Hogyan lehetne műveltebbé tenni a reál szakosokat, illetve elérni, hogy a bölcsészek is jobban értsenek a reál dolgokhoz?
Az a tapasztalatom, hogy bölcsészek többsége elég rossz a reál dolgokban, és sokszor még büszke is rá.
A reál szakosok meg ÁLTALÁBAN nem beszélnek jól idegen nyelveket, műveletlenek, gondjaik vannak a helyesírással, szociálisan fejletlenek stb.
Az érdekelne, hogy az oktatásban milyen átalakítással lehetne elérni, hogy aki egyikben jó, a másikban ne legyen borzalmas.
Azért ez elég nagy, de legfőképpen szélsőséges általánosítás, a leműveletlenezés meg én kérek elnézést, de egyenesen sértő.. na meg szociálisan fejletlenek, azért ez pl. az orvosokra már hogy lenne igaz? Az orvosi azért reálos beállítottságú, még is mondhatni jól beszélek angolul és németül, a helyesírással semmi gondom sincs, hála annak, hogy imádom olvasni (meg hogy egy náci irodalomtanárnőm volt). Sok-sok reálos beállítottságú embert ismerek, aki ilyen, ellenben van olyan humán lélek, aki nem szeret olvasni és/vagy pocsék a helyesírása. Nem hiszem, hogy ezek beállítottságtól függenek.
Az oktatási reformokat szerintem hanyagoljuk, ha erőszakkal akarják rávenni az embert valamire, annak sosem lesz jó vége.. Ha majd valakit zavar, hogy nem ír helyesen, akkor majd tesz ellene, de most mindenkit egységesíteni felesleges.
Sehogy. Irodalomra, nyelvtanra én a 4 év alatt semmit nem tanultam középiskolában. Az érettségi szóbeli előtti napon átolvastam a neten valaki által kidolgozott tételket, és ennyi. Magyar, töri irásbelire elmentem 0 tanulással, mert egyszerűen úgy van összeállítva az egész rendszer, hogy mindenki átmenjen, aki nem értelmi fogyatékos, és megy neki a szövegértés.
Abszolút nem érdekelt ,és utáltam ilyen szintagma olyan flektáló meg amolyan verselemzés , fujj.
Gépészmérnök szakos vagyok, és semmi hátrányom nem volt még abból hogy nem tanultam nyelvtant , irodalmat. Gimnáziumban , nyelvtanból , irodalomból nekem megfelelt a kettes.
Nem szabad ráeröltetni másokra azt, ami nem érdekli, és utálja. Ezt kellene felfognod!
Szerintem nagyon sok múlik a tanáron is. Amíg unalmasan adja elő, szívatja őket, akkor csak az tanul tovább az adott területtel, akit kifejezetten érdekel.
De ugyanakkor nagyon sok diák pont letojja, ami nem érdekli, lehet bármennyire is jó a hozzáállás. Nem feltétlen a középiskolai anyaggal kéne megfogni őket, hanem olvassanak, bármit, ami érdekli őket, azt mondják el, amit ők láttak a szövegből és ne azt,hogy az aktuális korba meg a történelmi valóságba hogyan illeszkedik a mű. Én ezt egyébként nagyon élveztem, egyszerű volt, érdekes, de végül mégis mérnökin kötöttem ki (ciki-nem ciki a magyar, a töri és az angol érettségim jobb lett, mint a matek meg az infó). Nyelvvizsgája szerintem viszonylag sok embernek van nálunk, tényleges használható nyelvtudása viszont nem tudom mennyinek. Itt is visszanyúlnék a tanárokhoz, én tanfolyamok segítségével tettem le a felsőfokút, a középiskolai csoportunkból majdnem bármi áron menekült az, aki picit is tudott angolból, olyan rossz volt az oktatás.
Szóval szerintem ez több mindenen múlik. A tanáron, a diákon, mert ha úgy áll hozzá, hogy leszarom, úgysem ezzel megyek tovább, akkor olyan mindegy. Kell a tudásvágy, az hogy vágyjon a jó átlagra.
"én legtöbbször azt látom, hogy a reál szakon tanulók azért jobban képben vannak a világ dolgaival"
(:DDDD)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!