neptunhoz is. Jelenleg egy saját fejlesztésű, rendszert használ a suli, ami milliószor jobb mindkettőnél és be tervezik tiltani félévkor. Szerinted?

2018. okt. 3. 15:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/27 anonim ***** válasza:
65%
Nem hiszem el, hogy hetedikes vagy.
2018. okt. 3. 16:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/27 A kérdező kommentje:
Hetes, a termeszettudományks tárgyak összevonása szerintem pont higy fejlesztés. Sokszor hallottam arra panaszt, hogy így, hogy egymástól függetlenül tanuljuk a tárgyakat, nehezebb látni az összefüggéseket. Erre én mindig azt mondtam, hogy akinek ez nem tetszik, az menjen valdorf iskolába :D
2018. okt. 3. 18:37
 10/27 1112 ***** válasza:
96%
Túl sok, túl fölösleges információt akarnak bele táplálni a gyerekek fejébe ; fáradhatatlan , kimeríthetetlen gépeknek nézik őket. Fárasztó/lélekölő értelmetlen idegölő/teljesítménykényszer, és túl sok haszna nincsen. Két hétre bemagolnak valami olyat, amit újra és újra pillanatok alatt ki lehet keresni az internetről, vagy a könyvből. A rövidtávú memóriájukat tesztelgeti; ahogy írták egyszer egy nyíltlevélben.
2018. okt. 3. 18:43
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!