Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Egyéb kérdések » Fiatalok! Miért utáljátok...

Fiatalok! Miért utáljátok legtöbben a fizikát?

Figyelt kérdés
2010. febr. 3. 16:58
1 2 3
 11/25 anonim ***** válasza:
83%

én 8.-os vagyok, tavaly utáltam a fizikát, tökre örültem, hogy idén csak 1 lesz (tavaly 2 volt 1 héten). most meg sokkal jobb lenne, ha 2 lenne, mert most kémiából van 2...és a kémia sokkal rosszabb, mint tavaly, sokkal nehezebb. idén, mintha a fizika könnyebb lenne. talán mert nincs benne olyan sok számolás.

nah, bocsi a magánügyeimmel nem zaklatlak. :D

amúgy szerintem alapvetően jobb lenne, ha jobb tanárunk lenne, és csinálnánk kísérletet...szóval ez tanárfüggő. egy kedves tanárral, aki plusz kísérletezik is, jobban bírnám. :)

2010. febr. 4. 14:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/25 anonim ***** válasza:
87%
Én egyáltalán nem utálom, talán ebben nagy szerepe van a tanárnak is. Normális velünk, megtanítja rendesen az anyagot, kísérletezünk stb.Tavaly is nagyon szerettem és most is szeretem, kedvenc tantárgyaim közé sorolom =).Akik meg arra fogják hogy nem értik meg ezt nem tudják megtanulni azok nem is akarják megtanulni.Amúgy meg vannak elég fiús részek is benne ;)
2010. febr. 4. 15:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/25 anonim ***** válasza:
90%

Én is 8.os vagyok és én is szeretem:D

Egyszer se kísérleteztünk, de nagy jól el tudja magyarázni amit kell...:D

2010. febr. 4. 18:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/25 anonim ***** válasza:
92%

Én a fizikát, mint tantárgyat utáltam, mivel a tanárunk nemhogy nem hozott fel érthető példákat a jelenségekre, még azt se vezette le rendesen, hogy jöttek ki a képletek. Magolni kellett.

Itt egyetemen nagyon jó fizikatanárom volt, mindent megmagyarázott, érthetően, szájbarágva, hétköznapi dolgokra visszavezette... csak sajnos vizsgán nagyon szigorú volt, ezért nem vettem fel a tárgy folytatását.

Ha érdekes, olvasmányos formában találkozom vele, és nem függvénytáblázatszerűen, akkor bírom :)

2010. febr. 4. 20:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/25 anonim válasza:
58%
nehéz...
2010. máj. 16. 15:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/25 anonim ***** válasza:
86%
Azért, mert száraz. Ahogy tanulom, nem sok érdekeset látok benne. Pedig érdekelne. Plusz, a tanárom egy legegyszerűbb példa alkalmával is felvonultatja a teljes görög ábécét a táblán, olyan képletekkel, amiket senki nem ért.
2010. aug. 27. 23:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/25 anonim válasza:
81%
Jaja szerintem is tanárfüggő, én 8.os vagyok most és bírom a fizikát mert jófej a tanárunk és poénkodik velünk órán meg minden :D Lényegében vele tényleg "játék a tanulás" ő a legjobb tanár a sulinkban :D
2010. szept. 17. 18:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/25 anonim ***** válasza:
79%

Ennek alapvetően 3 oka van.


1.ok: Magyarországon a műszaki tudományokat - így az azt megalapozó fizikát is - nem támogatják, sőt akadályozzák. Ebben az akadályozásban jelentős szerepe volt az oktatási miniszterelnököknek, akik életükben nem álltak katedrán - így olyan dologba ütötték bele az orrukat, amihez nem értettek - így tönkretéve az oktatási rendszert.

Példának okáért ismeretes, hogy a fizika órák számát lecsökentették minimálisra, míg a humán órák számát a csillagos égig emelték.

Tehát az első ok, az órahiány.

Bizonyára ismeretes pl, hogy néhány éve bevezették azt, hogy a fizika-biológia-kémia tárgyakat összevonják, és így egybezúditva, összekavarva heti 6 órában élettan tárgyként oktatják.

Mi is ezzel a baj?

-A három tudomány nem kapcsolható ilyen módon össze, aki konyit egy kicsit is bármelyikhez, az tudja.

-Az összevonással a tárgyak értéke harmadára csökkent. Ez egyszerű, józan paraszti ésszel belátható: Amig külön volt 3 tárgy, a bizonyítványba külön jegyekként kerültek be. Az összevonás után 1 jegyként. (Ez átlagot befolyásol)Akkor most miről is beszélünk, ez egyértelműen tudomány támadás-mindenki tudja.

-Nincsenek élettan tanárok képezve.

Könnyen belátható, hogy ez két dologhoz vezethet:

a.) A tananyag magyarázatára, és így megértésére, elsajátítására lényegesen kevesebb idő marad.

b.) A kisérletek, azaz gyakorlati kivitelezések hiánya csökkenti a motivációt, így jelentősen hozzájárulva a meg nem értéshez.

Ennek eredményeképpen mind a tanár, mind a diák oldaláról előbb utóbb siralmas helyzet alakul ki.

A diák nem érti amit kéne, nem tudja a tanultakat a valósághoz kötni. A tanár pedig megunja tanítását, mert látja, hogy reménytelen az eset. (Akad azért kivétel).


2.ok: A tanulók sehonnan nem kapnak motivációt. Példának okáért a televizióból csak a hülyeség árad. Gondoljunk csak a legkülönbözőbb show - műsorokra. Ezek egy dologról szólnak; Bemutatják azt, hogy az emberi nép milyen hülye tud lenni. Vagyis ez nem más, mint népbutítás.

Ez sugárzik mindenhonnan, tv-ből, rádióból, számítógépből.

(Megjegyzem, va néhány hasznos, tudományos televizió pl. Discoweri, natonal gegraphic, de ez kevés)

Ezelőtt 30 éve ez nem volt.

De, volt tudományos műsor. Például: Öveges József professzor úr kisérletbemutatói. Olyan jól magyarázta el, hogy azt egy egyszerű ember is megértette. Nem kell ehhez valami különlegesen nagy tudás. Bárki megérthette - így már érdeklődést kiváltva.

Volt ezenkívűl pl. Mindenki iskolája: matematika, fizika, kémia.

És most hol van mind ez? Megrendelhető CD formájában jó pénzért. Kérem szépen, ezt a mai világban nem vásárolja senki. Ennek a magyarázata nagyon egyszerű; a köztudatba már berögzült hogy a fizika egy utálatos, nehéz érthetetlen valami, és ezért miért is fizessen valaki...

Na lényege a dolgoknak, hogy nincs olyan forrás, ami felkeltené az érdeklődést, így megszerettetve a diákokkal -e gyönyörű tárgyat.


3. ok: Ahhoz, hogy valaki egy magasabb szinvonalra eljusson, befektetett munka szükséges.

De csak az fog munkát befektetni, aki már megkapta az elegendő motivációt.

Ezek közül is csak azok érnek el sikeres eredményeket, akik ezt a munkabefektetést egyenletesen tudják végezni, azaz állandó teljesítménnyel.

Aki már életébe átnézett egy fizikakönyvet, az jól tudja, hogy ez a tananyag nem olyan, mint pl. a magyar. A fizikában kapcsolódások sorozata figyelhető meg. Vagyis a jelenségek között összefüggés van.

Mit jelent ez? Olyan összefüggést, mint egy tégla

építésű házban a téglák kapcsolódása.

Nem építhető fel a tető ha nincs alatta alap. Az alapok nagyon fontosak. Aki nem tudja a klasszikus fizikát, az soha nem érti meg a relativitáselméletet, vagy a kvantummechanikát.

Ez minden fejezetnél így van, akinek nincs megfelelő alapja, az nem tud mire építeni.

A megfelelő alaphoz két dolog szükséges; az egyik az állandó teljesítmény biztosítása, a másik pedig a matematikai alapok.

A tanulók 70% - a utálja a matematikát. Miért? Például azért, mert a tv-ben működő sztárok azzal dicsekednek, hogy ők milyen hűlyék matematikából, és még egyéb okok.


Ahhoz, hogy megfelelő alapok legyenek, határozott hozzáálás kell.


Összefoglalva ennyi.

2010. szept. 17. 18:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/25 anonim ***** válasza:
80%
Én a fizikát nem utálom, de a fizikaórákat gyűlöltem, mert egy elviselhetetlen nő tanította 4 éven át.
2010. szept. 17. 20:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/25 anonim ***** válasza:
80%
Én azért nem szerettem, mert sose szemléltettek.
2010. szept. 17. 20:52
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!