Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Egyéb kérdések » Miért nem tanítják a gyerekeke...

Miért nem tanítják a gyerekeket fontos dolgokra az iskolában?

Figyelt kérdés

Gondolok itt elsősorban a félelmeik leküzdésére, a problémáik megoldására, és a szocializálódásra.

Ismerek több embert, akik gátlásosan nőttek fel, és még mindig gátlásosak, amik akadályozzák őket a munkájukban is, már akiknek van munkája. Néhányan meg teljesen begubóztak a szobájukba és alig járnak ki, annak ellenére, hogy jó tanulók voltak az iskolában, de a félelmeik miatt nem tudnak megmaradni egy munkahelyen sem sokáig.

Ez így nem felkészítés az életre. Most is vannak páran, akikkel foglalkozok, tavaly kezdték a középiskolát, majdnem kitűnő tanulók, céljuk az nincs az életben, viszont mindenféle fóbiában szenvednek, nem is járnak közösségbe az iskolán kívül.

Miért segítenek megváltozni ezeknek a gyerekeknek (vagy felnőtteknek) az iskolában, ha már a szüleik nem foglalkoznak/nem tudnak mit tenni velük? Mert ez elsődlegesen a szüleik kötelessége lenne.


2014. okt. 6. 04:34
 1/8 anonim ***** válasza:
48%

Mert ostoba az iskolarendszer és nem az ilyen alapvetően fontos dolgokkal foglalkoznak, azt oldják meg otthon. Csak, hogy a szülő nem szakember és nem is az ő feladata lenne.


Tömegesen nehéz foglalkozni a gyerekek egyedi problémáival, ráadásul az megy tanárnak, akit máshova nem vettek fel, kivétel aki erre a pályára készül gyerekkora óta.


Sok a se**fej tanár, aki nem ért a szakmához, és nem is érdekli a gyerekek sorsa, alulfizetettség, alul motiválttá teszi őket érthető módon. Sajnos.

2014. okt. 6. 04:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
Mert a verselemzés fontosabb :D
2014. okt. 6. 06:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim válasza:
30%

Most, nyolcadik osztályosként (de még hetedikben is) azt mondtam, hogy a nyelvtan helyett lehetne valami értelmesebb is (például amikre a kérdező gondolt). Nem olyan fontos a mondatelemzés vagy mondjuk az alá- és mellérendelő mondatok ismerete. Az irodalom azért még jó, mert elsősorban fejleszti az olvasást, emellett rengeteg külföldi és hazai verset vagy epikai művet ismersz meg.

A többi tantárgy meg az értelmes (pl:matek) vagy a végigülöm (ének) kategória.

2014. okt. 6. 07:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
Ennyi erővel vegyük el a szülőktől a gyerekeiket és neveljen mindenkit az állam. Az iskolának a tudás biztosítása a célja, nem a szülői feladat ellátása. De egy középiskolásnál, ezt már a szülőre sem lehet fogni. Aki antiszociális vagy céltalan annak első körben magának kellene tenni a javulásért.
2014. okt. 6. 15:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
Mert túl sok "joguk" van. pl Az elmúlt 5 évben annyira eltűnt a gimnáziumunkban a gólyatábor hangulata. Előtte, eg mesélték mi volt. Most ha rosszul nézel egy gólyára már megszólnak.
2014. okt. 6. 15:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 A kérdező kommentje:

4-es: Nem úgy értettem. Az iskolákban fontos lenne a személyiségfejlesztés, a személyiség kiteljesedése lehetne a cél a tudás biztosítása mellett.


"Aki antiszociális vagy céltalan annak első körben magának kellene tenni a javulásért."


Ezzel nem értek egyet. Egyedül nagyon nehéz tenni a változásért, ha valaki céltalan vagy "antiszociális" (ide sorolhatnánk még a súlyosan önbizalom hiányost is). Mert valamiért ebbe az állapotba került. A szülők túl keveset vagy túl sokat foglalkoztak vele (nem hagyták önállósulni), vagy személyes problémák állnak a háttérben. Az iskola sokat segíthetne a "megelőzésben" és a gyógyulásban is.

2014. okt. 6. 19:29
 7/8 anonim ***** válasza:

Mert ahogy minden téren, ezen is el vagyunk maradva. Egyszerűen az ország többségének nincs semmilyen igénye semmire, azért tartunk ott ahol. Évek óta csak távolodunk attól az ideális ideális képtől ahol tartanunk kellene, főleg az utóbbi évben/években adtak nagyobb löketet a sülyedésnek. Lásd a felsőoktatási intézkedéseket, az amúgy is szűkös büdzsét még jobban megcsapták, a meggondolatlan diákhitel program, a röghözkötés stb. A közoktatásban is arattak, a központosítás (amit most vissza akarnak csinálni, mert csak most voltak képesek belátni, hogy nem működik annak ellenére, hogy a legtöbb független szakértő és tanár már előre figyelmeztetett), az államosított tankönyvpiac (kritikán aluli új tankönyvek, nem vették megint csak figyelembe a szakértők, tanárok véleményét), a különféle + órák (hittan, napi szintű testnevelés, ellenben fontos tantárgyak háttérbeszorítása) stb.


A legnagyobb probléma, ahogy fenn is írtam, szerintem az, hogy a magyarok többsége egyszerűen nem látja, vagy nem érdekli, mindenesetre a többség rettentően közönyös az oktatással kapcsolatban. Az, hogy ennyi ember nem törődik a jövő generáció jövőjével, sőt a saját gyerekük jövőjével pedig meg lenne rá a lehetősége, szerintem minden gyarlóságnak az alja.


Számomra ez felfoghatatlan, az, hogy emberek beletörődnek abba, hogy a gyerekük jóformán választhat a gyári és a közmunka közül, pedig ennek nem lenne muszáj így lennie.

2014. okt. 7. 23:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
Azért ez így nem teljesen igaz, hogy nem tanítanak fontos dolgokat. Tanítanak az is, csak jóval kevesebbet mint a haszontalan dolgokat. Amúgy szerintem az általad említett fóbiák a többi gyerek miatt alakul ki, pl amikor kiközösítenek valakit stb.
2015. ápr. 19. 20:15
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!