Ha te lennél egy iskolában az igazgató milyen törvényeket tiltanál be, milyen törvényeket hoznál be? Milyen tantárgyakat tiltanál be stb?
- tartanék ingyenes korrepetálást a gyengébb tanulóknak
- ellenőrizném időnként, előre nem bejelentve,titokban a tanárok munkáját (pl. hogy mennyire kivételeznek, hogy bánnak a diákokkal stb.)
- több órát kisebb csoportokban tartatnék meg, mondjuk 10-es létszámmal - akkor mindenki jobban tud figyelni,tanár is többet tud foglalkozni egy-egy diákkal
- nagyobb hangsúlyt fordítanék a nyelvtanulásra, olyan formában,mikor a diáknak beszélgetni kell az adott nyelven - ezt cél szerű lenne valamilyen játékos gyakorlatokkal megoldani
- bevezetnék sokféle suli utáni szakkört, érdeklődés szerint
- a kresz óra is jó ötlet
- biztosítanék iskolabuszt
- betiltanám általánosban a körömfestést, hajfestést,kihívó ruházatot(nálunk ez még annó így volt és működött)
most hirtelen ennyi jutott eszembe
Minden osztályba kötelezően bele kellene venni egy cigány tanulót.
A tornaóra időpontját, a külső tornaórák, például úszás helyszínét, lebonyolítását külön gonddal szervezném meg.
Minden órának megadnám a megfelelő szemléletet: a természet szeretetét, a környezettudatosságot, az egészségvédelmet, a gondolkodtatást, a saját és az idegen kultúrák megismerését, a hazaszeretetet, az értékközpontúságot.
Szakköröket szerveznék az előttem szólók szerint.
Sokrétű fakultációkat tartanék.
Lenne egy óra, vagy szakkör is, amin a különféle kultúrákról, különböző testi állapotú (például fogyatékos) emberekről lehetne tanulni.
Szabályokat hoznék az öltözködésre.
Ellenőrizném a tanárokat.
Ösztöndíjat vezetnék be a tanulmányi eredménytől függően.
A tanároknak lehetőséget adnék arra, hogy a problémás tanulókat egy erre a célra fenntartott terembe küldjék az adott óra végéig.
A kezdő tanárok ügyében mentorrendszert építenék ki, és a problémás tanárokat eltávolítanám.
Lehetne értékelni a tanárokat a gyerekek és a szülők részéről.
Alaposan levinném az osztálylétszámokat.
"Minden osztályba kötelezően bele kellene venni egy cigány tanulót.
"
De szigorúan csak egyet. Ezek ha többen vanna kész a baj. Nekem pl. sikeresen tönkretették az általános iskolai éveimet (első öt osztályban nem tanultunk semmit ezek miatt és ha a tanár rájuk mert szólni megverették a fajtársaival. Nem egyszer volt rendőri intézkedés az iskolában)
"A tornaóra időpontját, a külső tornaórák, például úszás helyszínét, lebonyolítását külön gonddal szervezném meg"
Miből fizetnéd?
"Minden órának megadnám a megfelelő szemléletet: a természet szeretetét, a környezettudatosságot, az egészségvédelmet, a gondolkodtatást, a saját és az idegen kultúrák megismerését, a hazaszeretetet, az értékközpontúságot."
ok
"Sokrétű fakultációkat tartanék"
Jól hangzik ez a mondat, kár, hogy nem jelent semmit.
"Lenne egy óra, vagy szakkör is, amin a különféle kultúrákról, különböző testi állapotú (például fogyatékos) emberekről lehetne tanulni."
Hát arra járjál be te.
"Alaposan levinném az osztálylétszámokat.
"
Kösz nálunk van 50 fős osztály (törvény szerint nem lehet)
Kedves kötekedő!
A téma arról szól, hogy ha minden lehetőség adott, akkor mit tennénk.
Én is csak egy, és csak egy cigánygyerekre gondoltam.
Aki pedig végképp nem válik be egy úgymond normál osztályban, akkor azt el lehessen küldeni egy gyógypedagógiai osztályba. Minden területnek meglenne a maga tanulási zavaros/értelmi fogyatékos gyerekeket nevelő iskolája, ahova az iskolákból elküldött gyerekek bekerülnének.
Az úszás megszervezése pedig nem lehet elsősorban pénzügy.
-4 besorolásba tenném a tantárgyakat:
-készségtantárgyak:technika,testnevelés,ének-zene,rajz.
-humán tantárgyak:nyelvtan,irodalom,történelem.
-reál tantárgyak:informatika,matematika.
-természettudományok:biológia,földrajz,fizika,kémia.
-Bevezetném,hogy a készségtantárgyakból ne lehessen buktatni senkit sem,és a készségtantárgyakból is legyen szakkör annak,aki el akar menni.
-Az 1-es 2-es tanulóknak kötelező lenne matematikából a korrepetálás 1 héten kétszer.
-A bukásra álló tanulóknak humán tantárgyakból 1 héten kötelező lenne legalább 1 korrepetáláson megjelenniük.
-A tanárok munkáját VÁRATLANUL ellenőrizném,de persze kopognék az ajtón.Még azt sem mondanám a tanároknak,hogy ellenőrzés várható a napokban.
-Aki félévkor megbukik és félév előtt rendszeresen hiányzik a kötelező korrepetálásokról,annak mindenképp behívatnám a szüleit és jól elbeszélgetnék velük.
-Aki év végén megbukik,annak nyáron korrepetálásra kell bejárnia,sőt egy záróvizsgán is részt kell venni,ez annyiban lenne más,mint a pótvizsga,hogyha nem jár be a korrepetálásokra,akkor nem is záróvizsgázhat.És amennyiben nem teszi le a záróvizsgát,természetesen évet kell ismételnie.
-Felvételi előkészítőket szerveznék a nyolcadikasoknak,egy héten 3 lenne novembertől január elejéig.
-Több közös programot szerveznék:Tánc napja,Drogmentes nap,Kreatív nap.
-A kirándulásokat az osztály szervezné meg,tehát ők gyűjtenék rá a pénzt,a programokat ők terveznék meg,a tanár csak ügyel rá,hogy valóban minden rendben menjen és a kirándulás tényleg jó legyen.Persze a kikötésem az lenne,hogy ne túl nagy költséggel szervezzenek kirándulást.
Egyenlőre ennyi:D
"-Az 1-es 2-es tanulóknak kötelező lenne matematikából a korrepetálás 1 héten kétszer.
-A bukásra álló tanulóknak humán tantárgyakból 1 héten kötelező lenne legalább 1 korrepetáláson megjelenniük. "
Ennek mi is az értelme?
- Az iskolában max. 2 cigány lehet (Lopnak, a magyar gyerekeket bántalmazzák).
- A testnevelést nem osztályoznék (Felesleges).
- Normális étel kerüljön az asztalra tízórainál és ebédkor.
- Egyenruha.Lányok: fekete vagy kék balerina cipő, hosszú, fejér zokni, kék szoknya, fehér ing, kék zakó, kék nyakkendő.Fiúk: Kék nadrág, fehér ing, kék zakó, kék nyakkendő, fekete cipő.
- Aki lop, azt kirúgnám.
- Csillagászat, ezotéria óra, persze olyanoknak, akiket ez érdekel.
- Vizsgáznának a tanulók, és ha valamiből hármas alatt vizsgázik, akkor pótvizsga.(Kettest bárki összetud hozni, hármas kicsit nehezebb)
- A tanulók laptopot kapnának, ha 4-5 - ös tanulók és ösztöndíjat kapnának általános iskolában is.
- Kötelező olvasmány: Harry Potter.Drága, hogya cigányok ne tudják megvenni és a könyvtárban nem lesz meg a könyv.Hehe!
- Mindenki új, szép tankönyvet kapna.Ne a pénzét nézzük a tanulónak.Így a buta, gazdag gyerek újat kap, de ha nem nyitja ki soha?
- Hajfestés, póthaj, 5 cm - es magassarkúnal több cm .- s magassarkú kizárva.
- Lenne egy nagy hirdetőtábla, ahol könyveket árulhatnának, tanulók gyengébbeknek segítenének (pl.: Egy héten egyszer korrepetálok bárkit matekból)., állata születik valakinek és szeretné elajándékozni.
- Színházterem.
- Konditerem.
- Uszoda.
- Hatalmas könyvtár.
Sokan említettétek, hogy szúrópróba-szerűen ellenőriznétek a tanárokat.
Nem rossz dolog, s kell is, de nem egyszerű úgy tanítani, hogy korlátozva vagy.
Évekig tanítottam hittant állami iskolában szakkör formájában. Mivel az állam adta a fizetésünk egy részét, ezért az egyház elszámolással tartozik az órák után. Ez rendben is van.
Minden órán attól kellett "rettegnem", vajon mikor jön az ellenőr. Persze nem azért mert nem tartottam órát vagy blicceltem volna, hanem amiatt, hogy amikor az 5.-esekkel a templomról (részei, berendezései) tanultunk átmentünk a kb. 15 házzal arrébb lévő kápolnába, hogy saját szemükkel lássák, beleülhessenek, körbejárhassák. (Sokan sajnos nem jutnak el vasárnaponként templomba, így volt aki az adott évben akkor az egyszer látott belülről templomot.)
De ha pont ebben az időpontban keres a felügyelő, akkor nem vagyok a helyemen, s ezért engem jól letol majd az érsek.
Sehová sem lehetett volna kimenni, csak abban az egy teremben lehettem a gyerekekkel, amit az iskolától kaptam.
Beszélhetünk a gyerekeknek a teremtett világról, ha nem érzi a szellőt, a talpa alatt a földet, a növő friss fűt.
Beszélhetek az egymás iránti szeretetről, ha nem viszem más társai közé. És még sorolhatnám a sort.
Egy szakkör jellegű foglalkozáson sokkal több lehetőségünk van. Van ugyan tanmenet, de sokkal kötetlenebb az óra, élményszerűvé, érdekessé lehet tenni. Olyan dolgokat tudok megmutatni, ami más órán nem lehetséges, mert nincs rá idő.
Ja, s nem az órám tartalmát vizsgálták, nem azt, hogy mondok-e eretnekséget a gyerekeknek ,hanem statisztikai ellenőrzés volt. (Meg van-e a létszám, ott vagyok-e?)
9/18-as voltam
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!