A közgazdasági szakok egyetemen valóban ennyire gagyik? (többi lent)
Én azon döbbenek le, hogy tudsz egyetlen ember alapján általánosságban leminősíteni egy képzési területet.
Egyébként miért menne pénzügyi OKJ-ra, aki rendesen elvégez egy gazdasági szakot? Itt kellene a választ megtalálnod a kérdésedre.
Igen, az itteni kérdések alapján csakis mérnök szak ér valamit a BME-n, vagy programozó informatikus az ELTE-n. Emellett másban nem is érdemes gondolkodni.
Nem igazán írsz konkrétumot, mi a gond az illető tudásával, de remélem nem arról van szó, hogy most utólag igazolod azt, hogy Te egy OKJ-s képzést választottál, nem a felsőoktatást. Mert az, hogy valaki számológépet használ, abban még nem látok gondot. Ugyanakkor én tanultam gazdaságot főiskolán, mert a nem gazdasági szakomhoz tartozik, és biztosan meg tudnának lepni ettől függetlenül egy OKJ-s képzésen. Ebből le lehetne szűrni, hogy büfészakra jártam, de azért az alapvető dolgokat sosem felejtettem el.
"Amúgy nagyon feltűnő a hozzászólásodból, hogy a kérdésemet nem tudod értemezni,"
- Ez miben is mutatkozik meg?
"és annyira elfogult vagy a gazdasági szakokkal, hogy olyanra, hogy számológépet nem tud használni az illető annyit reagálsz, hogy kb nincs ezzel baj, azért ez érdekes."
- Azt írtam, abban nem látok gondot, ha számológépet használ számolásra, nem azt, hogy nem látok gondot abban, ha nem tudja használni. Oké, hogy ezzel nem közvetlenül a kérdésedre reagáltam, és az is rendben van, hogy én nem tudom a kérdésedet értelmezni, de a válaszomat olvasd el.
Nagyrészt ugyanazt a matematikát tanultam, mint a gazdaságisok. Olyan tárgyak voltak, mint analízis, lineáris algebra, valószínűségszámítás, matematikai statisztika. El nem tudom képzelni, hogy ezeket a tárgyakat olyan elvégezze, akinek az alapvető műveletekkel gondja van. De nem tudok ennél konkrétabbat írni, mert továbbra sem írod le, miben tudsz sokkal többet, mint az illető, milyen alapvető dolgokat nem tud. De az, hogy a szülei küldték erre a szakra, mutatja, hogy a terület iránt kb. nulla elhivatottsága van, mert tudhatná, hogy többre menne egy pénzügyi mesterképzéssel, amit az alapszak után elvégez.
És nem vagyok elfogult a gazdasági szakokkal kapcsolatban. Mégis mi okom lenne, nem is arra jártam. Nekem is vannak rossz tapasztalataim gazdasági szakra járó emberrel, de ugyanúgy ismerek olyan kommunikáció szakost, aki azt sem tudja, kb. mekkora a munkanélküliség aránya itthon, vagy olyan villamosmérnök szakra járót, akinek szinte semmi érzéke a gyakorlati technikai problémák megoldására. Vagy olyan olasztanárist, aki egy mondatban legalább egy alaphibát vét. Most ez alapján tegyek fel kérdést, hogy ez vagy az gagyi?
Na, oké, nincs kizárva, hogy én fogalmaztam meg a kérdést olyan módon, hogy nem derül ki, hogy konkrétan mire szeretnék választ kapni.
Nekem nincs bajom a gazdasági szakokkal, mert engem is érdekel az irány, csak sokfelől sok információ jön, hogy ilyen olyan képzés van ott. A Corvinus sokak szerint nagyon jó, mások szerint gagyibb, mint akármelyik vidéki egyetem. Ezzel kapcsolatban csak az érdekelt, hogy ilyenek hogy tudnak elvégezni gazdasági szakot? Mert nincs bajom az illetővel sem, csak azt nem értem, hogy így hogy van az, hogy még sose csúszott félévet, és minden vizsgát megcsinál. Sok zh van, és vizsgán is 60%-ot minimum teljesíteni kell általában. olyanok, mint mértani átlag, súlyozott átlag, négyzetes átlag, ilyeneket nem ért, van, amit ért, de ha ezeket nem, akkor hogy csinálja a szakon? Ennyi a kérdésem.
Én levelezőn végeztem el egy gazdasági mesterképzést. Egy percet nem tanultam semmire, mégis 4-es lett a diplomám, és csúszás nélkül végeztem. Informatikus alapszakon pedig vért izzadtam (vidéki egyetemen, szóval nem BME vagy ELTE), és 3-as lett a diplomám. Ez persze önmagában nem jelent semmit, mert lehet azért is nagy a különbség, mert levelező, meg mert mesterképzés, ami általában könnyebb, mint az alapképzés (a pótlós, alapszakos tárgyak picivel nehezebbek voltak, de nem vészesek).
A másik viszont, hogy a gazdasági szakon már elvileg szakmában dolgozók voltak nagyrészt, mégis a 30 emberből 2-vel lehetett gazdasági témákról beszélni, ami nem szorosan a tananyag, a többit nem érdekelte. Ehhez képest infós szakon 90% érdeklődő volt, és fele kimondottan kocka, a jó értelemben.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!