Nem felesleges ennyi Történelmet és Irodalmat tanulni?
Félre értés ne essék én imádom az Irodalmat és a Történelmet de gyakorlati szempontból nézve semmi haszna nincsen egyik tantárgynak sem . ( Az Irodalom némelyik része segíti a kifejezőképességet de a tananyag nagy része nem a kommunikáció/kifejezőképesség fejlesztésére irányul )
Miért kell négy évig tanulni a gimnáziumban mind a két tantárgyat annak aki orvos/mérnök/Közgazdász akar lenni ?
És ami a leginkább mutatja szerintem ennek az oktatási rendszernek a hibáját az az hogy ezen két tantárgyból az érettségi is kötelező !
Olyan anyag megtanulására kényszerítik a tanulót amelyet az élete során sehol nem fog tudni használni !
Ti hogy látjátok ?! Szerintetek érdemes ezeket a tantárgyakat ilyen nagy óraszámban tanítani ?!
Ha csökkentenénk a humán tárgyak óraszámait és növelnénk a reál tárgyak óraszámait több diák szeretne mérnök/orvos lenni és ezáltal a hiányszakmák feltöltődnének ?
( Persze tudom a reál tantárgyak oktatása is ezer sebből vérzik de ettől eltekintve szeretnék válaszokat kapni ! )
Nem sok diák tudja a gimnázium elején, hogy orvos vagy közgazdász szeretne lenni, szóval ez nem érv ellene.
A magyar érettséginek meg pont nem az a lényege, hogy tárgyi tudást kérjen vissza. A történelem érettségi meg jól teljesíthető az atlasz segítségével, ha az elvárható alapműveltséggel rendelkezik az ember.
Fejleszti az EQ-t.
Ami az üzleti életben sokkal fontosabb, s kimutatható hogy a legsikeresebb emberek nagy részének az EQ-ja kiemelkedő, nem az IQ-ja.
Hat jo csak nem mindenki akar orvos mernok lenni.
Nem lehet mindenki real beallitottsagu!
En imadom a magyart es torit is es hulyet kapnek ha lecsokkentenek az oraszamot, mert a magyar ora szamomra feludules a matek utan.
Gyulolom a matekot, es en meg pont azzal vagyok ugy hogy eletemben nem fogom hasznalni pl a vektorokat, vagy a sin cos teteleket...
Attol hogy Te realos vagy meg nem mindenki az :)
Nem. Fontos, hogy a gimnáziumból bármilyen irányba tovább lehessen menni. Aki gimnáziumba megy, nagyrészt még nem döntötte el milyen irányba tanulna tovább, illetve ez is változhat.
Nálunk például a humán tagozatról is rengeteg orvis kerül ki, mert az iskola országosan ebbegn a legjobb. De erre tudnék fordított példát is.
Akit ez zavar, menjen szakközépbe.
Mivel én humán beállítottságú vagyok, így valószínű, hogy a másodfokú egyenlettel akkor fogok újra találkozni, amikor meglátom a gyerekem füzetében, tehát számomra "felesleges" volt az öt évnyi matek tanulás.
Szerintem nincs olyan, hogy ha kevesebb a humán, és több a reál, akkor azt fogják szeretni. Vagy ilyen beállítottságú vagy, vagy olyan, kész.
Szerintem mondjuk a töri fontos, hogy a mindennapi életben átlásd a dolgokat. Gondolok itt aktuál politikai helyzetekre, ha tanultál történelmet, tudod, hogy mik lehetnek a következményei, ki mit miért csinálhat, stb. A magyar is fontos szerintem, mivel ugye az egyik része szövegértés. Rengeteg olyan ember van, aki nem tud szöveget értelmezni (idősebb generációban), pedig nagyon fontos lenne, mondjuk egy hivatalos papír aláírásánál. Másrészt pedig a szövegalkotás, nyelvtanon ugye meg kell tanulni motivációs levelet írni, illetve önéletrajzot, ami nagyon fontos lesz a későbbiekben.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!