Mit gondolsz a jegyekről, osztályozásról?
Sziasztok!
Szükségem lenne értelmes válaszokra az osztályzatokkal kapcsolatban.
- Mit gondoltok róla?
- Pozitívak a jegyek, vagy negatívak?
Kérek mindenkit ténylegesen a véleményét írja le! Senki ne fojtson magába semmit!
Köszi!
Életkort és nemet is adjatok majd meg, köszi!
Az őszinte véleményre lennék kíváncsi, nem pontozok senkit sem le.
Szerintem a jegyekkel alapvetően semmi baj, visszajelzés a teljesítményről, és az 5 fokozatú skála is megfelelő (sosem értettem, hogy mi lehet a különbség egy 10-es rendszerben egy 1-es és egy 4-es között, ha egyszer mindkettő gyakorlatilag elégtelen.)
Abban a korábbi válaszolónak igaza van, hogy érettségi esetében igazságosabb a százalékos eredmény, de egy egyszerű évközi jegy azért nem akkora jelentőségű, és a legtöbb dolgozat úgyis max. 30 pontos, tehát egy-egy pont több százalékot is jelentene, ami megint nem lenne ideális.
Inkább a jegyek megítélésével van baj: sokakban benne van az elvárás / kényszer a kitűnőre. De miért is kellene mindig mindenből ötösnek lenni? Tényleg mindig megéri a plusz befektetett energia, hogy mondjuk 3-as, 4-es helyett 5-ös legyen az az osztályzat? Ezt a kérdést kellene többször mérlegelni, mert lehet, hogy adott időtartamot hasznosabban is el lehetne tölteni, és kevésbé kellene stresszelni a jegyek miatt. Egyetemen (aki nem tanul tovább, annak érettségin) ez már jobban differenciálódik, és akár egy kettesnek is van "értéke".
Kövezzetek meg, de én hülyeségnek tartom az 5 fokozatú skálát.
Nálam 0-50% -ig karó, 51%-90% az a megfelelt, 90% fölött meg a f..szagyerek kategória lenne.
A való életben nincs olyan, hogy kettes, hármas, négyes...
Olyan van, hogy értesz hozzá, vagy nem. Jó vagy, vagy nem. Tudod, vagy nem tudod.
A jegyek a mai diákok szemében olyan számok, amiket csak kinevethetnek. Osztálytársaim kapnak egy kettes vagy egyes, netán értékelhetetlen osztályzatot akkor csak egymásnak mutogatják hogy "haha b.meg nézd már"
A jegyek értéke, "megbecsülése" elég halvány középiskolai szinten. Örülnek az ötösnek, de a kettesnek is... Aki tudja magáról és tisztában van bele mennyit tud, az a saját magára formálja a skálát mint pld: aki tudja hogy nagyon rosszul tud tanulni, nem fogja az agya annak a 3-as az, amit õ annak tart amit õ normál ésszel meg tud szerezni. Ha ötöst kap az neki sokkal nagyobb élmény. Van, akitõl otthon elvárják a jobb jegyet és neki is erre áll az agya, neki a 3-as az egy gyenge karóval egyenlõ, az ötös meg az, amit neki meg kell szereznie.
De ez csak a két véglet.
A jegyek a mai diákok szemében olyan számok, amiket csak kinevethetnek. Osztálytársaim kapnak egy kettes vagy egyes, netán értékelhetetlen osztályzatot akkor csak egymásnak mutogatják hogy "haha b.meg nézd már"
A jegyek értéke, "megbecsülése" elég halvány középiskolai szinten. Örülnek az ötösnek, de a kettesnek is... Aki tudja magáról és tisztában van bele mennyit tud, az a saját magára formálja a skálát mint pld: aki tudja hogy nagyon rosszul tud tanulni, nem fogja az agya annak a 3-as az, amit õ annak tart amit õ normál ésszel meg tud szerezni. Ha ötöst kap az neki sokkal nagyobb élmény. Van, akitõl otthon elvárják a jobb jegyet és neki is erre áll az agya, neki a 3-as az egy gyenge karóval egyenlõ, az ötös meg az, amit neki meg kell szereznie.
De ez csak a két véglet.
17L
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!