Miért jelentkezik ennyi életképtelen, logikátlan ember a felsőoktatásba?
Rengeteg ostoba kérdést látni itt is a felvételivel és az egyetemekkel/főiskolákkal kapcsolatban. Olyan kérdéseket is tesznek fel nagyon sokat, amikre 2 másodperc alatt maguk megkereshetnék a választ. Egy osztálytársamnak pedig lépésről-lépésre le kellett fotózni, hogy hogyan kell a felvi.hu-ra regisztrálni és jelentkezni. De ez csak a legdurbább eset.
Egyszerűen felfoghatatlan számomra, hogy hogy lehetnek ekkora szövegértési hiányosságaik. Ők arra fogják, hogy nem nagyon értenek a számítógépekhez - de könyörgöm, ebbe születtek bele (most legfőképpen a 18 éves korosztályról van szó), egész nap a Facebook-ot nyomják, gondolom nem ennyiből áll nekik az internethasználat (legalábbis remélem).
Mihez fognak ők kezdeni az egyetemen?
Mert mindenkibe belesulykolják, hogy egyetemre KELL menni!
A felsőoktatásban pedig rengeteg pénz van.
Sokaknak sokkal jobban megéri, hogy kiképzik (úgy-ahogy) ezt a rengeteg embert, akik közül sokan később pályaelhagyóként keresik meg majd a boldogulásukat.
A nyelv kivételével a középszintű érettségiket egy közepesen értelmes macska is meg tudná írni, és a legtöbb helyen még mindig ez a szint, amit elvárnak ahhoz, hogy bejuss valahova:( A keretszámok meg az egekben...
Szóval azért, mert lehetőségük van rá. És ha van rá lehetőségük, miért is ne használnák ki?
Érdekes módon a magyar oktatás pontosan ezen a szinten van, tehát kb megragadt a 80as években, semmi modern ismeretet nem tanít, de mindent megpróbál a gyerek fejébe tömni, mintha nem lenne google. És a hab a tortán, azt teljesít benne, aki segghülye. hiszen csak agyatlanul kell magolni, a gondolkodást meg kifejezetten bünteti, lásd érettségi, ha kreatív választ adsz, nem azt a pár szót amit javító kulcsban elfogadnak akkor 0 pont.
Mihez fognak kezdeni? Hát elvégzik. Nekik van kitalálva a rendszer, hogy aztán hülyeként bolyongjenak tovább a világban.
Szerintem nem hülyék, csak nincs meg az érdekeltség ami arra ösztönözné őket hogy használják a google-t vagy a fejüket. Ha egy 8 osztályt végzett takarító többet keres nyugaton mint idehaza egy diplomás, akkor nem meglepő az hogy nincs érdekeltség arra hogy egy diák használja a fejét.
Az a példa jutott eszembe amikor egy doktornő a vércukor (vagy vérnyomás?) mérő műszernek összekeverte a tápforrásra vonatkozó jelzését a mért értékkel és per is lett belőle. (Low Battery). Ő sem lehetett hülye, sem részeg, hanem ha kevesebbet keres mint egy külföldi takarító akkor nem meglepő hogy az a takarító is helyesebben mért volna, hisz neki nagyobb az érdekeltsége.
Azt a szocialista beütést már rég el kellett volna felejteni hogy az ember kötelességből vagy a nép érdekében vagy a szocialista jövőért is dolgozik pénz nélkül. Ahogy abból az agybajból is kigyógyulhatna az ország hogy az emberek jobbágyként is német színvonalú demokráciát fognak felépíteni. Az elvtársak egyik elve ez volt hogy sza-ból akartak várat építeni, például fizetés nélkül parancsra.
Azért nem hinném, hogy kifejezetten bármelyik fiatal pályakezdő úgy állna a világhoz, hogy "akkor most annyit fizetnek nekem, mint nyugaton a takarítónak, erre a minőségre vagyok programozva", de egyébként sok nagyon igaz dolgot írtatok. Főleg azt, hogy mindenki, aki hülye matekból rámondja magára, hogy humán érdeklődésű (pedig tényleg humán érdeklődésű, "humán tehetségű" emberből sztem annyi van, mint matekosból), és jelentkezik egy szakra, miközben egyébként semmi sem érdekli. Én azokon nézek mindig, ahol van egy 300 körüli ponthatár valamilyen vidéki mérnökképzésre, és a kérdezők olyasmiken lamentálnak, hogy közép matekkal és fizikával bejutnak-e ugye. Az nem érdekes, hogy meglesznek-e az alapjaim, vagy hogy ha egy emelt mateknyi anyagot nem tudok megtanulni, van-e értelme mérnöknek menni, csak felvegyenek.
Azt nem tartom gáznak, ha valaki hirtelen valamit nem ért, vagy kétségbeesett, mert ez sokszor azt is jelenti, hogy tényleg fontos neki, hogy semmi ne menjen félre. Ami kiakaszt, az az, amikor valaki annyit se akar tenni magáért, hogy reális alapokkal menjen el az egyetemre, vagy igazából már most sem érdekli a tárgy, amit tanulni akar, de nincs annyi önérzete, hogy tegyen magáért...
Amúgy abban igazatok van hogy kevés az olyan ember aki pl. hülye a matekhoz, legtöbbször arról van szó, hogy fáradtságot okoz neki az agyát használni, barátoddal is ez a baj, ő nem ül le egyedül s próbálkozik, hanem elkönyveli hogy ezt nem tudja, s téged nyúz.
Oktatás pl. matekból első sorban arról kellene szóljon hogy a tanulók értsék meg hogy itt nem a képletekkel kell hadoválózni, hanem érteni kell ami a téma, de ahhoz hogy valaki értse, ahhoz muszáj gondolkozni. Pl. mikor ilyen meghatározásokat kellett megtanulni, volt vagy 5 A4-es oldal 8.-ban, reggel jövök be, nézem mit magol mindenki, hát matekot. Egyszerűen nem tudtam felfogni hogy azon mi magolni való van. Felmérőt írtunk, s csak nekem lett hibátlan, holott még nem is kínlódtam, ezzel nem azt akarom kihozni hogy mekkora SWAG vagyok, hanem hogy ők csinálták rosszul, mert maximálisan kell koncentrálni, mikor magyarázza a tanár a dolgokat, csak ehhez meg érdeklődés kellene, akinek meg nincs az szappan. De én magamon úgy érzem hogy a matematika sokat fejlesztette a gondolkodásomat, s a programozás még többet talán. És ezt a készséget a humánosoknál is kellene valahogy edzeni (szerintem).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!