Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Egyéb kérdések » Mi értelme van ebben az...

Mi értelme van ebben az oktatási rendszerben oktatni?

Figyelt kérdés

Csak én gondolom úgy, hogy alap vető hibák vannak a tantervvel, az oktatási módszerrel és úgy kb. mindennel a magyar oktatási intézményekben?

Tantervi hibák:

- Nem tanítanak meg nyelvek használatára... (tehát lehetne 5. osztálytól felfelé más nyelven IS oktatni MINDENKIT)

- Nem tanítják meg a diákok nagyrészét logikusan gondolkodni. (pl. természettudományokból rengetegen rosszak, pedig teljesen életszerű)

- Helyette a hatalmas mennyiségű lexikális anyagot adják le. (Lásd töri és magyar érettségi)

Oktatási módszer:

- Mindenki közel ugyan olyan szinten tanul. (Nincs olyan, hogy én mondjuk szeretném tanulni a matekot heti 8 órában, de magyart ne...)

- A diákok az iskolákban/osztályokban kb. teljesen eltérő képességüek.

- Az értékelési rendszer elavult. Határozzuk meg 5-ös skálán, hogy Pistike 10 óra tanulással elérte a hibátlan dolgozatot, ő milyen jegyet kap, illetve hogy Béla, aki ezt 10 perc tanulással érte el. Nem csak azt kellene értékelni, hogy milyen a megoldottsági szintje a feladatnak, hanem hogy mennyi idő alatt és így aki hosszabb idő alatt jegyzi meg azt másik osztályba rakni és a jó felfogásúakkal meg gyorsan haladni mert 10 év alatt is simán le lehetne(gondolom én) érettségizni magántanulóság nélkül...

Oktatási eszközök:

- Minek a folyóírás?

- Miért nem írunk nyomtatottal, vagy számítógépen?

- Miért kell minden nap bejárni?


2015. máj. 10. 22:12
 1/6 anonim válasza:
26%
Teljesen egyetértek veled, mindenben igazad van. Meg kellene reformálni az egész oktatási rendszert.
2015. máj. 10. 23:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
59%

Nem tanítják meg a diákok nagyrészét logikusan gondolkodni. (pl. természettudományokból rengetegen rosszak, pedig teljesen életszerű)

ez teljesen igaz egyetértek veled


- Helyette a hatalmas mennyiségű lexikális anyagot adják le. (Lásd töri és magyar érettségi)

igen a töri nagyon sok... emlékszem egyszer töritanár csak adta adta és adta a fénymásolt lapot és egyik sem volt túl rövid.. és eggyik osztálytársam beszólt, hogy tanárnő nem töriszakra jöttünk (angolosok vagyunk) és hát mondta hogy de ez mind követelmény...

de ez nagyon rosz... és mégis minek?


Mindenki közel ugyan olyan szinten tanul. (Nincs olyan, hogy én mondjuk szeretném tanulni a matekot heti 8 órában, de magyart ne...)

hát igen... nekem két kedvent tárgyam van azt bármikor tanulnám de a többit... hát azt inkább hagyjuk...


A diákok az iskolákban/osztályokban kb. teljesen eltérő képességüek. ez is igaz


Az értékelési rendszer elavult. Határozzuk meg 5-ös skálán, hogy Pistike 10 óra tanulással elérte a hibátlan dolgozatot, ő milyen jegyet kap, illetve hogy Béla, aki ezt 10 perc tanulással érte el. Nem csak azt kellene értékelni, hogy milyen a megoldottsági szintje a feladatnak, hanem hogy mennyi idő alatt és így aki hosszabb idő alatt jegyzi meg azt másik osztályba rakni és a jó felfogásúakkal meg gyorsan haladni mert 10 év alatt is simán le lehetne(gondolom én) érettségizni magántanulóság nélkül...

hát igen nem mindegy hogy ki mennyi ideig tanul... ez is érezhető...



miért kell minden nap bejárni! ez igazán fogós kérdés amit már én is feltettem magamnak...

minek kell minden nap bejárni, ha úgyis otthon tanuljuk meg a tananag nagy részét...? minek?

nekem olyan ötletem lenne, hogy:

ugye egy hónap 4 hetes

1 héten full ott lennénk az iskolában egy-egy tananagot minden tantárgyból átbeszélnénk, kiadnák a házikat és a tanulnivalót

2 héten otthonlennénk egyáltalán nem kéne suliba menni, és otthon tanulnánk, ha kérdésünk van, valamit nem értünk elakadtunk felírnánk és

3. héten szintén mennénk suliba és megkérdeznénk ami felmerült kérdés bennünk, és hazaérve áttanulmányozzuk,

4. héten vagy 4. hét második felében írnánk a dolgozatokat.

úgy gondolom, hogy még így is jobb lenne, mint egyik napról a másikra tanulni... és így talán jobban fel is tudnánk készülni...


de hát ez a rendszer... kikészít..

2015. máj. 10. 23:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
Persze jó lenne otthon vakarni a tökötöket egy hétig. Minek a folyóírás? Ezt komolyan kérdezed? A végén eljutunk az amerikai szintre, ahol a diákok aláírni se tudnak. Mégis hogy ellenőriznéd mennyi idő alatt tanul meg valaki egy adott dolgot? Meg eleve mi lenne ennek az értelme? Tudja, nem tudja így lehetne szétszedni a diákokat, legfeljebb. Többi dologgal egyetértek. Mellesleg nem kell mindennap bejárni. Szabad hétvégék, téli szünet, nyári szünet. Majd ha elkezdtek dolgozni akkor tudjátok meg milyen az igazi terhelés.
2015. máj. 11. 09:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 A kérdező kommentje:
Akkor az iskolában vakarom a tököm, nem mindegy? De most komolyan... Mikor te/Ön gimnazista voltál, akkor teljes 45 percig tanítottak? A folyóírás tényleg felesleges. Nyomtatottan nem egyszerűbb és szebb írni? Aki szépen ír az általában amúgy sem köti össze a betűket... Úgy állapítom meg, hogy egy pedagógus tudja, hogy egy gyerek, diák milyen képességekkel él. Szabad hétvégék? Hagyjuk már... Akkor nem kellene beadandót írni, meg ilyesmi. Akkor legyünk benn 8 órát de ne adjanak házit, meg ne kelljen otthon tanulni, mert felteszem te/Ön sem csinál/sz házimunkán kívül semmit fél öt után. (mondjuk ez nem általános) És mikor használ(sz) folyóírást a munkahelyen?
2015. máj. 11. 21:32
 5/6 anonim ***** válasza:

Gondolom, 13-15 éves körül lehetsz. Akkoriban én is így gondolkodtam.



"Csak én gondolom úgy, hogy alap vető hibák vannak a tantervvel, az oktatási módszerrel és úgy kb. mindennel a magyar oktatási intézményekben?

Tantervi hibák:

- Nem tanítanak meg nyelvek használatára..."


Valóban nem, és ezt te magad is demonstrálod azzal, hogy már az első sorodban külön írod, hogy "alapvető" :D Az ilyenekkel nem teszel jót a komolyan vehetőségednek :D



Na, de komolyra fordítva:


"- Nem tanítanak meg nyelvek használatára... (tehát lehetne 5. osztálytól felfelé más nyelven IS oktatni MINDENKIT) "


Persze, hogy lehetne. Járhatnánk helikopterrel is az iskolába, de ki fogja finanszírozni? Ezen még nem gondolkodtál? Azokat a tanárokat ki kéne képezni a szakirányukban idegen nyelven. Egy angoltanár tud angolul, de nem ért a matekhoz. Egy matektanár meg nem ért angolul. Ahhoz, hogy minden szaktanár képes legyen idegen nyelven tanítani, rohadt sok belefektetett pénz kéne. Ez Finnországban lehet, hogy működik, itt nem. A másik, hogy az a generáció, aki most téged tanít, nem tanult egyáltalán idegen nyelveket.


Egyébként meg nem biztos, hogy mindenki örülne ennek. Nem mindenki egyformán jó a nyelvekben. Az általános iskolai nyelvoktatás ezért is szar, mert ott még nincsenek megválogatva az emberek. Ahhoz, hogy mindenki olyan szinten legyen egy idegen nyelvből, hogy idegen nyelven tanulhasson tárgyakat, még korábban kéne elkezdeni. Mindenkit eleve kétnyelvűnek kéne nevelni.



"- Nem tanítják meg a diákok nagy részét logikusan gondolkodni."


Engem megtanítottak. Aki jó képességű, az megtanulja, aki nem, az nem megy utána olyan irányba, ami ezt igényli.


"(pl. természettudományokból rengetegen rosszak, pedig teljesen életszerű)"



A természettudományos oktatás szerintem is elég rossz, de nem hibáztatom a tanárokat, amikor havi 100.000 forintért várják el tőlük, hogy tanítsanak olyan gyerekeket, akiknek a nagy részét nem is érdekli. Nem látod a problémát a másik oldalról. Szerintem aki kicsit is jó valamiben és van esze, az biztos elkerüli a közoktatást, nem megy tanárnak.



"- Helyette a hatalmas mennyiségű lexikális anyagot adják le. (Lásd töri és magyar érettségi) "



A természettudományos tárgyakhoz is hatalmas mennyiségű lexikális anyag kell. A biosz érettségi az egyik legnagyobb anyagmennyiséget igényli.



"- Mindenki közel ugyan olyan szinten tanul. (Nincs olyan, hogy én mondjuk szeretném tanulni a matekot heti 8 órában, de magyart ne...) "



De, középsuliban már van. Elmész egy matek szakos gimibe. Olyat ne várj, hogy EGYÁLTALÁN ne tanulj magyart, azért arra is szükség van, ha hiszed, ha nem.



"- A diákok az iskolákban/osztályokban kb. teljesen eltérő képességüek. "



Igen, és nem is egyforma magasak. És az ég kék, és a halak nem tudnak repülni. Ezen kár fennakadni, senki nem tud változtatni rajta. Az életben sem egyforma képességűek az emberek, sőt az intelligencia nagy része hozott, tehát már születésünktől fogva más képességűek vagyunk. Tudtommal nyugati társadalmakban kb. 40% végez egyetemet úgy, hogy az ma már mindenki számára elérhető. Ez még mindig kisebbség. Ez van, ezt el kell fogadni, kár egyenlősdit játszani (lásd, kommunizmus), meg azon rugózni, hogy a gazdagok ellopják a szegények elől a pénzt. Az emberek nem egyenlőek.



"- Az értékelési rendszer elavult. Határozzuk meg 5-ös skálán, hogy Pistike 10 óra tanulással elérte a hibátlan dolgozatot, ő milyen jegyet kap, illetve hogy Béla, aki ezt 10 perc tanulással érte el. Nem csak azt kellene értékelni, hogy milyen a megoldottsági szintje a feladatnak, hanem hogy mennyi idő alatt és így aki hosszabb idő alatt jegyzi meg azt másik osztályba rakni és a jó felfogásúakkal meg gyorsan haladni mert 10 év alatt is simán le lehetne(gondolom én) érettségizni magántanulóság nélkül... "



Ja, hogy neked nem az eltérő képességekkel van bajod, hanem a szétválogatás hiányával? Az más. Hát, ebben van igazság, de szerintem erre megint az a válasz, hogy erre egyszerűen nincs erőforrás. Meg amúgy kissé megalázó is lenne, ha belegondolsz. De erre találták ki a faktokat, szakköröket, versenyeket. Aki akar és tud, az úgyis kitűnik, aztán majd olyan egyetemre megy, ahol nem kell félnie attól, hogy unatkozik.



"Minek a folyóírás?"



Mert sokkal gyorsabb, mint a nyomtatott. Szerinted nem? Én nem is értem ezt a kérdést. Én mindig folyóírással írok, mert adott idő alatt több mindent tudok így leírni. Ha neked nem tetszik, akkor írj nyomtatottal. Ha szerinted meg egyáltalán nincs szükség a kézi írásra, akkor soha ne használj bevásárlócetliket meg jegyzeteket, aztán majd dühönghetsz, ha egy nap elromlik vagy lemerül az okostelefonod.


"számítógépen?"


Aki akarja, az sztem beviheti a laptopját jegyzetelni már középsuliban is. Sőt, szerintem egyre inkább efelé halad a világ. Változnak az eszközök.



"Miért kell minden nap bejárni?"


Kötött a tanterv. Ez is változhat majd egyszer, talán.



Amúgy az tény, hogy rengeteg hasznos dolgot nem tanítanak meg a suliban, de az az igazság, hogy mindenre nem jut idő. Én is belevenném a tantervbe az elsősegélynyújtást, a csomókötéseket, a párkapcsolati alapismereteket, alapvető pszichológiát, gazdaságtant, meg egy csomó mindent. Az angol oktatást a kiejtés tanításával kezdeném. Hasznosabb lenne, mint egyes dolgok az irodalomban. De állítólag a nemzetközi felmérésekben nem teljesítünk rosszul.

2015. máj. 15. 15:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 A kérdező kommentje:

Igen a 15-öt eltaláltad... Igen az alapvetővel elcsesztem az érvelésem... XD

Bocsánat, hogy vitázok, de szeretek vitatkozni.

Tehát ha lehetőség lenne arra, hogy a a szülők adójuk 10%-át tandíjként odaadni az iskolának, akkor egy 600 diákos iskolában 50 tanár átlagosan minimum 80 ezer forintot vihet e haza átlagosan, pluszban... A cégekről meg nem is beszélve, akik hasonló módon támogathatnak intézményeket... Tehát akkor a tanárnak nem érné meg megtanulni még egyetemen angolul? Aki meg nem tud megtanulni egy nyelvet úgy, hogy egész nap akár telefon, számítógép segítségével interneten van, (ugye az internet nyelve az angol) az nem való gimnáziumba. A kétnyelvűség jogos.

A jóképességűeket megtanítják logikusan gondolkodni? Dehogy... Te, én meg még egy csomóan megtanultunk, nem tanítottak... Ha, megtanították volna, akkor meg tudtak volna tanítani mindenkit, ergo nem hangzanának el fizika órán a szamárháromszögek, nem lennének evidens dolgok a tankönyvekben, nem nyomtatnának több Bibliát, nem kérdeznék meg megszakításos huszárok barátnői, hogy vajon terhesek-e nap mint nap GYK-n, nem lennének Twilight rajongók, etc.

Igen, gyorsabb főleg ha úgy írsz mint én, csak akkor meg kell tanulni dekódolni... Aztán meg a tanár mondogatja, hogy Ákos ilyen csúnya, olyan csúnya... Laptopot meg nem, mert a házirend tiltja, kb. mindenhol.

2015. máj. 15. 20:41

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!