Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Egyéb kérdések » Miért rossz ennyi ember...

Miért rossz ennyi ember matekból? És miért utálják ilyen sokan?

Figyelt kérdés

Tényleg kíváncsi vagyok rá. Ennyire rossz a matematika oktatás? Vagy már általánosban megutáltatják az emberekkel? Vagy ennyire rossz a többség alapvető képessége hozzá?

Rengeteg gimnazistától(!!!) hallom, hogy “csak legyen meg a kettes matekból”, “remélem, hogy átmegyek a matek érettségin”, stb. Csomó meme van olyanokról, hogy mégis mikor lesz az életben szükség a másodfokú egyenlet megoldóképletére. Komolyan ez okoz nehézséget valakinek, hogy megoldjon egy másodfokú egyenletet? Az meg hogy az életben nem kell.... Valószínűleg több embernek fog ez kelleni, mint az, hogy mi az a jambikus versláb vagy mikor volt a Morva mezei csata. Ne értsétek félre, nekem az irodalommal vagy a történelemmel sincsen problémám, ez mind szükséges egy megfelelő műveltségi szint eléréséhez. De valahogy a matek mindig több szidalmat kap. A másik, hogy folyton látom itt az egyetemekkel kapcsolatos kérdések alatt, hogy a matek milyen nehéz meg mennyire szóró tárgy. De pl. egy SZTE-s vagy BGE-s analízis zh szinte már fájdalmasan egyszerű. Ha az ember pár napot rászán, akkor ha gyengébb képességei is vannak, kizárt hogy megbukik. Vagy tényleg ennyire “nem passzol” néhány emberhez ez a tárgy, hogy képtelen megérteni/megtanulni?



2018. jún. 21. 10:57
1 2
 11/15 anonim ***** válasza:
47%

Azért, mert ahhoz, hogy valaki jó legyen matekból, ahhoz egy bizonyos fajta gondolkodásmód szükséges, és ez nincs meg alapvetően mindenkiben. Nyilván valamilyen szinten lehet fejleszteni ezt a gondolkodásmódot, de csak annyira, mint bármilyen készséget, képességet, mint pl. a zenei hallást, a térlátást, nyelvérzéket, mozgáskoordinációt stb.


Egyébként megkockáztatom, hogy az iskolában tanult dolgok 90%-a az életben nem kell, hacsak nem akarsz célzottan az adott területen tudományos kutatásokat folytatni. Csak az írás, olvasás és az alapvető matematikai műveletek azok, amik tényleg hasznosak, az összes többi dolog csak felesleges információ. Ha az iskola tényleg az életre készítene fel, akkor a diákok olyanokat tanulnának, mint pl. alapvető elsősegély ismeretek, közlekedésbiztonság, biztonságos internethasználat, hatékony információszerzés, hogyan kell bánni a pénzzel, megpályázni egy állást, megírni egy adóbevallást, kitölteni mindenféle hivatalos űrlapokat, megvásárolni egy lakást, autót stb., mire kell odafigyelni különféle szerződések aláírásakor, és ehhez hasonló hétköznapi dolgok, amikkel mindenki találkozik az élete során, mégis rengeteg embernek problémát okoznak.

2018. szept. 16. 23:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/15 Tom Benko ***** válasza:
28%
Éééééééééééééés... Pont ezeket erősíti a matematika. Nomeg a kreativitást. Már annak, aki nem csak a "meglegyen a kettes" szinten akar teljesíteni.
2018. szept. 17. 23:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/15 anonim ***** válasza:
55%

"Pont ezeket erősíti a matematika. Nomeg a kreativitást. Már annak, aki nem csak a "meglegyen a kettes" szinten akar teljesíteni."


Amiket felsoroltam, azokhoz mindhez csak összeadni, kivonni, osztani és szorozni kell tudni, amit meg is jegyeztem, hogy az egyetlen olyan része a mateknak, ami tényleg kell a mindennapi életben. Ha már volt ez a másodfokú egyenlettel való példálózás, az pl. semmiféle hétköznapi tevékenységhez nem kell. Lehet, hogy könnyű megoldani, de mi a haszna? Könnyű megtanulni szóról szóra egy szomáli nyelvű 4 soros mondókát is, de azzal se mész semmire, hacsak nem szomáli gyerekekkel akarsz foglalkozni a jövőben. Igen, a jambikus láb és a Morva mezei csata sem fog kelleni soha az életben, de ettől még a másodfokú egyenlet sem. Siránkozik mindenki, hogy túl sok a tananyag, nincs elég idő mindent megtanítani, de közben meg egy csomó felesleges vacakkal tömik a tanulók fejét, ami soha az életben nem fog kelleni, akármilyen könnyű egyesek szerint. Matekból ált. iskola és gimnázium alatt végig olyan szöveges feladatokkal kellene foglalkozni, amik életszerű szituációkat mutatnak be az alapvető műveletek használatához. Pl. százalékszámolás, szobák/házak alapterülete, mértékegységek használata stb.

2018. szept. 17. 23:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/15 dq ***** válasza:
77%

#11: „ Ha az iskola tényleg az életre készítene fel, akkor a diákok olyanokat tanulnának, mint pl. alapvető elsősegély ismeretek, közlekedésbiztonság, biztonságos internethasználat, hatékony információszerzés, hogyan kell bánni a pénzzel, megpályázni egy állást, megírni egy adóbevallást, kitölteni mindenféle hivatalos űrlapokat, megvásárolni egy lakást, autót stb., mire kell odafigyelni különféle szerződések aláírásakor, és ehhez hasonló hétköznapi dolgok, amikkel mindenki találkozik az élete során, mégis rengeteg embernek problémát okoznak.”


#12: „Éééééééééééééés... Pont ezeket erősíti a matematika. Nomeg a kreativitást. Már annak, aki nem csak a "meglegyen a kettes" szinten akar teljesíteni.”


Úgy érted, hogy ezeket _gyengíti_ a matematikaoktatás?


Attól még hogy valami a hobbid, nem kell mindenkinek 24/7 azzal foglalkoznia, pláne nem lesz mindenre jó csodaszer (és ezt üzenem a parlamentbe is, meg a fel-felbukkanó „Milyen tanórák kénének” kérdésekbe. Bár a parlamentbe jobban).

(OFF: lehet a kormányra, beleértve a minisztériumokat „parlament” néven hivatkozni?)

2018. szept. 18. 00:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/15 Tom Benko ***** válasza:

@13: Sajnos a másodfokú egyenlet megoldása lecsúszott a megoldóképlet bemagolása szintre. Pedig ott pont a meglévő ismeret-kockákból való építkezés (teljes négyzetek, szorzattá bontás, stb...) lenne a lényeg. Azaz ami a mindennapokban is gyakran előfordul, ha az ember valami új feladattal találkozik. Az önéletrajz vagy a csekk kitöltése ilyen, nem külön be kell magoltatni valami külön tanórán, hanem a megfelelő ismeret-egységek megszerzése, majd azokból a probléma megoldásának felépítése a cél. Máskülönbern olyan lesz a diák, mint Gipsz Jakab, akinél "elromlott a számítógép", amikor zöld helyett szürke lett a startmenü. A morva mezei csatában egyetértek, bár az is érdekes lehet, hogy mi vezetett a végkimenetelhez. A szomáliai gyerekvers szintén érdekes lehet, mert sokan meg vannak győződve, hogy költészet csak Magyarországon (esetleg még Franciaországban) van.

Ami kidobandó a teljesen szükségtelen, nevelési elemekre épülő "tanórák", meg az ideológiai oktatás. Ezek nélkül máris nagyobb mozgástér lenne. Amúgy tényleg vannak kidobandó elemek sok tantárgyban, akár a matematikában is.

2018. szept. 19. 20:41
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!